Professional nodig? Wij zijn in heel Nederland actief en zijn niet regio gebonden.

Front office manager | Freelance | Interim | ZZP

  • Home
  • Front office manager | Freelance | Interim | ZZP

Front office manager | Freelance | Interim | ZZP

Kies uit zeer ervaren en beschikbare Front office managers:

  • Dit op interim, freelance of ZZP basis
  • Normaliter binnen 48 uur meerdere geschikte en beschikbare Front office managers
  • Ervaren zelfstandige professionals staan bij Bureau Ad Interim ingeschreven. Zelfstandig wil zeggen: professionals die ook ingeschreven staan bij de KvK.
  • No match no pay: u betaalt pas als er een Overeenkomst van Opdracht tussen u en de zelfstandige (interimmer / freelancer / ZZP-professional) tot stand komt.
  • Wij hanteren een veel lagere bemiddelingsfee dan het landelijk gemiddelde van ruim 20%. Zo blijft het geld zoveel mogelijk in uw organisatie. Klik hier voor onze tarieven.
  • Interimmers / freelancers / zzp'ers uit uw regio.

Wat is een front office manager?

Een frontoffice manager is iemand in een kantooromgeving die verantwoordelijk is voor het handhaven van een professionele werkomgeving, toezicht houdt over het personeel en de administratieve ondersteuning oppakt. Ze nemen verschillende verantwoordelijkheden op zich, vaak ter beoordeling van de eigenaar van de organisatie. Deze taken kunnen variëren van het beheren van boekhoudfuncties tot het toewijzen van werkopdrachten tot het goedkeuren van de inkoop van kantoorartikelen. De specifieke functies van een frontofficemanager zijn grotendeels afhankelijk van de behoeften van een organisatie.

Een front office manager houdt dus direct toezicht op al het frontofficepersoneel en zorgt voor een goede afwikkeling van alle frontofficetaken. Regisseert en coördineert de activiteiten van de receptie, reserveringen, gastenservice en telefoonruimtes. Maakt maandelijkse rapportages en budget voor de frontoffice afdeling.

Wat zijn de taken en verantwoordelijkheden van een front office manager?

De verantwoordelijkheden voor een front office manager kunnen per organisatie verschillen, maar vaak zijn onderstaande verantwoordelijkheden van toepassing:

  • Zorgen dat de receptie netjes is en de receptie beschikt over alle benodigde briefpapier en materiaal (bijv. pennen, formulieren en informatieve folders).
  • Trainen, superviseren en ondersteunen van kantoorpersoneel, inclusief receptionisten, beveiligers en callcentermedewerkers.
  • Opstellen personeelsplanning en de mutaties ervan verwerken.
  • Zorgen voor tijdige en nauwkeurige klantenservice.
  • Behandelen van klachten en specifieke verzoeken van klanten.
  • Oplossen van noodgevallen.
  • Bewaken van de voorraad en het bestellen van kantoorartikelen.
  • Zorgdragen voor een goede mailverspreiding.
  • Voorbereiden en bewaken van het kantoorbudget.
  • Bijhouden van de administratie met betrekking tot kantoorkosten en de algemene kosten.
  • Ervoor zorgen dat aan het beleid en de beveiligingsvereisten van het bedrijf wordt voldaan.
  • Mede verantwoordelijk voor werving en selectie van front office personeel.
  • Toezicht houden op de werkdruk tijdens ploegendiensten.
  • Evalueren van de werkprestaties van elke frontoffice medewerker.
  • Onderhouden van de werkrelaties en communiceren met alle afdelingen.
  • Verantwoordelijk voor het sleutelbeheer.
  • Voorbereiden en houden van vergaderingen met alle front office medewerkers.