Professional nodig? Wij zijn in heel Nederland actief en zijn niet regio gebonden.

Competentie klantgerichtheid

  • Home
  • Competentie klantgerichtheid

Competentie klantgerichtheid

Ik wil weten wat mijn sterke kanten en wat mijn valkuilen zijn

Je bouwt aan en onderhoudt de klanttevredenheid met de producten en diensten die worden aangeboden door de organisatie. Je biedt uitstekende service aan interne en externe klanten.

Voorbeelden van de competentie klantgerichtheid

  • Je kunt het bedrijf en de verwachtingen van de klanten beschrijven. Je toont interesse in, anticipeert en reageert tijdig op de behoeften van de klant.
  • Je richt je op de bedrijfsresultaten van de klant in plaats van op de eigen bedrijfsresultaten. Je gaat verder dan de basis service verwachtingen door klanten te helpen bij het implementeren van complete oplossingen.
  • Je levert producten en diensten waar en wanneer de klant ze nodig heeft. Je onderzoekt opties wanneer het bedrijf niet in staat is om een ​​gevraagd product of dienst te leveren, en je zoekt naar oplossingen totdat de klant tevreden is.
  • Je voorziet klanten van statusrapporten en voortgangsupdates. Je vraagt actief naar feedback van klanten en je zorgt ervoor dat de klantbehoeften zijn waargemaakt.
  • Je zoekt manieren om de dienstverlening te verbeteren. Je beoordeelt de organisatie en haar diensten vanuit de mening van de klant. Je benadrukt een teambenadering om geweldige klantenservice te bieden.
  • Je herkent negatieve reacties van klanten en ontwikkelt betere alternatieven.
  • Je vertoont een positieve instelling bij het omgaan met klanten.

Hier een overzicht van andere competenties