HRM Medewerker | Freelance | Interim | ZZP | Loondienst
Kies uit ervaren en beschikbare HRM Medewerkers:
- Beschikbaar op interim, freelance of ZZP basis, of als professional bij u in loondienst.
- Normaliter binnen 48 uur meerdere geschikte en beschikbare HRM Medewerkers.
- Bij Bureau Ad Interim staan ervaren zelfstandige professionals ingeschreven die bij de KvK geregistreerd zijn, evenals professionals die beschikbaar zijn voor een loondienstverband bij uw organisatie.
- No match no pay: u betaalt alleen als er een Overeenkomst van Opdracht tussen u en de zelfstandige (interimmer / freelancer / ZZP-professional) tot stand komt of als de professional bij u in loondienst gaat.
- Onze bemiddelingsfee is aanzienlijk lager dan het landelijke gemiddelde van ruim 20%, zodat uw budget zo veel mogelijk in uw organisatie blijft. Klik hier voor onze tarieven.
- Interimmers / freelancers / zzp'ers / professionals in loondienst uit uw regio.
7 dingen die elke HRM Medewerker moet doen om succesvol te zijn
"Ik ben een sociaal dier" en "Ik help anderen graag" zijn twee veel voorkomende redenen die een HRM Medewerker aanvoert voor het kiezen van dit carrièrepad. Hoewel het goede redenen zijn om aan de slag te gaan, zijn ze lang niet goed genoeg om jezelf onmisbaar te maken. Dus hier zijn de top 7 dingen die elke HRM Medewerker moet doen om te slagen in zijn of haar rol. Laten we maar eens beginnen we bij nummer 7.
7. Heb een visie
Weet wat je wil bereiken en waarom. Wacht niet tot de organisatie definieert wat HRM zou moeten zijn. Er zijn tal van voorbeelden beschikbaar en een beetje onderzoek zal je wegwijs maken in het scala aan beschikbare opties. Maak er werk van om te weten wat er mogelijk is. Bestudeer alles wat je kunt vinden en netwerk met anderen om je eigen expert te worden. Als je een sollicitatiegesprek voert, formuleer dan je doelen. Als je al werkzaam bent, werk ze dan steeds opnieuw bij. Bespreek je ideeën met je managementteam om hun input te krijgen.
6. Wees een strategisch denker
Elke toporganisatie heeft HRM professionals nodig die zich afstemmen op de doelstellingen van het bedrijf door te leren wat die doelstellingen zijn en ze te ondersteunen. HR dient meer te zijn dan een simpele afdeling. Dat betekent dat werknemers op elk niveau moeten weten en begrepen wat hun rol is bij het ondersteunen van de cultuur en HR-filosofie.
Wil het bedrijf bijvoorbeeld een minimalistisch en mondig team, zoek dan naar HR-tools die managers en medewerkers kunnen gebruiken om hun eigen HR-gerelateerde transacties en informatie in te voeren en op te vragen. Leer hen hoe ze deze tools moeten gebruiken en controleer het gebruik en de effectiviteit ervan. Dankzij deze zelfbedieningstools wordt het HR-team strategische partners in plaats van transactie medewerkers.
5. Word een geweldige communicator
Het verschil tussen een goede en een uitzonderlijke professional is het vermogen om te communiceren. Jij bent de stem van de cultuur van je organisatie, dus werk eraan om die rol te vervullen met behulp van de volgende tactieken:
- Pas de stijl aan van een spreker die je bewondert. Oefen hardop, en ga dan op elke werknemersbijeenkomst staan om verslag te doen van de goede dingen die het HR-team doet.
- Gebruik je vaardigheden om anderen te helpen effectiever te communiceren tijdens vergaderingen, op bedrijfs- en gemeenschap evenementen en bij de introductie van nieuwe medewerkers.
4. Word technisch onderlegd
Geloof in het gebruik van technologie om de processen en de effectiviteit van HR te verbeteren. Misschien weet je nog niet genoeg om jouw ideeën te verwoorden of deel te nemen aan discussies. Volg dan cursussen die je hielpen de terminologie en methodologie beter te begrijpen (denk aan workshops en online cursussen). Je hoeft niet de slimste persoon op kantoor te zijn, maar door jezelf bij te scholen kun je een groot aantal IT-doelstellingen verwezenlijken, waaronder de implementatie van geweldige personeelsinformatiesystemen en systemen om sollicitanten te volgen, in samenwerking met leveranciers die je vertrouwt.
3. Wees flexibel
Wees allereerst nieuwsgierig genoeg om te ontdekken wat je niet nog weet. Het is gemakkelijk om de dingen te doen waar we vertrouwd mee zijn, maar je moet leren over de nieuwe dingen die gebeuren als gevolg van het tempo en de omvang van de veranderingen in jouw sector en beroep. Maak tijd vrij, zowel online als via netwerken, om nieuwe problemen te ontdekken en de beste manieren (die anderen voorstellen) om daarmee om te gaan. Stel voor om bijeenkomsten van bedrijfs- en branchegroepen op je bedrijfslocatie te sponsoren, zodat het personeel met anderen in contact kan komen.
Ten tweede, probeer nieuwe dingen. De wereld verandert en het statische beleid dat je in het verleden hebt gebruikt, moet vaak worden bijgewerkt. Veel handboeken gebruiken achterhaalde taal. Wanneer is de laatste keer dat je iemand zonder reden hebt ontslagen? Hetzelfde geldt voor verplichte arbitrage: Ooit afgevraagd waarom er zoveel rechtszaken ontstaan? Je kunt dingen op de oude manier blijven doen, maar soms is er een betere manier, en wie kan die dingen beter voorstellen dan HR?
Ten derde, zorg voor verandering. HR-rollen bieden het perfecte platform om veranderingen te bestuderen, erover te discussiëren en ze te beïnvloeden. Strak vasthouden aan het verleden verhindert de invoering van nieuwe en goede dingen. Dat is waar een open en flexibele instelling een HR-professionals goed van pas komt. Plannen - hetzij voor de dingen die we willen doen, hetzij voor de onvoorziene gevallen waarin de dingen niet precies gaan zoals gepland - is een slimme manier van handelen.
Ten vierde: beheer deze veranderingen effectief. Het is één ding om goede ideeën te hebben, maar het is belangrijker om ze goed uit te voeren. Goede ideeën kosten tijd en moeite om uit te voeren, en iemand moet ze beheren. Leer meer over projectbeheer, zodat je kunt helpen deze veranderingen te leiden. Weet wat er beschikbaar is, gebruik alle hulpmiddelen die je kunt vinden en neem een leidende rol in de uitvoering van je HR-plannen.
2. Begrijp de cijfers
Wil je iets doen dat geld kost? Het draait allemaal om budgetten en besparingen, en je moet vechten voor wat je nodig hebt. HR-professionals aarzelen vaak om programma's voor te stellen omdat ze bang zijn dat deze nooit zullen worden goedgekeurd. Als je voorstelt om een nieuw systeem voor het bijhouden van sollicitanten te ontwikkelen en sollicitanten 100 computers in het wervings centrum te laten gebruiken om hun eigen gegevens rechtstreeks in te voeren, dan zijn de kosten hoog. Maar je kunt aantonen dat die investering in twee jaar genoeg opbracht om zichzelf terug te betalen, mits je de noodzaak van en de methodologie voor een standaard rendementsanalyse goed hebt begrepen. Zo niet zal deze inspanning nooit goedgekeurd worden. We leven allemaal met budgetten, maar dat betekent niet dat je moet toegeven zonder alle beschikbare instrumenten te gebruiken om effectief voor je ideeën te pleiten.
1. Wees een volwaardige partner
Als je als HRM Medewerker een volwaardige partner wil worden, dan moet je dit verdienen. Dat betekent dat mensen je zien als een heldere denker, een goede professional en een slimme zakenman of zakenvrouw, wat natuurlijk allemaal nodig is om succesvol te zijn in je carrière. Dit is hoe je dat voor elkaar krijgt:
- Werk samen met elk afdelingshoofd afzonderlijk om te leren wat hun behoeften zijn en wat ze van HR verwachten. Samenwerking is de beste manier om HR-ideeën en -praktijken geaccepteerd en geïmplementeerd te krijgen binnen een organisatie.
- Besteed tijd aan elke afdeling, voer focusgroepen uit, voer proef programma's uit om de acceptatie en bruikbaarheid van ideeën te beoordelen en start een adviesgroep om input te leveren voor het planningsproces.
- Stel opleidingsmanagers per afdeling aan, supervisors die de verantwoordelijkheid op zich nemen om te bepalen welke opleiding op hun gebied nodig is, en wanneer en hoe de opleiding moet worden gegeven, en die de aanwezigheid en de prestaties en het gedrag na de opleiding controleren.
Dit soort samenwerking geeft een HR-afdeling een uitstekend inzicht in de denkwijze en context van alle onderdelen van de organisatie, en helpt je erachter te komen of je daadwerkelijk biedt wat de organisatie nodig heeft.
Aan de slag als HRM Medewerker?
Wil jij graag aan de slag als freelance HRM Medewerker of interim HRM Medewerker en kun je daarbij onze hulp gebruiken? Stuur ons dan zo snel mogelijk jouw cv toe en wij nemen contact met je op voor het inplannen van een kennismakingsgesprek.
HRM Medewerker inhuren?
Heeft jouw bedrijf of onderneming behoefte aan een vakkundige zzp HRM Medewerker die op de hoogte is van de laatste arbo wetswijzigingen en beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden? Neem dan vandaag nog contact op met Bureau Ad Interim en wij helpen je bij het vinden van een geschikte kandidaat.