Professional nodig? Wij zijn in heel Nederland actief en zijn niet regio gebonden.

Hotel Receptionist | Freelance | Interim | ZZP

  • Home
  • Hotel Receptionist | Freelance | Interim | ZZP

Hotel Receptionist | Freelance | Interim | ZZP

Kies uit zeer ervaren en beschikbare Hotel Receptionisten:

  • Dit op interim, freelance of ZZP basis
  • Normaliter binnen 48 uur meerdere geschikte en beschikbare Hotel Receptionisten
  • Ervaren zelfstandige professionals staan bij Bureau Ad Interim ingeschreven. Zelfstandig wil zeggen: professionals die ook ingeschreven staan bij de KvK.
  • No match no pay: u betaalt pas als er een Overeenkomst van Opdracht tussen u en de zelfstandige (interimmer / freelancer / ZZP-professional) tot stand komt.
  • Wij hanteren een veel lagere bemiddelingsfee dan het landelijk gemiddelde van ruim 20%. Zo blijft het geld zoveel mogelijk in uw organisatie. Klik hier voor onze tarieven.
  • Interimmers / freelancers / zzp'ers uit uw regio.

De Hotel Receptionist is verantwoordelijk voor het in- en uitchecken van gasten in het hotel en het uitvoeren van administratieve taken zoals het beheren van boekingen. De goed verzorgde en vriendelijke Hotel Receptionist is verantwoordelijk is voor het verwelkomen van gasten, het beheren van online en telefonische boekingen en het verifiëren van de betaalmethoden van gasten tijdens het inchecken. Je moet een aangename en professionele houding hebben ten opzichte van gasten en ander hotelpersoneel. Om succesvol te zijn als receptionist, moet je gasten voorzien van algemene informatie over het hotel en de omgeving, en op de hoogte blijven van attracties die interessant kunnen zijn voor de gasten.

Taken en verantwoordelijkheden van een Hotel Receptionist

  • In- en uitchecken van gasten.
  • Ontvangen en beheren van online en telefonische reserveringen.
  • Verifiëren van de betalingsmethoden van de gasten tijdens het inchecken.
  • Toewijzen van kamers aan gasten en hen informeren over eventuele speciale aanbiedingen van het hotel.
  • Het organiseren van transportdiensten voor gasten (op hun verzoek).
  • Het verstrekken van informatie over het hotel aan de gasten.
  • Op de hoogte blijven van attracties die interessant kunnen zijn voor de gasten.
  • Als gastheer optreden bij conferenties en ervoor zorgen dat alle relevante voorbereidingen voor het evenement worden getroffen.

Opleidingsvereisten en vaardigheden van een Hotel Receptionist

  • MBO diploma Hotelmanagement of specifieke opleiding hotelreceptionist.
  • Eerdere horeca-ervaring is een pré.
  • Sterke schriftelijke en verbale communicatievaardigheden.
  • Goed gepresenteerde en professionele uitstraling.
  • Bekwaamheid met Microsoft Office.
  • Vermogen om te leren op de werkvloer.
  • Uitstekende klantenservice vaardigheden.
  • Moet flexibele uren kunnen draaien.

10 eigenschappen van een goede Hotel Receptionist

Werken bij de frontdesk van een hotel is een zware baan. Hotel Receptionisten staan voor het grootste deel van een 8 uur durende dienst en hebben te maken met veeleisende gasten. En vaak kan de reactie van de gasten de reputatie van een hotel maken of breken.

Hoe weet jij of de receptionist die je net hebt aangenomen de juiste persoon is voor de baan? Hebben ze de juiste hotelervaring? Komen ze van een ander hotel? Brengen ze negatieve gevoelens of slechte gewoonten mee van hun vorige baan? In dit artikel delen we de tien dingen waarmee receptiemedewerkers zich kunnen onderscheiden.

Wanneer gasten in een hotel arriveren, heb je maar een paar minuten om een geweldige eerste indruk te maken. Dat gezegd hebbende, het grootste deel van deze verantwoordelijkheid valt in de handen van de receptionist. Deze hotelprofessionals zetten de toon voor de algehele ervaring die gasten zullen opdoen tijdens hun verblijf. Hoewel er niet zoiets bestaat als de "perfecte" Hotel Receptionist (laten we eerlijk zijn, iedereen heeft zo zijn zwakheden en maakt fouten), kunnen we eigenschappen identificeren die ervoor zorgen dat een receptionist geweldig is in wat hij/zij doet.

1. Empathisch en zorgzaam zijn

Wanneer gasten bij de receptie komen om in te checken, zijn ze misschien moe van hun reis. Ze kunnen honger hebben. Gasten zijn misschien gestrest en geïrriteerd door het verkeer of vertragingen op het vliegveld. Dit is het perfecte moment om te schitteren. Begrijpen hoe die gast zich voelt en empathisch zijn kan gasten troost bieden als een algemene ervaringsfactor. Voorbeeld: "Meneer Smid, ik begrijp precies hoe u zich voelt. Het spijt me dat uw vlucht vertraging had. Ik ben hier om ervoor te zorgen dat u een aangenaam verblijf bij ons heeft. Is er iets wat ik nu voor u kan doen? Kan ik u een gratis drankje aanbieden?"

2. Bereid zijn om tot het uiterste te gaan

Net zoals alle andere medewerkers, moet een medewerker bij de receptie bereid zijn om verder te gaan dan zijn of haar taakomschrijving om de gasten gelukkig te maken. Geen enkel teamlid mag denken dat het werk alleen bestaat uit het beantwoorden van de telefoon en het registreren van van gasten die inchecken en uitchecken. Expert Tip: Als je ooit een medewerker hoort zeggen "Dat is niet mijn taak of plicht", moet hij of zij getraind en gecoacht worden. Als deze houding aanhoudt, moeten ze een andere baan zoeken. Sta niet toe dat deze negatieve houding de reputatie van jouw hotel ruïneert en ervoor zorgen dat je inkomsten verliest.

3. Het vermogen om te anticiperen op de behoeften van de gasten

Wanneer gasten aankomen in het hotel, moeten Hotel Receptionisten in staat zijn om gasten te "lezen" en te anticiperen op hun behoeften. Als een gast bijvoorbeeld een baby of peuter heeft, moet de receptionist in staat zijn om extra diensten aan te bieden (bijv. een flessenwarmer, melk beschikbaar, een wiegje - indien beschikbaar) om het verblijf van de gast comfortabeler te maken.

4. Betrokken en leergierig zijn

Het vermogen om zich met gasten bezig te houden en zinvolle gesprekken te voeren is zeer belangrijk voor het succes van elke hotelprofessional. Een goede receptionist moet vragen kunnen stellen en peilen hoe het hotel een geweldige en persoonlijke ervaring aan gasten kan bieden. Een fantastische receptionist zal niet alleen meer inkomsten genereren, maar is ook in staat om voor positieve online beoordelingen te zorgen.

5. Kalm en beheerst

Er zijn dagen waarop hotels extreem druk en ook stressvol zijn, vooral tijdens het hoogseizoen. Stel je eens voor dat een receptionist zijn of haar kalmte verliest. Het is niet goed voor het hotel en het is zeker niet goed voor de gasten. Er moet een innerlijke Zen ontwikkeld zijn onder de teamleden, zodat ze rustig en kalm blijven, zelfs als het er chaotisch aan toe lijkt te gaan.

6. Altijd blijven glimlachen

Het is waar. De meest oprechte en warme glimlach kan zelfs de ergste dagen opfleuren. Een goede receptionist zou 100% van de tijd moeten glimlachen. Ja, er zijn van die dagen zijn waarop we geen zin hebben om te glimlachen, maar een geweldige receptionist moet het klaarspelen om met een glimlach naar het werk te komen.

7. Kennis van de omgeving

Wanneer gasten vragen hebben over de omgeving van het hotel, zullen ze waarschijnlijk de balie benaderen. Daarom moet elk lid van het frontdesk team genoeg kennis hebben om deze vragen te kunnen beantwoorden en aanbevelingen te doen, zoals waar te eten, waar te winkelen, lokale hotspots, wat te doen, etc. Zeg nooit "ik weet het niet"! Zeg in plaats daarvan: "Mevrouw Smid, sta mij toe deze informatie voor u op te zoeken."

8. Vindingrijk

Iedereen in de hotelbranche moet weten dat je het onverwachte moet verwachten. Gasten hebben de meest ongewone verzoeken of omstandigheden (bijv. een bijgelovige gast die niet in een kamer wil verblijven met een getal dat bij elkaar opgeteld 13 is). Het baliepersoneel moet getraind zijn om uiterst vindingrijk te zijn, snel te denken en creatieve oplossingen te bedenken voor verschillende situaties.

9. Energiek

Achter een balie zitten en de ene na de andere gast entertainen kan vermoeiend zijn. Een baliemedewerker mag echter geen tekenen van vermoeidheid of moeheid vertonen. Deel tips over hoe ze hun energie gedurende de dag op peil kunnen houden. Je hebt een energiek en vrolijk team nodig. Expert Tip: Eet geen zware maaltijd voor de dienst. Suiker kan een korte termijn boost geven, maar die kan vervagen naarmate de dag vordert. Eet gezonde snacks zoals fruit en groenten.

10. Een geweldige ambassadeur voor het hotel zijn

Nogmaals, Hotel Receptionisten zullen waarschijnlijk de eerste en laatste persoon zijn waarmee gasten zullen communiceren. Toch zijn deze professionals voor de meeste gasten het "gezicht van het hotel". Daarom moet degene die deze rol op zich neemt, een geweldige ambassadeur van het hotel zijn - hij of zij begrijpt waar het hotel voor staat en kan dit goed overbrengen aan de gasten.


Hotel Receptionist inhuren?

Heeft jouw hotel behoefte aan een vrolijke en goed verzorgde interim Hotel Receptionist die gasten een geweldige ervaring kan bieden? Dan kunnen wij helpen! Neem vandaag nog contact op met Bureau Ad Interim voor het vinden van de juiste kandidaat.

Aan de slag als Hotel Receptionist?

Wil jij graag aan de slag als freelance Hotel Receptionist of zzp Hotel Receptionist en beschik je over de juiste opleiding en bovenstaande kwalificaties? Stuur ons dan zo snel mogelijk jouw cv toe en wij nemen contact met je op voor het inplannen van een kennismakingsgesprek.