Professional nodig? Wij zijn in heel Nederland actief en zijn niet regio gebonden.

Freelance online marketeer

  • Home
  • Freelance online marketeer

Freelance online marketeer

Kies uit zeer ervaren en beschikbare Freelance online marketeers:

  • Dit op interim, freelance of ZZP basis
  • Normaliter binnen 48 uur meerdere geschikte en beschikbare Freelance online marketeers
  • Ervaren zelfstandige professionals staan bij Bureau Ad Interim ingeschreven. Zelfstandig wil zeggen: professionals die ook ingeschreven staan bij de KvK.
  • No match no pay: u betaalt pas als er een Overeenkomst van Opdracht tussen u en de zelfstandige (interimmer / freelancer / ZZP-professional) tot stand komt.
  • Wij hanteren een veel lagere bemiddelingsfee dan het landelijk gemiddelde van ruim 20%. Zo blijft het geld zoveel mogelijk in uw organisatie. Klik hier voor onze tarieven.
  • Interimmers / freelancers / zzp'ers uit uw regio.

Een online marketeer, ook wel digitale marketing managers genoemd, zijn verantwoordelijk voor het genereren van naamsbekendheid, het implementeren van online marketing strategieën en het genereren van hogere bezoekersaantallen voor websites van bedrijven of organisaties. Zij werken samen met het verkoop- en marketingteam om nieuwe en bestaande producten of diensten van het bedrijf te promoten.

In deze functie ben je verantwoordelijk voor het bespreken van marketingstrategieën met het sales- en marketingteam, het beheren van de social media platformen van het bedrijf, het identificeren van trends op de markt en het coördineren van digitale reclamecampagnes.

Om te slagen als online marketeer moet je beschikken over diepgaande kennis van digitale marketingstrategieën, uitstekende vaardigheden op het gebied van projectmanagement en geavanceerde kennis van trends met betrekking tot social media. Een online marketing manager van topklasse stimuleert de verkoop door de huidige markttrends te evalueren en gespecialiseerde campagnes op te zetten voor bijbehorende doelgroepen.

Taken en Verantwoordelijkheden van een online marketeer

  • Vergaderen met het sales- en marketingteam om digitale marketingstrategieën te bespreken.
  • Het ontwerpen en implementeren van online marketing strategieën op alle digitale platformen.
  • Beheren van het social media platformen en web advertising van het bedrijf.
  • Het ontwikkelen van social media strategieën.
  • Het identificeren van de laatste trends en technologie binnen de industrie.
  • Analyseren van websiteverkeer inclusief klik navigatie, winkel patronen en aankoop conversie.
  • Het beoordelen van de online gebruikerservaring en het ontwikkelen van strategieën om de klanttevredenheid te verhogen.
  • Het onderhouden van klantcommunicatie met wekelijkse rapporten, nieuwsartikelen en industrie gidsen.
  • Het bewaken en onderhouden van het mediabudget.
  • Voorbereiden en presenteren van digitale marketing rapporten.

Opleidingsvereisten en vaardigheden van een online marketeer

  • HBO diploma in marketing, communicatie of aanverwante richting.
  • Eerdere ervaring als online marketeer.
  • Diepgaande kennis van digitale marketingtechnieken.
  • Ervaring met social media netwerken en adverteren.
  • Kennis van digitale marketing tools, optimale SEO werkwijzen en technieken voor het verhogen van naamsbekendheid en merkherkenning.
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden.
  • Geavanceerde projectmanagementvaardigheden.
  • Kennis van de nieuwste technologie en trends binnen de branche.
  • Goede interpersoonlijke vaardigheden.

Welke 5 digitale marketingstrategieën maken van jou een onmisbare online marketeer?

Het is duidelijk dat er een grote vraag is naar digitale communicatie. Dat maakt digitale marketing zo belangrijk voor een bedrijf - de meerderheid van de consumenten laat de fysieke winkels links liggen en pakt in plaats daarvan een laptop of smartphone.

Op vergelijkbare wijze is ook te zien hoe aankopen in de winkel en de meeste vormen van reclame ook online plaatsvinden. Wat zijn dus de beste marketing tips voor succesvolle digitale marketing managers?

1. Optimaliseer websites voor mobiel gebruik

Mobiel gebruik heeft een opmars gemaakt. Al in 2019 waren smartphones goed voor 53% van het wereldwijde websiteverkeer. Dit betekent dat een bedrijf - of nog specifieker, een website - voorbereid moet zijn op die stijging.

Volgens onderzoek van Google zegt 49% van de mensen dat ze niet opnieuw van een merk zouden kopen als ze een slechte mobiele ervaring hadden. Wat blijkt hieruit? Nou, als een website moeilijk te gebruiken is op mobiel, kun je de meeste van de terugkerende klanten gedag kussen.

Om het mobiele publiek tevreden te stellen (en conversiepercentages te verhogen), moet een website mobielvriendelijk zijn. Een mobiele responsieve website zal de inhoud herformatteren zodat deze netjes wordt weergegeven op mobiele apparaten, wat betekent dat bezoekers minder tijd hoeven te besteden aan loensen of zuchten, en meer tijd kunnen besteden aan klikken en kopen. Wanneer je als online marketeer met een webdesigner samenwerkt, moet je ervoor zorgen dat hij webpagina's maakt die mobiel responsief zijn.

2. Onderzoek de concurrentie

Als je weet waar je het tegen op moet nemen, kun je een bedrijf zich online beter laten onderscheiden van hun rivalen. Dit is belangrijk omdat anders zijn betekent dat je online opvalt, wat uiteindelijk betekent dat een website meer klikken zal krijgen dan die van de concurrenten.

Stel eens dat je luxe wijnen verkoopt. Een snelle Google-zoekopdracht naar verwante diensten zal de concurrentie aan het licht brengen, en de digitale marketing tactieken die zij gebruiken. Je zult in staat zijn om te zien welke wijn-gerelateerde formuleringen, beeldmateriaal en blog-inhoud de concurrenten gebruiken, evenals andere factoren zoals de diensten, reputatie en recensies die ze online hebben.

Gebruik dit onderzoek om je differentiators te ontwerpen. Als je concurrenten dat niet doen, kun je het bedrijf toevoegen aan TrustPilot om vertrouwenssignalen te versterken, adverteren op social media om nieuwe klanten te bereiken, of voorstellen om een grotere verscheidenheid aan producten verkopen om een bredere interesse te wekken.

3. Maak blogs langer

Geen lijst met digitale marketing tips is compleet zonder blogs te noemen. We komen meteen ter zake - als het gaat om het schrijven van zakelijke blogs, betekent korter niet altijd beter.

Langere, diepgaande blogberichten genereren 9x hogere succespercentages bij het werven van nieuwe klanten dan korte blogs doen. Denk twee keer na voordat je ervoor kiest om blogs beknopt te houden!

Een blog kan gaan over alles wat met een bedrijf te maken heeft. Of je nu tips uit de sector deelt of de nieuwste product bespreekt, een blog kunt beginnen kan een enorme waarde toevoegen aan de ervaring van bezoekers, terwijl het een website ook helpt om beter gevonden te worden via zoekmachines (blogs zijn geweldig voor SEO).

4. Ontwikkel e-mailcampagnes

Gemiddeld levert een e-mailmarketing 44 euro op voor elke euro die wordt uitgegeven - dat is een return of investment (ROI) van 4.400%. Nog steeds onzeker over e-mailmarketing? Wij dachten van niet. Dat betekent dat je meer geld en terugkerende klanten naar een bedrijf kunt trekken met de juiste e-mails - maar wat zijn de beste e-mailing praktijken?

Om terugkerende bezoeken aan te moedigen, moet je automatische reacties instellen om klanten te bedanken nadat ze zich hebben ingeschreven of een aankoop hebben gedaan. Consumenten voelen zich graag gewaardeerd. Als het aankomt op het versturen van e-mails over achtergelaten winkelwagentjes (dat is wanneer een klant je site verlaat zonder een aankoop af te ronden), moet je opdringerig zijn om meer winst te genereren. Het versturen van drie e-mails naar elke klant resulteert in meer bestellingen dan wanneer er slechts één e-mail wordt verstuurd. Beide e-mailfuncties zijn beschikbaar op de beste e-commerce platforms.

5. Wees persoonlijk

Persoonlijk zijn is essentieel voor succes op de meeste gebieden van digitale marketing, vooral bij e-mailmarketing. Of je nu soortgelijke producten voorstelt, de naam van de klant gebruikt of lokale aanbiedingen stuurt die overeenkomen met hun locatie, persoonlijk zijn wint het altijd. Het is zelfs zo dat gepersonaliseerde e-mails zes keer hogere transactie percentages genereren dan algemene of standaard e-mails, maar slechts 30% van de merken maakt er gebruik van.

Persoonlijk zijn tegen klanten betekent zoveel mogelijk een converserende toon gebruiken. Gebruikers zullen eerder reageren op een menselijk bericht dan op een gezichtsloos bedrijfspraatje, en daarom wordt ‘ conversational commerce’ zo populair. Denk aan het gebruik van een live chat-functie of een interactieve quiz op een website om de ervaring van de gebruiker nog persoonlijker te maken.

Het personaliseren van content helpt om een bedrijf zich te laten te onderscheiden en tegelijkertijd een unieke en plezierige klantervaring te creëren. Deze inspanningen zullen ook niet onopgemerkt blijven - uit een recent onderzoek is gebleken dat 40% van de klanten van merk veranderd als gevolg van slechte online personalisatie.

En het beste van alles? Personalisering is een van de goedkoopste digitale marketingtips om te implementeren, waarvoor weinig tot geen financiële investering nodig is als je gebruikmaakt van e-mailmarketing tools zoals MailChimp.


Ben je die permante of tijdelijke online marketeer die de juiste marketingstrategieën weet te implementeren en ben je op zoek naar een nieuwe uitdaging? Stuur je CV dan zo snel mogelijk naar ons toe of neem contact met ons op.

Online marketeer inhuren?

Heb je een creatieve en bevlogen freelance online marketeer, interim online marketeer of zzp online marketeer nodig om jouw reclame campagnes nieuw leven in te blazen? Dan kun je vandaag nog contact opnemen met Bureau Ad Interim om de juiste kandidaat voor digitale marketing te vinden.