Professional nodig? Wij zijn in heel Nederland actief en zijn niet regio gebonden.

Directiesecretaresse | Freelance | Interim | ZZP

  • Home
  • Directiesecretaresse | Freelance | Interim | ZZP

Directiesecretaresse | Freelance | Interim | ZZP

Kies uit zeer ervaren en beschikbare Directiesecretaresses:

  • Dit op interim, freelance of ZZP basis
  • Normaliter binnen 48 uur meerdere geschikte en beschikbare Directiesecretaresses
  • Ervaren zelfstandige professionals staan bij Bureau Ad Interim ingeschreven. Zelfstandig wil zeggen: professionals die ook ingeschreven staan bij de KvK.
  • No match no pay: u betaalt pas als er een Overeenkomst van Opdracht tussen u en de zelfstandige (interimmer / freelancer / ZZP-professional) tot stand komt.
  • Wij hanteren een veel lagere bemiddelingsfee dan het landelijk gemiddelde van ruim 20%. Zo blijft het geld zoveel mogelijk in uw organisatie. Klik hier voor onze tarieven.
  • Interimmers / freelancers / zzp'ers uit uw regio.

Directiesecretaresses zijn hoogopgeleide professionals die leidinggevenden of het management administratief ondersteunen. Zij doen onderzoek, beheren planningen en bieden efficiënte en effectieve administratieve ondersteuning. Van directiesecretaresses met uitzonderlijke administratieve vaardigheden wordt verwacht dat zij kunnen multitasken en goed onder druk kunnen werken in een werkomgeving met een hoog tempo.

Om succes te verzekeren, moeten directiesecretaresses georganiseerd zijn, uitstekende onderzoeksvaardigheden hebben en uitstekende communicatoren zijn met een grote interesse in het leveren van betrouwbare en nauwkeurige ondersteuning aan leidinggevenden en management terwijl ze met vertrouwelijke informatie werken. Topkandidaten beschikken over uitstekende vaardigheden op het gebied van probleemoplossing en kantoor coördinatie en kunnen hun tijd zeer efficiënt indelen.

Taken en verantwoordelijkheden van een directiesecretaresse

  • Het uitvoeren van nauwkeurig onderzoek en analyse.
  • Coördineren van afspraken, vergaderingen en/of conferenties zoals toegewezen.
  • Dicteren en schrijven van correspondentie.
  • Samenstellen, proeflezen en herzien van concepten van documenten en rapporten.
  • Dagelijks bijhouden en archiveren van documenten.
  • Rapporten, presentaties en correspondentie nauwkeurig en snel voorbereiden.
  • Het creëren en organiseren van informatie en het genereren van naslagwerken voor eenvoudig gebruik.
  • Beantwoorden en screenen van telefoongesprekken en beantwoorden van e-mails, berichten en andere correspondentie.
  • Bedienen en onderhouden van kantoorapparatuur.
  • Beheer van een drukke agenda, coördinatie van vergaderingen en reisarrangementen.
  • Professioneel begroeten en ontvangen van gasten en klanten.
  • Zorgen voor efficiënte en effectieve administratieve informatie en assistentie.

Opleidingsvereisten en vaardigheden van een directiesecretaresse

  • MBO 4 diploma in directiesecretaresse of management assistent.
  • Certificaat in bedrijfskunde of aanverwant (essentieel).
  • 2 jaar ervaring in een ondersteunende rol voor directieleden.
  • Methodische denker met gedetailleerde onderzoeksvaardigheden.
  • Grondige kennis van administratieve en secretariële beginselen.
  • Sterke kennis van databases en volgsystemen.
  • Fantastische organisatorische vaardigheden en detailgerichtheid.
  • Het vermogen om onder druk te werken en deadlines te halen.
  • Uitstekende schriftelijke en verbale communicatievaardigheden.
  • Bedreven in Microsoft Office, en zakelijke communicatie software.

Een carrière strategie opstellen voor succes: 10 tips voor een Directiesecretaresse

Zoals elke architect je kan vertellen, gaat er veel aandacht en toewijding zitten in het maken van een blauwdruk. Om de gewenste resultaten te behalen, is het essentieel om een plan uit te stippelen. Bij het opstellen van een loopbaanstrategie is het belangrijk te bedenken wat je wilt bereiken door je schema te volgen. Je carrière strategie zal in wezen dienen als een blauwdruk voor jouw groei als een Directiesecretaresse en een persoon in het algemeen.

Bij het opstellen van je strategie voor succes wil je bepaalde loopbaanontwikkeling strategieën overwegen, die kunnen worden gebruikt als stappen om je doel te bereiken. Je zult willen bepalen wat die stappen zijn, hoeveel het er zijn, en het verwachte tijdschema, en wat je grotere doelen zijn.

Strategieën en tips voor loopbaanontwikkeling

Voor Directiesecretaresses kan het heel nuttig zijn om een reeks doelen te stellen en te bepalen hoe die doelen kunnen worden bereikt. Hieronder volgen 10 belangrijke tips voor Directiesecretaresse voor het opbouwen van een carrière strategie voor succes. Laten we beginnen.

1. Definieer je doel

Het belangrijkste is je uiteindelijke doel bepalen. Je uiteindelijke doel kan zoiets simpels zijn als waar je jezelf over vijf jaar ziet. De truc is om daarna korte termijn doelen te ontwikkelen die je uiteindelijk zullen helpen je einddoel te bereiken. Je korte termijn doelen moeten worden bereikt in een korter tijdsbestek, meestal door je te concentreren op de negen onderstaande stappen.

2. Begrijp je verantwoordelijkheden

Weten wat je dag in dag uit moet doen is geweldig, maar begrijp je echt wat de omvang van je verantwoordelijkheden is? Begrijp alles wat er van je gevraagd wordt dag in dag uit, zowel als professional en als mens. Dit is essentieel om te begrijpen hoe je processen kunnen worden gestroomlijnd om je doelen te bereiken. Het stroomlijnen van je verantwoordelijkheden komt vaak neer op de volgende acht stappen.

3. Verbeter je zakelijke kennis

Wanneer je je bedrijfskennis vergroot door onderzoek, krijg je een beter inzicht in hoe wat jij doet van invloed is op het bedrijf. Je kunt ook uitzoeken welke stappen andere Directiesecretaresses hebben genomen om de ladder te beklimmen. In wezen betekent het vergroten van je zakelijke kennis dat je de overige zeven stappen volbrengt en volhoudt.

4. Leren prioriteiten te stellen

Leren om prioriteiten te stellen is van cruciaal belang voor niet alleen je succes, maar ook voor het succes van de leidinggevende macht als geheel. De directie vertrouwt op jou om bepaalde zaken gedaan te krijgen. Maar soms zijn bepaalde projecten, opdrachten, taken en verantwoordelijkheden belangrijker dan andere of hebben ze een kortere deadline. Prioriteiten stellen wordt gemakkelijker wanneer je de volgende zes tips volgt.

5. Onderzoek nieuwe hulpmiddelen

Onderzoek doen naar nieuwe en innovatieve manieren om prioriteiten te stellen met behulp van de overvloed aan hulpmiddelen die tegenwoordig online beschikbaar zijn, is een geweldige manier om het spel voor te blijven. Niet alleen dat, maar het onderzoeken van nieuwe tools en het vinden van iets dat beter werkt dan je oude tools kan de sleutel zijn tot het verhogen van de output en de kwaliteit van het werk. Het volgen van de volgende vijf stappen wordt veel gemakkelijker wanneer je nieuwe manieren hebt gevonden om prioriteiten te stellen met behulp van nieuwe tools.

6. Werk proactief

Proactief zijn is essentieel in een omgeving die voortdurend zoveel van je vraagt. Directiesecretaresses worden vaak overspoeld met zoveel taken dat het bijna onmogelijk lijkt om alles tegelijk gedaan te krijgen. Door proactief te zijn, kun je voor op schema lopen en en zelfs doorgaan naar de volgende vier stappen, vanwege je toewijding om proactief te zijn.

7. Ontwikkel unieke ideeën

Je hebt dus een manier gevonden om het werk te stroomlijnen door betere bedrijfskennis, prioriteiten te stellen, nieuwe hulpmiddelen te vinden en proactief te zijn. Nu kun je je unieke ideeën met anderen delen. In wezen vereiste alles wat je tot nu toe hebt gedaan jouw unieke geest om buiten de kaders te denken om problemen op te lossen en je doelen te bereiken. Dus waarom nu stoppen? Zet de volgende drie stappen voort!

8. Werk samen met het leidinggevend personeel

Laat de bal rollen! Je hebt al een vertrouwensrelatie opgebouwd met je leidinggevende, dus probeer je weg te vinden in hun wereld. Begin met hen je unieke ideeën voor te leggen en leg hen uit hoe je taken hebt kunnen stroomlijnen en de algemene efficiëntie hebt verbeterd. Iedereen houdt van initiatief, dus laat zien dat je dat in je hebt.

9. Leer het bedrijf kennen

Wie wil niet genieten van het gezelschap van de mensen met wie hij/zij werkt? Loop rond en stel jezelf voor aan iedereen die je misschien niet kent. Begin met het opbouwen en onderhouden van zakelijke relaties met je collega's en leidinggevenden. Plan vergaderingen met hen en leer het bedrijf van binnen en van buiten kennen. Als je dat eenmaal hebt gedaan, zul je verbaasd zijn hoeveel het werk van iedereen kan verbeteren! Dit is een doorlopende stap, net als stap tien.

10. Vraag altijd om feedback

Vraag altijd, altijd, ALTIJD om feedback. Constructieve kritiek, feedback en zelfs het maken van fouten kunnen ons enkele van de belangrijkste lessen van ons leven leren. Zorg ervoor dat je altijd om feedback vraagt als je een taak of project hebt afgerond.


Aan de slag als Directiesecretaresse?

Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als freelance Directiesecretaresse en kun je daarbij onze hulp goed gebruiken? Stuur ons dan zo snel mogelijk jouw CV toe en wij nemen contact met je op voor het inplannen van een kennismakingsgesprek.

Directiesecretaresse inhuren?

Ben je op zoek naar een professionele interim Directiesecretaresse of zzp Directiesecretaresse die de juiste ondersteuning op correcte wijze kan bieden? Dan kunnen wij helpen. Neem vandaag nog contact op met Bureau Ad Interim en wij helpen je bij het vinden van de juiste kandidaat.