Professional nodig? Wij zijn in heel Nederland actief en zijn niet regio gebonden. Wij bemiddelen ook in loondienst vacatures.

Interim kwaliteitsmanager

  • Home
  • Interim kwaliteitsmanager

Interim Kwaliteitsmanager | Freelance | Interim | ZZP | Loondienst

Kies uit ervaren en beschikbare Interim Kwaliteitsmanagers:

  • Beschikbaar op interim, freelance of ZZP basis, of als professional bij u in loondienst.
  • Normaliter binnen 48 uur meerdere geschikte en beschikbare Interim Kwaliteitsmanagers.
  • Bij Bureau Ad Interim staan ervaren zelfstandige professionals ingeschreven die bij de KvK geregistreerd zijn, evenals professionals die beschikbaar zijn voor een loondienstverband bij uw organisatie.
  • No match no pay: u betaalt alleen als er een Overeenkomst van Opdracht tussen u en de zelfstandige (interimmer / freelancer / ZZP-professional) tot stand komt of als de professional bij u in loondienst gaat.
  • Onze bemiddelingsfee is aanzienlijk lager dan het landelijke gemiddelde van ruim 20%, zodat uw budget zo veel mogelijk in uw organisatie blijft. Klik hier voor onze tarieven.
  • Interimmers / freelancers / zzp'ers / professionals in loondienst uit uw regio.

Taken Kwaliteitsmanager

De taken die een kwaliteitsmanager (quality control manager) heeft kunnen soms onderling verschillen. Over het algemeen zijn onderstaande taken van toepassing:

  • Aansturen, plannen en coördineren van activiteiten met betrekking tot de kwaliteitsbewaking.
  • Inventariseren van de behoeften en de eisen van de klant, deze omzetten in effectieve kwaliteitscontroleprocessen.
  • Bedenken en herzien van specificatie voor producten en/of diensten.
  • Opstellen van eisen ten behoeve van de grondstoffen en/of tussenproducten van externe of interne leveranciers, tevens toezien op de naleving hiervan.
  • Opstellen van het kwaliteitsbeleid, in samen werking met het management.
  • Uitvoeren interne audits, auditprogramma opstellen en de actiepunten opvolgen.
  • Aansturen van projectkwaliteitscontroles en actie(s) ondernemen in geval van afwijkingen.
  • Verder optimaliseren van het bedrijfsmanagementsysteem.
  • Aandragen van verbetervoorstellen, continu bezig zijn met de vraag wat er beter kan.
  • Je bent het aanspreekpunt als het gaat om kwaliteitsvraagstukken.
  • Adviseren van directie en management.
  • Aansturen van een team van andere kwaliteitsmedewerkers.
  • Zorgen voor naleving van gezondheids- en veiligheidsrichtlijnen en wettelijke verplichtingen.
  • Toezicht houden op de procedures omtrent productontwikkeling om afwijkingen ten opzichte van de kwaliteitsnormen te identificeren.
  • Feedback van klanten verwerken in het kwaliteitsbeleid en deze feedback meenemen in de verbeteringen van het product en/of dienst.

Competenties Kwaliteitsmanager

Je hebt als kwaliteitsmanager verschillende rollen (adviseur, strateeg, leidinggevende) die ook in de competenties tot uiting komen:

  • Strategisch inzicht: je zet verschillende strategieën op een rij, wat kan er beter? Welke ontwikkelingen spelen daarbij een rol?
  • Leiding geven, je stuurt vaak een team van andere kwaliteitsmedewerkers aan.
  • Adviseren: adviseren over dat wat beter kan, aandragen van suggesties voor verbetering
  • Analytisch
  • Resultaatgericht
  • Goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden
  • Innovatief
  • Scherp oog voor detail
  • Goede organisatorische en leiderschapsvaardigheden
  • Kennis van wettelijke normen

Ik zoek een kwaliteitsmanager    Ik ben een kwaliteitsmanager