Professional nodig? Wij zijn in heel Nederland actief en zijn niet regio gebonden.

Freelance grafisch vormgever

  • Home
  • Freelance grafisch vormgever

Freelance grafisch vormgever

Kies uit zeer ervaren en beschikbare Freelance grafisch vormgevers:

  • Dit op interim, freelance of ZZP basis
  • Normaliter binnen 48 uur meerdere geschikte en beschikbare Freelance grafisch vormgevers
  • Ervaren zelfstandige professionals staan bij Bureau Ad Interim ingeschreven. Zelfstandig wil zeggen: professionals die ook ingeschreven staan bij de KvK.
  • No match no pay: u betaalt pas als er een Overeenkomst van Opdracht tussen u en de zelfstandige (interimmer / freelancer / ZZP-professional) tot stand komt.
  • Wij hanteren een veel lagere bemiddelingsfee dan het landelijk gemiddelde van ruim 20%. Zo blijft het geld zoveel mogelijk in uw organisatie. Klik hier voor onze tarieven.
  • Interimmers / freelancers / zzp'ers uit uw regio.

Wat doet een grafisch vormgever?

Een grafisch vormgever is als het ware een digitale kunstenaar die inzetbaar is voor het creëren van brochures, flyers, visitekaartjes, logo's en websites voor opdrachtgevers. Vaak is een grafisch vormgever verantwoordelijk voor het creëren van digitale producten. Een van de belangrijkste opdrachten voor vormgevers in het creëren van huisstijlen, waarbij zij ervoor zorgen dat jouw bedrijf een bepaalde grafische identiteit krijgt. Jouw logo, brochures, visitekaartjes en website worden in dat geval door de grafisch vormgever allemaal in dezelfde stijl gegoten. Op deze manier is jouw merk makkelijk herkenbaar. Potentiële klanten zullen jouw bedrijf daardoor beter kunnen onthouden.

Wat zijn de werkzaamheden van een grafisch vormgever?

Een grafisch vormgever ontwerpt reclame-uitingen op verschillende manieren. Hiervoor zorgen zij voor de juiste indeling, lettertypes, kleurgebruik, illustraties en foto's. Zij zorgen ervoor dat alles op de juiste manier bij elkaar komt te staan om op de efficiëntste manier mogelijk reclame te maken.

Grafische ontwerpers zorgen ook voor de grafische vormgeving van websites bijvoorbeeld. Zij werken vaak nauw samen met de websitemakers om de huisstijl duidelijk naar voren te laten komen in de website.

Daarnaast kan je een grafisch vormgever inhuren om nieuwsbrief-templates te maken. Op deze manier kan je op een makkelijke manier je potentiële klanten laten kennismaken met jouw huisstijl.

Grafisch vormgevers zijn niet alleen maar bezig met het ontwikkelen van een kleurrijke lay-out, zij zorgen er ook voor dat afbeeldingen en foto's passend worden gemaakt binnen de gekozen huisstijl. Hierdoor zijn ze een groot deel van de tijd bezig met het bewerken van afbeeldingen en video's. Ook maken zij op opdracht foto's, afbeeldingen en video's die op bijvoorbeeld de website terecht kunnen komen.

Belangrijk is om te weten dat een grafisch vormgever nooit volledig klaar is met zijn werk. Na de ontwikkeling van een bepaalde huisstijl, moet deze huisstijl zeer streng worden bewaakt. De eenheid tussen vormgeving, beeld- en tekstelementen moet namelijk behouden worden om het beeldmerk te waarborgen. Bij iedere toevoeging, zowel tekstueel als grafisch, zal een grafisch vormgever in staat moeten zijn om deze binnen de huisstijl te passen. In essentie is een grafisch vormgever dus de maker en bewaker van de visuele merkidentiteit.

Welke eigenschappen heeft een grafisch vormgever?

Een grafisch vormgever heeft enkele eigenschappen nodig om te kunnen uitblinken in zijn of haar werk. Belangrijk is dat zij tekst, bijvoorbeeld een geschreven bedrijfsplan, om kunnen zetten in een grafisch idee. Hierdoor zijn grafisch vormgevers vaak goed in het communiceren met opdrachtgevers. Zij moeten namelijk een overeenstemming zien te vinden tussen de tekstuele ideeën van de opdrachtgever en de visuele ideeën die daaruit voortvloeien. Overleg is dus een belangrijk onderdeel van het grafisch vormgeven.

Uiteraard zijn grafisch vormgevers creatief. Zij moeten immers op unieke visuele ideeën komen die de originaliteit van bedrijven benadrukken. Daarnaast zijn grafisch vormgevers vaardig met bewerksoftware zoals Photoshop, Illustrator, Lightroom, InDesign, Premiere Pro etc. Ook kunnen zij werken met bijvoorbeeld Wordpress, voor het creëren en onderhouden van websites. Ten slotte kunnen zij omgaan met camera's en ander beeldverwerkingsmateriaal.