Professional nodig? Wij zijn in heel Nederland actief en zijn niet regio gebonden.

Finance Medewerker | Freelance | Interim | ZZP

  • Home
  • Finance Medewerker | Freelance | Interim | ZZP

Finance Medewerker | Freelance | Interim | ZZP

Kies uit zeer ervaren en beschikbare Finance Medewerkers:

  • Dit op interim, freelance of ZZP basis
  • Normaliter binnen 48 uur meerdere geschikte en beschikbare Finance Medewerkers
  • Ervaren zelfstandige professionals staan bij Bureau Ad Interim ingeschreven. Zelfstandig wil zeggen: professionals die ook ingeschreven staan bij de KvK.
  • No match no pay: u betaalt pas als er een Overeenkomst van Opdracht tussen u en de zelfstandige (interimmer / freelancer / ZZP-professional) tot stand komt.
  • Wij hanteren een veel lagere bemiddelingsfee dan het landelijk gemiddelde van ruim 20%. Zo blijft het geld zoveel mogelijk in uw organisatie. Klik hier voor onze tarieven.
  • Interimmers / freelancers / zzp'ers uit uw regio.

7 stappen voor een Finance Medewerker om een effectieve CV op te stellen

De rol van Finance Medewerker of Financieel Medewerker vereist kandidaten die betrouwbaar, georganiseerd en gemotiveerd zijn omdat deze professionals met vertrouwelijke informatie werken, budgetten beheren en toezicht houden op financiële operaties. Bovendien moeten Finance medewerkers een bepaald niveau van technische kennis bezitten om hun rol te kunnen vervullen. Een effectief cv waarin deze competenties naar voren komen, kan een belangrijke rol spelen bij het succesvol bemachtigen van een functie als financieel Medewerker.

Een goed geschreven cv moet je sterkste professionele vaardigheden, ervaringen en opleidingen goed weergeven. Bovendien moet het aantonen dat je in staat bent een bepaalde functie te vervullen. Met deze doelstellingen in gedachten kun je efficiënter de aandacht van een werkgever trekken, en van hieruit kun je misschien een gesprek veiligstellen en je kandidatuur bevorderen. Het schrijven van een sterk cv kan dus aanzienlijke voordelen opleveren - daarom moet je je cv zien als een kans om een positieve eerste indruk te maken en je capaciteiten als professional aan de man te brengen.

Hoewel het schrijven van een succesvol cv als toekomstig financieel Medewerker een ingewikkelde taak lijkt, zijn er enkele essentiële stappen die je kunt nemen om het proces te stroomlijnen. Je moet er niet alleen voor zorgen dat je alle fundamentele onderdelen opneemt waar werkgevers in de sector naar op zoek zijn wanneer ze cv's beoordelen, maar je moet ook bepaalde acties ondernemen om ervoor te zorgen dat je cv van hoge kwaliteit is. Met deze twee doelstellingen in gedachten zijn hier zeven stappen die je kunt volgen bij het opstellen van je cv.

1. Kies een professionele en eenvoudige opmaak

Voordat je begint met het schrijven van je cv, moet je de indeling ervan ontwerpen. Misschien kun je online cv-sjablonen vinden via verschillende bronnen, maar de meeste financiële professionals gebruiken een rechttoe rechtaan en professioneel formaat, en je kunt zo'n document gemakkelijk zelf maken. Probeer je cv te ontwerpen met marges van 1 inch en een paar grote secties waarin je schrijft over je kerncompetenties, carrière doelstelling, werkervaring en educatieve achtergrond. Doe dit met een traditioneel, leesbaar lettertype en een vet lettertype om de secties af te bakenen. Probeer spaarzaam om te gaan met kleur, zoals financiële professionals doorgaans doen.

2. Gebruik een koptekst met je contactgegevens

Nu je cv opgemaakt is, kun je beginnen met schrijven. Begin met een koptekst in een groter lettertype boven de rest van je cv. De koptekst moet je naam en contactgegevens bevatten, waaronder je e-mailadres, telefoonnummer en locatie. Niet alleen geeft een dergelijke koptekst je cv een professionele uitstraling, maar door deze informatie begrijpelijk te maken, kunnen potentiële werkgevers en managers meteen herkennen wie je bent. Vanaf hier weten ze hoe ze contact met je kunnen opnemen, je referenties of aanvullende informatie kunnen krijgen. Je kunt ervoor kiezen een foto toe te voegen aan je koptekst ten einde persoonlijk en modern tintje aan je cv toe te voegen.

3. Begin met een carrière doelstelling

Begin onder je koptekst met het opstellen van een carrière doelstelling van twee tot drie zinnen waarin je je doelen als professional uitlegt. Vermeld het soort functie dat je zoekt, je eerdere ervaringen, hoe lang je al in de financiële wereld werkt, je grootste prestaties, het soort vaardigheden waarover je beschikt en welke competenties je een potentiële werkgever kunt bieden. Dit gedeelte moet relevante informatie bevatten die duidelijk maakt waarom een werkgever jouw kandidatuur in overweging zou moeten nemen. Probeer in de derde persoon te schrijven en een professionele toon aan te slaan wanneer je je carrière doelstelling schrijft.

4. Voeg een samenvatting van je vaardigheden toe

Onder je carrière doelstelling kun je een opsomming maken van je toepasbare vaardigheden en sterke punten. Vermeld in dit onderdeel de competenties die het meest relevant zijn voor de functie waarop je solliciteert. Bij een sollicitatie naar een functie als financieel Medewerker kan het nuttig zijn om een combinatie van technische en sociale vaardigheden op te nemen. Dit kan aantonen dat je in staat bent om gespecialiseerde financiële taken uit te voeren en technische software te bedienen, terwijl je met anderen samenwerkt, effectief communiceert en aan de behoeften van de klant voldoet.

Vergelijk, nadat je dit onderdeel hebt geschreven, de competenties die je hebt opgesomd met de competenties die voorkomen in de vereisten van de functiebeschrijving. Deze vergelijking kan je helpen je vaardigheden sectie af te stemmen op de specifieke functie waarop je solliciteert en ervoor te zorgen dat je dienovereenkomstig voldoet aan de verwachtingen van de werkgever.

5. Laat je werkervaring zien

Nu je vaardigheden en carrière doelstellingen zijn vastgesteld, kun je beginnen met het beschrijven van je werkervaring. Werkgevers beschouwen dit onderdeel doorgaans als een van de belangrijkste onderdelen van je cv, omdat je prestaties in eerdere functies en de ervaringen die je hebt opgedaan, bepalend kunnen zijn voor je vermogen om in een nieuwe functie te slagen.

Vermeld daarom in dit deel, in omgekeerd chronologische volgorde, twee tot drie van je meest relevante en recente professionele functies, een beschrijving van je taken en details over de doelen die je in elke functie hebt bereikt. Probeer bij het schrijven van deze beschrijvingen actiewerkwoorden en kwantificeerbare prestaties te gebruiken om de aanwervende managers een nauwkeurig beeld te geven van je vaardigheden en hoe je die hebt ontwikkeld.

6. Eindig met je opleidingsgegevens

Na je werkervaring kun je jouw cv afsluiten met een gedeelte over je opleiding. Als je hebt gestudeerd, kun je de naam van de instelling vermelden, de locatie, de data waarop je hebt gestudeerd, de diploma's die je hebt behaald, je hoofdvak en het gemiddelde cijfer indien gewenst. Dit kan vooral relevant zijn als je een relevant vakgebied hebt gestudeerd, zoals financiën of boekhouding. Aangezien de functie van financieel assistent doorgaans geen vierjarige of geavanceerd diploma vereist, kun je bovendien de gegevens van je middelbare schoolopleiding vermelden, waaronder de naam van de middelbare school, de data waarop je de opleiding hebt gevolgd, de locatie en je cijfers.

7. Proeflezen en wijzigingen aanbrengen indien nodig

Nu alle inhoud van je cv is ingevuld, kun je het nakijken, de kopij nalezen op fouten en waar nodig wijzigingen aanbrengen. Het kan nuttig zijn om je cv meerdere keren te herlezen om mogelijke fouten op te vangen. Probeer te zoeken naar eventuele grammaticale of andere inconsistenties en corrigeer die - want als toekomstig financieel assistent moet je immers aandacht voor detail hebben en daarom moet je cv foutloos, goed georganiseerd en beknopt zijn. Zo kun je professioneel blijven en een goede eerste indruk maken.

Het schrijven van een effectief cv is een belangrijke taak voor professionele kandidaten die op zoek zijn naar een verandering in hun carrière. Je cv is een kans om de vaardigheden, competenties en ervaringen te tonen die je onderscheiden van anderen binnen een kandidatenpool. Als je een huidige of toekomstige Finance medewerker bent die solliciteert naar een nieuwe functie, kun je door deze 7 stappen te volgen een cv opstellen die deuren opent naar nieuwe kansen.


Aan de slag als Finance medewerker?

Ben je op zoek naar een baan als freelance Finance medewerker of interim Finance Medewerker en kun je hierbij onze hulp gebruiken? Stuur ons dan zo snel mogelijk jouw CV toe en wij nemen contact met je op voor het inplannen van een kennismakingsgesprek.

Finance Medewerker inhuren?

Heeft jouw onderneming of organisatie behoefte aan een professionele interim Finance Medewerker of zzp Finance Medewerker? Dan kunnen wij helpen. Neem vandaag nog contact op met Bureau Ad Interim en wij zorgen voor een geschikte kandidaat, die goed aansluit bij jouw wensen en vereisten.