Professional nodig? Wij zijn in heel Nederland actief en zijn niet regio gebonden.

Allround Financieel Medewerker | Freelance | Interim | ZZP

  • Home
  • Allround Financieel Medewerker | Freelance | Interim | ZZP

Allround Financieel Medewerker | Freelance | Interim | ZZP

Kies uit zeer ervaren en beschikbare Allround Financieel Medewerkers:

  • Dit op interim, freelance of ZZP basis
  • Normaliter binnen 48 uur meerdere geschikte en beschikbare Allround Financieel Medewerkers
  • Ervaren zelfstandige professionals staan bij Bureau Ad Interim ingeschreven. Zelfstandig wil zeggen: professionals die ook ingeschreven staan bij de KvK.
  • No match no pay: u betaalt pas als er een Overeenkomst van Opdracht tussen u en de zelfstandige (interimmer / freelancer / ZZP-professional) tot stand komt.
  • Wij hanteren een veel lagere bemiddelingsfee dan het landelijk gemiddelde van ruim 20%. Zo blijft het geld zoveel mogelijk in uw organisatie. Klik hier voor onze tarieven.
  • Interimmers / freelancers / zzp'ers uit uw regio.

De 11 beste eigenschappen van een allround financieel medewerker

Er is een gezegde dat luidt: "Geld is niet alles", maar het heeft en geeft wel veel macht. Het is een essentieel goed in ons leven en het functioneren van onze economie en maatschappij. Iedereen heeft met geld te maken, zowel op persoonlijk als professioneel vlak, of soms zelfs op beide. Ook een bedrijf kan niet zonder geld en iemand met de kennis en vaardigheden om de financiën van een onderneming efficiënt en effectief te beheren of het proces te ondersteunen, is een gewaardeerde aanwinst.

De verantwoordelijkheden van een allround financieel medewerker

In deze functie neem jij alle tijdrovende taken in een boekhoudkundig of financieel team op zich en helpt de financiële professionals of managers om productiever te zijn. Deze functie is vooral administratief en ondersteunend van aard. Je hebt superieure wiskundige, Excel- en rekenkundige vaardigheden nodig om in deze functie te slagen, aangezien je grote hoeveelheden financiële gegevens zult moeten verwerken.

Je bent verantwoordelijk voor het verzamelen en registreren van financiële informatie en zorgen ervoor dat de rekeningsaldi up-to-date zijn, zodat hun leidinggevenden budgetten, uitgaven en winst kunnen controleren.

Tot de specifieke taken behoren het registreren en ophalen van financiële gegevens uit de financiële database;

  • het afstemmen van rekeningsaldi;
  • het opstellen van facturen en kwitanties;
  • het bijhouden van de loonlijst;
  • het controleren en corrigeren van de boekhoudkundige berekeningen;
  • het opstellen van rapporten en het uitvoeren van andere routinematige boekhoudkundige werkzaamheden.

Je kunt ook worden belast met andere administratieve taken, zoals het maken van afspraken en het doorverbinden van telefoongesprekken, die niet noodzakelijk verband houden met financiën.

De 11 belangrijke vaardigheden van een allround financieel medewerker

Als je deze functie hebt bemachtigd heb jij een van de meest gewilde beroepsgroepen voor elk bedrijf. Deze beroepsgroepen vormen de ruggengraat van organisaties en helpen bedrijven groeien en bloeien. Het is dus belangrijk om sterke praktische- en sociale vaardigheden te bezitten, zoals:

1. Organisatievermogen

Dit is eigenlijk de nummer één kwaliteit die je nodig hebt om te slagen. Je krijgt een overvloed aan gegevens die je op korte of lange termijn moet ordenen. Mensen zullen met meerdere vragen per dag bij je komen, omdat zij je als een soort wandelende encyclopedie van financiële informatie beschouwen. Daarom moet je een gevoel voor organisatie hebben, voor als het hectisch begint te worden.

2. Omgaan met cijfers

Bij alle taken die je tijdens je loopbaan moet uitvoeren, komen cijfers en nog meer cijfers kijken. Daarom moet je er rekening mee houden dat als je deze baan wilt, je met iets meer overweg moet kunnen dan alleen elementaire rekenkundige vaardigheden. In sommige gevallen hangt de kennis die je moet hebben van getallen af van het soort bedrijf waarvoor je werkt. Maar nogmaals, er is geen ontkomen aan een routine die je zeker zal verplichten om berekeningen te documenteren of in te voeren.

3. Data Entry / Gegevensinvoer

Data entry verwijst naar het vermogen om gegevens snel en accuraat in formulieren en boekhoudsoftware te typen. De vaardigheid om gegevens in te voeren helpt bij het nauwkeurig invoeren van gegevens van de bedrijfsadministratie die je van financieel managers of leidinggevenden doorkrijgt. Het goed kunnen invoeren van gegevens vereist daarom ook uitstekende computervaardigheden en het vermogen om je aan te passen aan nieuwe technologie.

Weten hoe je de technologie bijhoudt en in staat zijn om gegevens nauwkeurig en op tijd in te voeren, zal je veel extra tijd opleveren die je voor andere taken nodig hebt; daarom is gegevensinvoer een van de vaardigheden die een succesvolle allround financieel medewerker moet bezitten.

4. Multitasken

Je moet in staat om te allen tijde overzicht te houden over zijn of haar werklast. Je moet beschikken over grote organisatorische vaardigheden en een vermogen voor multitasking, welke essentieel is vanwege het hoge tempo in de moderne werkomgeving waar deadlines altijd een grote rol spelen en soms zelfs onverwacht kunnen opduiken.

5. Methodische aanpak

Om zo nauwkeurig mogelijk te kunnen werken, moet je een methodische aanpak kunnen volgen. Dit zal ook helpen bij boekhoudkundige taken en projecten in het algemeen, want grondig zijn loont.

6. Communicatieve vaardigheden

Het mag duidelijk zijn dat een kandidaat voor deze functie over sterke mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden moet beschikken om de verantwoordelijkheden van een allround financieel medewerker met succes te kunnen uitvoeren. Deze screening factor wordt door veel organisaties beschouwd als een van de belangrijkste initiële kwaliteiten.

7. Presteren onder druk

Het einde van elke maand, elk kwartaal en elk jaar is het moment waarop je kunt verwachten dat de werkdruk hoog oploopt voor boekhoudkundige professionals. Maar met deze uitdagingen komen kansen om je werk snel en accuraat te doen, wat vervolgens weer indruk zal maken op je werkgever.

8. Aanpassingsvermogen

Als nieuwe werknemer moet je in staat zijn om je vaardigheden en begrip van de operationele strategieën van het bedrijf snel aan te passen. Dit vereist een open aanpak in combinatie met een sterk luistervermogen, waardoor je snel leert.

9. Aandacht voor details

Natuurlijk is deze kwaliteit verbonden met je gevoel voor organisatie. We willen het echter specifiek benadrukken omdat je aandachtige aanpak een enorm verschil maakt. Zoals we eerder al hebben aangegeven, kan een bedrijf cruciale beslissingen baseren op de gegevens die jij hen verstrekt. Het is dus van essentieel belang dat je geen waardevolle details over het hoofd ziet.

10. Integriteit en transparantie

Het feit dat je wordt beschouwd als een belangrijke bron van informatie voor de meeste mensen op je werkplek, betekent dat zij hun volledige vertrouwen stellen in jouw capaciteiten. Daarom is het heel belangrijk dat je hen beloont met dezelfde input die eerlijkheid en betrokkenheid met zich meebrengt. De informatie die je krijgt kan zeer vertrouwelijk zijn, met name de gegevens die betrekking hebben op financiële transacties. Zorg er dus voor dat dit zo blijft, en zorg tegelijkertijd ook voor een transparante aanpak naar je collega's en leidinggevenden toe wanneer dat nodig is.

11. Spreadsheets

Finance managers gebruiken vaak spreadsheets om financiële gegevens vast te leggen; daarom is het voor jou nuttig om te weten hoe je spreadsheet tools moet gebruiken. Bovendien kunnen jouw leidinggevenden met spreadsheet tools aparte secties maken voor verschillende soorten gegevens, evenals aparte bestanden voor verschillende onderdelen, zoals salarissen van werknemers en crediteuren. Ook kunnen ze vergelijkingen in spreadsheets programmeren om automatisch gegevens te berekenen en bedrijfstransacties te helpen analyseren.

Je moet dus in staat zijn een basis-spreadsheet bij te werken voor alledaagse taken, zoals het bijhouden van de gegevens van een rekening of het opsommen van een groep vaste activa. Hiervoor is er echter geen kennis vereist van de meer geavanceerde spreadsheet functies.

Wat maakt een goede allround financieel medewerker?

Je moet beschikken over voldoende kennis van boekhoudkundige en boekhoudkundige principes en sterke organisatorische vaardigheden. Het is ook belangrijk om uitstekende wiskundige vaardigheden hebben.

Met wie werkt een allround financieel medewerker?

Je werkt meestal samen met een boekhoudafdeling, maar kunt ook samenwerken met een Finance Manager om de nauwkeurigheid van de financiële administratie van zowel de organisatie als de klant te waarborgen.

Welke opleidingsvereisten gelden er voor een allround financieel medewerker?

Meestal is een middelbareschooldiploma al voldoende om deze functie op instapniveau te krijgen, omdat de meeste financiële medewerkers hun taken leren door middel van training op de werkvloer. Sommige werkgevers geven de voorkeur aan kandidaten die een cursus boekhouden of financiën hebben gevolgd; anderen eisen een associaties of bachelors diploma in een relevant onderwerp. Dit hangt voornamelijk af van de sector (en de werkgever) waar jij als freelance allround financieel medewerker, interim allround financieel medewerker of zzp allround financieel medewerker in dienst zal treden.