Professional nodig? Wij zijn in heel Nederland actief en zijn niet regio gebonden.

Incident manager

  • Home
  • Incident manager

Incident Manager | Freelance | Interim | ZZP | Loondienst

Kies uit ervaren en beschikbare Incident Managers:

  • Beschikbaar op interim, freelance of ZZP basis, of als professional bij u in loondienst.
  • Normaliter binnen 48 uur meerdere geschikte en beschikbare Incident Managers.
  • Bij Bureau Ad Interim staan ervaren zelfstandige professionals ingeschreven die bij de KvK geregistreerd zijn, evenals professionals die beschikbaar zijn voor een loondienstverband bij uw organisatie.
  • No match no pay: u betaalt alleen als er een Overeenkomst van Opdracht tussen u en de zelfstandige (interimmer / freelancer / ZZP-professional) tot stand komt of als de professional bij u in loondienst gaat.
  • Onze bemiddelingsfee is aanzienlijk lager dan het landelijke gemiddelde van ruim 20%, zodat uw budget zo veel mogelijk in uw organisatie blijft. Klik hier voor onze tarieven.
  • Interimmers / freelancers / zzp'ers / professionals in loondienst uit uw regio.

Een incident manager is een functie in de ICT. De incident manager is met name verantwoordelijk voor de voorgang van het incidentproces. Een incident manager is dus daarmee ook verantwoordelijk voor het onderhoud en de soepele werking van IT-systemen. Incident managers zijn werkzaam op IT-afdelingen in alle sectoren en branches.

Taken incident manager

De taken die een incident manager heeft kunnen soms onderling verschillen. Over het algemeen zijn onderstaande taken van toepassing:

  • Zorgen voor het onderhoud en de soepele werking van IT-systemen.
  • Oplossen van complexe problemen met betrekking tot software en hardware
  • Toezicht houden op alle aspecten van het incidentbeheerproces, van evaluatie tot de oplossing.
  • Vastleggen van alle problemen (in incidentrapporten) en helpen bij het ontwerpen van mogelijkheden om toekomstige vergelijkbare of aanverwante problemen te voorkomen of de kans op problemen aanzienlijk te minimaliseren.
  • Aansturen technische ondersteuningsteams.
  • Opstellen van effectieve procedures en beleid inzake incident management. Hiermee kunnen de technische ondersteuningsteams aan de slag. De procedures en instructies hebben ook de functie van een stuk interne opleiding.
  • Ondersteuning bieden aan de werknemers en aan de klanten en zorgen voor een goed functionerend technisch team.
  • Toezicht houden op technische problemen met softwaretoepassingen en softwaresystemen.

Competenties incident manager

  • analytisch, sterk probleemoplossend vermogen
  • tijdsmanagement
  • organisatorisch
  • kritische houding
  • goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden
  • teamspeler, maar ook goed zelfstandig kunnen werken
  • stressbestendig, goed om kunnen gaan met crisissituaties