Professional nodig? Wij zijn in heel Nederland actief en zijn niet regio gebonden.

Aftersales manager | Freelance | Interim | ZZP

  • Home
  • Aftersales manager | Freelance | Interim | ZZP

Aftersales manager | Freelance | Interim | ZZP

Kies uit zeer ervaren en beschikbare Aftersales managers:

  • Dit op interim, freelance of ZZP basis
  • Normaliter binnen 48 uur meerdere geschikte en beschikbare Aftersales managers
  • Ervaren zelfstandige professionals staan bij Bureau Ad Interim ingeschreven. Zelfstandig wil zeggen: professionals die ook ingeschreven staan bij de KvK.
  • No match no pay: u betaalt pas als er een Overeenkomst van Opdracht tussen u en de zelfstandige (interimmer / freelancer / ZZP-professional) tot stand komt.
  • Wij hanteren een veel lagere bemiddelingsfee dan het landelijk gemiddelde van ruim 20%. Zo blijft het geld zoveel mogelijk in uw organisatie. Klik hier voor onze tarieven.
  • Interimmers / freelancers / zzp'ers uit uw regio.

Aftersales manager: de belangrijkste kenmerken van deze beroepsgroep

De aftersales sector is een van de belangrijkste functies in de verkoop voor bedrijven die zich bezighouden met de marketing van producten en diensten.

De dienst na verkoop kan worden gedefinieerd als de dienst die aan de klant wordt verleend nadat de aankoop van een product of dienst is voltooid. Het is een reeks acties die erop gericht zijn aan de behoeften van de klant te voldoen, een duurzame relatie op te bouwen en hem loyaal te houden.

In dit artikel zult je de functies van een aftersales manager beter begrijpen. Kijk hier eens naar!

Aftersales manager: voornaamste bevoegdheden

De aftersales manager is verantwoordelijk voor het definiëren, implementeren en monitoren van de aftersales strategieën van een bepaald product of een bepaalde dienst. Het is dus aan deze professional die deze functie uitoefent om de prestatie-indicatoren met betrekking tot deze activiteit te begeleiden, zoals:

  • Aantal klachten;
  • Ondersteuningsverzoeken beantwoord;
  • Ruilverzoeken;
  • Telefoontjes naar klanten;
  • Tevredenheidsindex, enz.

1. Problemen oplossen

De aftersales manager ontwikkelt ook oplossingen voor de problemen die de klanten voorleggen. Daarnaast stelt hij de doelstellingen vast voor het team dat hij coördineert, beheert hij de kosten van de sector, beheert hij de middelen en wijst hij de mankracht toe naargelang van de behoeften, waarbij hij taken delegeert en agenda's opstelt.

De aftersales manager is verantwoordelijk voor het beheer van alle gegevens over wat werd verkocht, alsook voor de prestaties van de werknemers die in de frontlinie van het verkoopproces werken.

Deze professional is ook verantwoordelijk voor de presentatie van verslagen met relevante analyses, conclusies en suggesties.

2. Kwaliteitsservice

De aftersales manager moet weten hoe hij de behoefte aan opleiding voor zijn teamleden moet identificeren. Op die manier garandeert hij steeds de kwaliteit van de dienstverlening en de tevredenheid van de klant.

Om een van de belangrijkste functies in de verkoop te bekleden, moet de professional weten hoe hij het werk van de verkopers kan begeleiden. Zo kan hij of zij de voortgang van de doelstellingen controleren en nagaan of de aftersales-strategieën goed worden uitgevoerd. Bovendien moet steeds worden toegezien op de productiviteit en de stiptheid van de werknemers.

3. Tevredenheidsenquêtes

Tevredenheidsenquêtes zijn belangrijke postsales instrumenten. Door te meten hoe tevreden klanten zijn over jouw producten en diensten, is het voor de aftersales manager gemakkelijker om verbeterings- en loyaliteit strategieën te ontwerpen. Bovendien laten deze aftersales enquêtes zien dat jouw bedrijf zich bekommert om de mening van jouw klanten en zich inzet om te verbeteren waar nodig.