Interim Inkoper | Freelance | Interim | ZZP | Loondienst
Kies uit ervaren en beschikbare Interim Inkopers:
- Beschikbaar op interim, freelance of ZZP basis, of als professional bij u in loondienst.
- Normaliter binnen 48 uur meerdere geschikte en beschikbare Interim Inkopers.
- Bij Bureau Ad Interim staan ervaren zelfstandige professionals ingeschreven die bij de KvK geregistreerd zijn, evenals professionals die beschikbaar zijn voor een loondienstverband bij uw organisatie.
- No match no pay: u betaalt alleen als er een Overeenkomst van Opdracht tussen u en de zelfstandige (interimmer / freelancer / ZZP-professional) tot stand komt of als de professional bij u in loondienst gaat.
- Onze bemiddelingsfee is aanzienlijk lager dan het landelijke gemiddelde van ruim 20%, zodat uw budget zo veel mogelijk in uw organisatie blijft. Klik hier voor onze tarieven.
- Interimmers / freelancers / zzp'ers / professionals in loondienst uit uw regio.
Het belang van een goede inkoper
Lees hier meer over het belang om een goede facilitaire dienst, facilitair manager of andere inkoper, binnen je organisatie te hebben.
Velen beseffen niet wat een werk het is om alleen al de juiste hoeveelheid eten en drinken in een woon/zorgcomplex voor senioren te krijgen. Daarbij moet het ook nog de goede kwaliteit zijn, oftewel aan tal van normen voldoen.
De juiste opleiding is belangrijk
Bij sommige beroepen geldt, daarvoor moet je geboren worden. Voor het vak facilitair geldt dat niet, daarvoor moet je lang leren. Het is een intensieve cursus warenkennis tot in ieder detail, en dan heb je iemand die de kwaliteit in kan schatten. Maar een manager facilitair is nooit uitgeleerd. Voortdurend komen er nieuwe stoffen en vindingen op de markt, inkopers blijven leren zolang als zij in het vak zitten. In het intro staat een sprekend voorbeeld, iedereen doet boodschappen bij de supermarkt, dus iedereen weet van deze vorm van inkopen. Je zou denken, het is hetzelfde maar dan in het groot, dus hetzelfde boodschappenbriefje maar dan maal tweehonderd. Daar verkijk je jezelf op. Er ligt veel druk op inkopers van alledaagse dingen.
Vaak hebben inkopers een specialisme
Het voorbeeld, het eten en drinken inkopen voor een instelling, is een makkelijk voorbeeld. Bij bedrijven gaat het vaak specifieker, bedrijven zitten echt met toeleveranciers van halffabricaten, onderdelen en gereedschappen aan tafel. Items die door de bedrijfsactiviteit verbruikt worden. Als makkelijk voorbeeld een schildersbedrijf. Verf, kwasten en rollers, gaan op. De wat meer duurzame bedrijfsgoederen, ladders en rolsteigers, moeten veilig zijn. Tussendoor moet er nog weleens een bedrijfswagen ingekocht worden om alles op het karwei te krijgen. Als het een groot schildersbedrijf betreft met vele busjes met ploegen schilders, dan zijn dat gigantische bestellijsten naar toeleveranciers toe. Daarbinnen mag er niets fout gaan, bijvoorbeeld met de kleurennummers van de verf. Zo'n inkoper van een schildersbedrijf beheerst een specifiek vak, maar is ook een allrounder. In de tussentijd is hij of zij ook belast met het inkopen van pakken printpapier voor het kantoor, en de koffie.
Het is altijd, hoe groter hoe goedkoper
Dat de groothandel voordeliger is dan de detaillist is een oud gegeven. Dat grote organisaties onderbieden is ook al oud. Het zal je niet ontgaan zijn dat we toewerken naar medicijnen Europees inkopen in plaats van nationaal, want dan is het voordeliger per doosje. Het lijkt makkelijk om onderdeel te zijn van een grote facilitaire dienst. Een collega heeft kennis van het wagenpark, de ander van alles wat in het kantoor te vinden is, en jijzelf koopt andere middelen in. Het is niet makkelijk! Omdat het je taak is om in te kopen tegen de laagste prijs zonder dat je de kwaliteit uit het oog verliest, is het lastig werk. Je zal stevig moeten onderhandelen, en de organisatie zelf maakt het soms ook niet makkelijker; bijvoorbeeld de vaste voorwaarde dat zij pas dertig dagen na levering betalen. De verkopende partij wil daarover onderhandelen, maar het staat vast.