Professional nodig? Wij zijn in heel Nederland actief en zijn niet regio gebonden.

Competentie relatiebeheer

  • Home
  • Competentie relatiebeheer

Competentie relatiebeheer

Ik wil weten wat mijn sterke kanten en wat mijn valkuilen zijn

Je bouwt constructieve werkrelaties op die worden gekenmerkt door een hoge mate van acceptatie, samenwerking en wederzijds respect.

Voorbeelden van de competentie relatiebeheer

  • Je handhaaft een open, benaderbare manier en behandelt anderen eerlijk en respectvol. Je bewaart het zelfvertrouwen en de waardigheid van anderen, en toont respect voor hun mening.
  • Je zoekt en overweegt ideeën van degenen die aarzelen om hun standpunten kenbaar te maken. Je anticipeert op en erkent de zorgen van anderen, zelfs als die zorgen niet openlijk zijn benoemd.
  • Je bouwt een verstandhouding op door te luisteren naar, te discussiëren en te onderhandelen met, te belonen en anderen te motiveren.
  • Je stelt vragen om gedeelde interesses, ervaringen of andere gemeenschappelijke gronden te identificeren; het kost tijd om collega's te leren kennen om een ​​band op te bouwen en een gevoel van verbondenheid te creëren.
  • Je probeert confrontaties en meningsverschillen constructief op te lossen. Je richt je op de situatie, problemen of gedragingen, in plaats van op de mensen.
  • Je viert successen op de werkplek. Je ondersteunt de goede ideeën van anderen.
  • Je spreekt jouw dankbaarheid en waardering uit aan anderen die informatie, hulp of ondersteuning geboden hebben.
  • Je toont een evenwicht tussen het opbouwen van een goede verstandhouding en het afronden van het werk.

Hier een overzicht van andere competenties