Hoofd Marketing | Freelance | Interim | ZZP | Loondienst
Kies uit ervaren en beschikbare Hoofden Marketing:
- Beschikbaar op interim, freelance of ZZP basis, of als professional bij u in loondienst.
- Normaliter binnen 48 uur meerdere geschikte en beschikbare Hoofden Marketing.
- Bij Bureau Ad Interim staan ervaren zelfstandige professionals ingeschreven die bij de KvK geregistreerd zijn, evenals professionals die beschikbaar zijn voor een loondienstverband bij uw organisatie.
- No match no pay: u betaalt alleen als er een Overeenkomst van Opdracht tussen u en de zelfstandige (interimmer / freelancer / ZZP-professional) tot stand komt of als de professional bij u in loondienst gaat.
- Onze bemiddelingsfee is aanzienlijk lager dan het landelijke gemiddelde van ruim 20%, zodat uw budget zo veel mogelijk in uw organisatie blijft. Klik hier voor onze tarieven.
- Interimmers / freelancers / zzp'ers / professionals in loondienst uit uw regio.
Hoofd marketing: waarom elk bedrijf er een zou moeten hebben
De hoofd marketing is de professional die marketingcampagnes ontwikkelt en overziet om producten, diensten en het merk in zijn geheel te promoten.
De rol van deze professional kan dus creatieve, analytische, digitale, commerciële en administratieve activiteiten omvatten. Deze gebieden zullen echter variëren naar gelang van het type en de omvang van de onderneming waarin de manager deelneemt.
Bovendien is de kans groot dat de hoofd marketing samenwerkt met andere werknemers en managers uit gebieden als onderzoek, productie, verkoop en distributie om te beoordelen en te begrijpen hoe marketingacties het best kunnen worden ontwikkeld die het bedrijf als geheel ten goede komen.
Waarom een hoofd marketing zo belangrijk is
Het belangrijkste punt is dat iemand die verantwoordelijk is voor marketingbeheer de macro functie heeft om beter te presteren dan de concurrentie en meer resultaten te genereren met minder investeringen.
Zo eenvoudig is het echter niet. Als we ons concentreren op de micro functies van de hoofd marketing, zullen we begrijpen waarom hij zo belangrijk is:
Introductie van nieuwe producten of diensten
Een succesvol bedrijf ontwikkelt producten op basis van een reële behoefte van een bepaald publiek, de potentiële kopers. Indien het bedrijf onbekend is bij het publiek en geen relatie heeft met potentiële klanten, zullen de door de hoofd marketing ontwikkelde marketingtechnieken helpen om merkbekendheid te creëren.
Dit is het geval als aan de werkelijke behoeften van potentiële klanten is voldaan, als het product of de dienst is ontwikkeld op basis van de tevredenheid van de klant en als de marketingcommunicatie op het juiste moment en op de juiste manier wordt geleverd.
Verhoogde verkoop
Marketing is wat de economie echt doet ontwikkelen. Dit betekent dat investeren in marketingstrategieën helpt de kosten van verkoop en distributie te verlagen, omdat met goed gerichte marketingacties de kans op verkoop aanzienlijk toeneemt en bijgevolg het succes van het product.
Verhoogde merkreputatie
Het succes van een onderneming is meestal gebaseerd op een solide reputatie.
Je kunt jouw reputatie opbouwen door eerlijk en transparant werk te leveren, maar alleen met marketingstrategieën is het mogelijk om snel een sterke reputatie op te bouwen.
Bron van nieuwe ideeën
Zoals gezegd moet de hoofd marketing vaak rechtstreeks communiceren met andere afdelingen. Door samen te werken met het onderzoeksgebied kan bijvoorbeeld inzicht worden verkregen in een nieuw vraagpatroon of een processtoring voor de ontwikkeling van producten, diensten of marketing campagnes. Deze evaluaties maken het dus mogelijk nieuwe ideeën te ontwikkelen, te testen en uit te voeren.
Het goede voorbeeld geven
Het goede voorbeeld geven is even essentieel voor hoofd marketing als voor ieder ander op deze planeet. Als leider heeft deze professional de verantwoordelijkheid om niet alleen leiding te geven, maar ook te inspireren, te begeleiden en de belangen van zijn of haar medewerkers te stimuleren, en de beste manier om dit te bereiken is door het voorbeeld te zijn van de acties die hij zijn team dagelijks opdraagt.
Conclusie
Hoofd marketing zijn is een voortdurende uitdaging, vooral nu de digitale communicatie zo sterk aanwezig is in het dagelijks leven.
Maar tegelijkertijd is het een uiterst belangrijke functie om de prestaties van de ondernemingen uit te breiden en zo hun verkoopcapaciteit, merkbekendheid en winstmarge te vergroten.