Professional nodig? Wij zijn in heel Nederland actief en zijn niet regio gebonden.

Human Resources Manager | Freelance | Interim | ZZP

  • Home
  • Human Resources Manager | Freelance | Interim | ZZP

Human Resources Manager | Freelance | Interim | ZZP

Kies uit zeer ervaren en beschikbare Human Resources Managers:

  • Dit op interim, freelance of ZZP basis
  • Normaliter binnen 48 uur meerdere geschikte en beschikbare Human Resources Managers
  • Ervaren zelfstandige professionals staan bij Bureau Ad Interim ingeschreven. Zelfstandig wil zeggen: professionals die ook ingeschreven staan bij de KvK.
  • No match no pay: u betaalt pas als er een Overeenkomst van Opdracht tussen u en de zelfstandige (interimmer / freelancer / ZZP-professional) tot stand komt.
  • Wij hanteren een veel lagere bemiddelingsfee dan het landelijk gemiddelde van ruim 20%. Zo blijft het geld zoveel mogelijk in uw organisatie. Klik hier voor onze tarieven.
  • Interimmers / freelancers / zzp'ers uit uw regio.

1. Human Resources Manager: wat is het belang van deze professional voor de organisatie?

De rol die personeelsmanagers in organisaties hebben ontwikkeld, heeft aan belang gewonnen bij het bepalen van strategieën, het doorvoeren van verbeteringen, het ontwikkelen van talenten en het genereren van resultaten.

Zij hebben een primordiale functie binnen de organisatiestructuur en openen wegen om het menselijk kapitaal van organisaties naar waarde te schatten. Wat de prestaties van de HR-managers betreft, is peoplemanagement een differentieel vermogen gebleken om organisaties succesvol te maken dankzij de bijdrage van het intellectuele en menselijke kapitaal waarover zij beschikken.

In deze context is de professional in de rol van human resources manager een strategisch stuk geworden in het dagelijks leven van ondernemingen die zich willen onderscheiden onder de ondernemingen die de ups en downs van de economie overleven.

2. Taken van een human resources manager

Kort en zakelijk gezegd is de human resources manager de professional die verantwoordelijk is voor het personeelsbeleid, belast met het beheer van de mensen en de menselijke talenten die in de organisatie aanwezig zijn.
Een van de taken van het management op dit gebied is de uitwerking van het carrière plan van de onderneming, de functies en de salarissen. Een aantal taken van een human resources manager:

  • Planning van opleidings- en kwalificatieprogramma's voor werknemers;
  • Evalueren en implementeren van de beste programma's;
  • Ontwikkelen en beheren van het personeelsbeleid van de onderneming;
  • Activiteiten ontwikkelen voor de medewerkers;
  • Strategieën opsporen om het organisatieklimaat van het bedrijf aangenaam en gezond te maken (of te houden);
  • Beheer van de selectieprocessen.

3. Wat is het profiel van een human resources manager?

Het profiel van de HR-manager is de laatste jaren sterk veranderd. Was het vroeger noodzakelijk alleen kennis te hebben van administratieve processen, tegenwoordig is het van essentieel belang kennis te hebben van alle gebieden die de onderneming betreffen.

De HR-manager moet namelijk een professional zijn die in staat is trends te voorspellen en strategieën te bedenken waarmee het team betrokken en gemotiveerd kan worden, en die bovendien oplossingen zoekt die de ontwikkeling van de medewerkers die deel uitmaken van de organisatie ten goede komen. Daarom wordt van de HR-manager verwacht dat hij/zij aan de volgende eisen voldoet.

A. Beheersing van het peoplemanagement

Dit betekent dat de veranderingen op de markt en de sociale trends moeten worden bijgehouden om niet achterhaald te raken. Alleen op die manier zal het mogelijk zijn het team van medewerkers voor te bereiden op het overwinnen van de dagelijkse obstakels en het bereiken van bevredigende resultaten.

B. Goede communicatie

Een fundamentele competentie voor een goede HR-manager is goede communicatie met alle hiërarchische niveaus. Daarvoor is het niet voldoende om te weten hoe je je moet uitdrukken en een goede redenaarskunst te hebben.
Het is noodzakelijk over goede luistervaardigheden te beschikken om de belangen van de onderneming en de werknemers met elkaar in overeenstemming te brengen. Van daaruit kunnen strategieën worden ontwikkeld om de interne procedures en het organisatieklimaat te verbeteren.

C. Zoeken naar zelfkennis

Het zoeken naar zelfkennis moet een constante praktijk zijn voor alle professionals, en dat is niet anders voor de human resources manager. Het is noodzakelijk jezelf steeds de vraag te stellen om je emotionele competenties, die voor de functie zo noodzakelijk zijn, te verhogen.
De zelfkennis leidt ertoe dat de beroepsbeoefenaar vertrouwen heeft om op een bewuste manier beslissingen te nemen. Bovendien zal het mogelijk zijn realistischere plannen en doelstellingen op te stellen, zowel voor zichzelf als voor de werknemers.