• darkblurbg

Hoofd marketing | Freelance | Interim | ZZP

Ik zoek een ​hoofd marketing​     Ik ben een hoofd marketing

Kies uit zeer ervaren en direct beschikbare hoofden marketing:

  • Dit op interim, freelance of ZZP basis
  • Normaliter binnen 48 uur meerdere geschikte en beschikbare hoofd marketing
  • Ervaren professionals staan bij Bureau Ad Interim ingeschreven
  • No match no pay (u betaalt pas als een interimmer / freelancer / ZZP-professional bij u aan het werk gaat)
  • Wij hanteren een veel lagere bemiddelingsfee dan het landelijk gemiddelde van ruim 20%. Zo blijft het geld zoveel mogelijk in uw organisatie. Klik hier voor onze tarieven.
  • Interimmers uit uw regio actief
  • Geen concurrentie- en relatiebeding

Meer informatie over onze dienstverlening? Bekijk hier onze bedrijfsanimatie video


Persoonlijke ontwikkeling

Wil je meer inzicht in jezelf?

Wil jij jezelf en anderen beter leren begrijpen? Wil jij betere resultaten op het werk en in jouw dagelijks leven? Wil jij succesvoller zijn? Krijg meer inzicht in jouw persoonlijkheidsprofiel. Meer informatie.

Ik wil meer informatie over assessments


Hoofd marketing: waarom elk bedrijf er een zou moeten hebben

De hoofd marketing is de professional die marketingcampagnes ontwikkelt en overziet om producten, diensten en het merk in zijn geheel te promoten.

De rol van deze professional kan dus creatieve, analytische, digitale, commerciële en administratieve activiteiten omvatten. Deze gebieden zullen echter variëren naar gelang van het type en de omvang van de onderneming waarin de manager deelneemt.

Bovendien is de kans groot dat de hoofd marketing samenwerkt met andere werknemers en managers uit gebieden als onderzoek, productie, verkoop en distributie om te beoordelen en te begrijpen hoe marketingacties het best kunnen worden ontwikkeld die het bedrijf als geheel ten goede komen.

Waarom een hoofd marketing zo belangrijk is

Het belangrijkste punt is dat iemand die verantwoordelijk is voor marketingbeheer de macro functie heeft om beter te presteren dan de concurrentie en meer resultaten te genereren met minder investeringen.

Zo eenvoudig is het echter niet. Als we ons concentreren op de micro functies van de hoofd marketing, zullen we begrijpen waarom hij zo belangrijk is:

Introductie van nieuwe producten of diensten

Een succesvol bedrijf ontwikkelt producten op basis van een reële behoefte van een bepaald publiek, de potentiële kopers. Indien het bedrijf onbekend is bij het publiek en geen relatie heeft met potentiële klanten, zullen de door de hoofd marketing ontwikkelde marketingtechnieken helpen om merkbekendheid te creëren.

Dit is het geval als aan de werkelijke behoeften van potentiële klanten is voldaan, als het product of de dienst is ontwikkeld op basis van de tevredenheid van de klant en als de marketingcommunicatie op het juiste moment en op de juiste manier wordt geleverd.

Verhoogde verkoop

Marketing is wat de economie echt doet ontwikkelen. Dit betekent dat investeren in marketingstrategieën helpt de kosten van verkoop en distributie te verlagen, omdat met goed gerichte marketingacties de kans op verkoop aanzienlijk toeneemt en bijgevolg het succes van het product.

Verhoogde merkreputatie

Het succes van een onderneming is meestal gebaseerd op een solide reputatie.

Je kunt jouw reputatie opbouwen door eerlijk en transparant werk te leveren, maar alleen met marketingstrategieën is het mogelijk om snel een sterke reputatie op te bouwen.

Bron van nieuwe ideeën

Zoals gezegd moet de hoofd marketing vaak rechtstreeks communiceren met andere afdelingen. Door samen te werken met het onderzoeksgebied kan bijvoorbeeld inzicht worden verkregen in een nieuw vraagpatroon of een processtoring voor de ontwikkeling van producten, diensten of marketing campagnes. Deze evaluaties maken het dus mogelijk nieuwe ideeën te ontwikkelen, te testen en uit te voeren.

Het goede voorbeeld geven

Het goede voorbeeld geven is even essentieel voor hoofd marketing als voor ieder ander op deze planeet. Als leider heeft deze professional de verantwoordelijkheid om niet alleen leiding te geven, maar ook te inspireren, te begeleiden en de belangen van zijn of haar medewerkers te stimuleren, en de beste manier om dit te bereiken is door het voorbeeld te zijn van de acties die hij zijn team dagelijks opdraagt.

Conclusie

Hoofd marketing zijn is een voortdurende uitdaging, vooral nu de digitale communicatie zo sterk aanwezig is in het dagelijks leven.
Maar tegelijkertijd is het een uiterst belangrijke functie om de prestaties van de ondernemingen uit te breiden en zo hun verkoopcapaciteit, merkbekendheid en winstmarge te vergroten.