• darkblurbg
  • darkblurbg
  • darkblurbg
  • darkblurbg
  • darkblurbg
  • darkblurbg

Algemeen Directeur CEO | Freelance | Interim | ZZP

Ik zoek een Algemeen Directeur CEO​     Ik ben een Algemeen Directeur CEO

Kies uit de beste en direct beschikbare Algemeen Directeuren / CEO's:

  • Dit op interim, freelance of ZZP basis
  • Binnen 48 uur meerdere geschikte en beschikbare Algemeen Directeuren / CEO's
  • Ervaren professionals staan bij Bureau Ad Interim ingeschreven
  • No cure no pay
  • Wij hanteren een lage bemiddelingsfee van 9% in plaats van het landelijk gemiddelde van ruim 20%. Zo blijft het geld zoveel mogelijk in uw organisatie. U kunt zelf bepalen wat u wilt betalenKlik hier voor onze tarieven.
  • Interimmers uit uw regio actief
  • Geen concurrentie- en relatiebeding

Wat is een algemeen directeur / CEO?

Een algemeen directeur wordt in het Engels een CEO (Chief Executive Officer) genoemd. CEO's zijn de hoogste leidinggevenden in een bedrijf. Ze nemen belangrijke zakelijke beslissingen, beheren de algemene middelen en activiteiten van het bedrijf en communiceren met de raad van bestuur, het managementteam en nemen beslissingen over de bedrijfsactiviteiten.

Taken en verantwoordelijkheden van een algemeen directeur / CEO

De verantwoordelijkheden van een algemeen directeur / CEO kunnen per organisatie verschillen, maar vaak zijn onderstaande taken en verantwoordelijkheden van toepassing:

  • Zorgen voor geïnspireerd leiderschap in de gehele organisatie.
  • Nemen van beslissingen op hoog niveau over beleid en strategie.
  • Rapporteren aan de raad van bestuur en hen op de hoogte houden.
  • Ontwikkelen en implementeren van het operationeel beleid en een strategisch plan.
  • Analyseren en aanbevelingen doen over de impact van groei-initiatieven op lange termijn, planning en introductie van nieuwe strategieën en regelgevende maatregelen.
  • Fungeren als de belangrijkste woordvoerder van het bedrijf.
  • Ontwikkelen van de bedrijfscultuur en de algemene bedrijfsvisie.
  • Meedenken bij het werven van nieuwe medewerkers indien nodig.
  • Creëer van een omgeving die geweldige prestaties en een positief moreel bevordert.
  • Creëren, verbeteren, implementeren en handhaven van beleid en procedures van de organisatie die de operationele en financiële effectiviteit van het bedrijf verbeteren.
  • Toezicht houden op de fiscale activiteiten van het bedrijf, inclusief budgettering, rapportage en controle.
  • Samenwerken met senior stakeholders, chief financial officer (CFO), chief information officer (CIO) en andere leidinggevenden.
  • Ervoor zorgen dat alle wettelijke en regelgevende documenten worden geïmplementeerd in de organisatie en controleren op de naleving van deze wet- en regelgeving.
  • Samenwerken met de raad van bestuur om waarden en missie te bepalen, en plannen maken voor korte en lange termijn doelen.
  • Identificeren en aanpakken van problemen en kansen voor de organisatie.
  • Werken aan en bouwen van allianties en partnerschappen met andere organisaties.
  • Verantwoordelijk voor het dagelijks functioneren van de organisatie.
  • Samenwerken met de personeelsafdeling om te zorgen voor een goede werving.
  • Mentoren en communiceren met personeelsleden op alle niveaus om de groei te bevorderen en de ontwikkeling van het managementteam en alle personeelsleden aan te moedigen.

De rollen en verantwoordelijkheden van een CEO verschillen van organisatie tot organisatie, vaak afhankelijk van de organisatiestructuur en/of de grootte van het bedrijf. In kleinere bedrijven neemt de CEO een meer "hands-on rol" op zich, zoals het nemen van zakelijke beslissingen op een lager niveau (bijv. het aannemen van personeel). In grotere organisaties houdt hij of zij zich meestal alleen bezig met bedrijfsstrategie op hoog niveau en belangrijke bedrijfsbeslissingen. Andere taken worden gedelegeerd aan managers of afdelingen.

Competenties van een algemeen directeur / CEO

  • Sterk leiderschap.
  • Strategische mentaliteit.
  • Professioneel zakelijk inzicht.
  • Uitstekende probleemoplossende vaardigheden.
  • Uitstekend vermogen om te leiden en te managen
  • Voortdurend streven naar effectieve resultaten.
  • Effectief communiceren op alle niveaus.