Professional nodig? Wij zijn in heel Nederland actief en zijn niet regio gebonden. Wij bemiddelen ook in loondienst vacatures.

Interim Marketing manager

  • Home
  • Interim Marketing manager

Interim Marketing Manager | Freelance | Interim | ZZP | Loondienst

Kies uit ervaren en beschikbare Interim Marketing Managers:

  • Beschikbaar op interim, freelance of ZZP basis, of als professional bij u in loondienst.
  • Normaliter binnen 48 uur meerdere geschikte en beschikbare Interim Marketing Managers.
  • Bij Bureau Ad Interim staan ervaren zelfstandige professionals ingeschreven die bij de KvK geregistreerd zijn, evenals professionals die beschikbaar zijn voor een loondienstverband bij uw organisatie.
  • No match no pay: u betaalt alleen als er een Overeenkomst van Opdracht tussen u en de zelfstandige (interimmer / freelancer / ZZP-professional) tot stand komt of als de professional bij u in loondienst gaat.
  • Onze bemiddelingsfee is aanzienlijk lager dan het landelijke gemiddelde van ruim 20%, zodat uw budget zo veel mogelijk in uw organisatie blijft. Klik hier voor onze tarieven.
  • Interimmers / freelancers / zzp'ers / professionals in loondienst uit uw regio.

Taken en verantwoordelijkheden van een Interim Marketing Manager

De taken en verantwoordelijkheden van een Interim Marketing Manager kunnen uiteraard per organisatie verschillen. Hieronder staan een aantal taken en verantwoordelijkheden die Interim Marketing Managers, bij Bureau Ad Interim ingeschreven, uitvoer(d)en:

  • Analyseren van de wensen en behoeften van (potentiële) klanten;
  • Doelstellingen, doelgroepen en USP’s duidelijk in kaart brengen;
  • Bepalen van de MarCom strategie op basis van de verkregen kennis en inzichten;
  • Strategie vertalen in concrete marketingplannen en -campagnes, zowel ATL als BTL en on- en offline;
  • (Mede) uitvoeren van de verschillende MarCom plannen en campagnes (o.a. website optimalisatie (incl. SEO), social media en e-mailmarketing);
  • Coördineren en (mede) uitvoeren van onderscheidende, commerciële ideeën die bijdragen aan een optimale klantbeleving;
  • Aansturen van en schakelen met (media)bureaus, specialisten, fotografen, filmmakers en pers;
  • Evalueren en bijsturen van de marketingplannen en -campagnes (m.b.v. o.a. Google Analytics);
  • Opstellen en bewaken van het MarCom budget;
  • Proactief signaleren en interpreteren van de communicatiebehoeften binnen de organisatie;
  • Voorstellen doen inzake het MarCom beleid ten behoeve van in- en externe marketing en communicatieactiviteiten;
  • Opstellen, monitoren en (mede) uitvoeren van MarCom plannen;
  • Verzorgen van briefings voor design ten behoeve van de communicatiematerialen;
  • Bewaken van de huisstijl;
  • Coördineren van film- en fotografietrajecten;
  • Persvoorlichting en -begeleiding;
  • Zorgdragen voor de evaluatie van marketingcampagnes;
  • Het onderhouden van een relevant netwerk met o.a. media en stakeholders;
  • Aansturen van andere marketeers;
  • Opstellen en uitvoeren van de communicatieplannen;
  • Onderhouden van de website en social media kanalen;
  • Het maandelijks laten verschijnen van de externe nieuwsbrief;
  • Schrijven en redigeren van teksten voor o.a. mailings, brochures en leaflets.