Hoofd Personeel en Organisatie | Freelance | Interim | ZZP | Loondienst
Kies uit ervaren en beschikbare Hoofden Personeel en Organisatie:
- Beschikbaar op interim, freelance of ZZP basis, of als professional bij u in loondienst.
- Normaliter binnen 48 uur meerdere geschikte en beschikbare Hoofden Personeel en Organisatie.
- Bij Bureau Ad Interim staan ervaren zelfstandige professionals ingeschreven die bij de KvK geregistreerd zijn, evenals professionals die beschikbaar zijn voor een loondienstverband bij uw organisatie.
- No match no pay: u betaalt alleen als er een Overeenkomst van Opdracht tussen u en de zelfstandige (interimmer / freelancer / ZZP-professional) tot stand komt of als de professional bij u in loondienst gaat.
- Onze bemiddelingsfee is aanzienlijk lager dan het landelijke gemiddelde van ruim 20%, zodat uw budget zo veel mogelijk in uw organisatie blijft. Klik hier voor onze tarieven.
- Interimmers / freelancers / zzp'ers / professionals in loondienst uit uw regio.
Taken en verantwoordelijkheden van een Hoofd Personeel en Organisatie
De taken en verantwoordelijkheden van een Hoofd Personeel en Organisatie kunnen uiteraard per organisatie verschillen. Hieronder staan een aantal taken en verantwoordelijkheden die Hoofden Personeel en Organisatie, bij Bureau Ad Interim ingeschreven, uitvoer(d)en:
- Ontwikkelen en implementeren van het Personeel en Organisatiebeleid ten behoeve van een verschillende werkmaatschappijen;
- Opzetten van een nieuwe afdeling Personeel en Organisatie ten behoeve van meerdere werkmaatschappijen;
- Leidinggeven aan de afdeling bestaande uit een groot aantal medewerkers waaronder 10 personeelsfunctionarissen;
- Adviseren van de directies inzake Personeel en Organisatiebeleid op strategisch niveau;
- Adviseren van de bestuurder inzake ondernemingsraad aangelegenheden;
- Ontwikkelen van P&O instrumenten binnen een Personeel en Organisatie activiteiten model;
- Ontwikkelen van een nieuw Management Development programma;
- Leidinggeven aan organisatie veranderingsprojecten;
- Opzetten en uitvoeren van een mobiliteit kwaliteit analyse ten behoeve van alle medewerkers;
- Opzetten en uitvoeren van een groot arbeidsverzuim project;
- Implementeren van een sterk vernieuwde cao met als onderdeel het invoeren van een nieuw beloningsgebouw;
- Projectleiding met betrekking tot de invoering van een nieuw personeelsinformatiesysteem;
- Verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van het strategisch (meerjaren) HR-beleid (onder andere in-, door- en uitstroom van personeel). Het zorgdragen voor de afstemming met (inclusief Ondernemingsraad en vakbonden) en samenhang tussen de verschillende afdelingen en doelstellingen organisatie;
- Verantwoordelijk voor de formatieve (meerjaren) plannen van de verschillende opleidingen/afdelingen en het bewaken van de kwantitatieve en kwalitatieve formatie.
- Adviseren over organisatorische vraagstukken en veranderingsprocessen (o.a. herinrichting stafdiensten, invoering
zelforganisatie); - Het employabel houden van het personeel staat hoog op de agenda. Op diverse HR-thema’s wordt actief samengewerkt met de (onderwijs)afdelingen, zoals gesprekkencyclus, implementatie zelforganisatie in teams, promoties, talentmanagement (MD-traject managers) incl. het aantrekken en behouden van personeel.
- Het digitaliseren van het wervingsproces van personeel o.a. met gebruik van social media. Samen met het intern studenten-werkbedrijf vacaturefilmpjes maken;
- Verantwoordelijk voor het opstellen en analyseren van managementrapportages;
- Het structureren en digitaliseren van de HR-processen, m.n. deze over afdelingen heen waarbij de administratieve (HR-)organisatie is beschreven (inrichting van workflows);
- Actief anticiperen op de veranderende wetgeving m.b.t. inhuur van personeel en privacy.