Professional nodig? Wij zijn in heel Nederland actief en zijn niet regio gebonden.

Internet Marketeer | Freelance | Interim | ZZP

  • Home
  • Internet Marketeer | Freelance | Interim | ZZP

Internet Marketeer | Freelance | Interim | ZZP

Kies uit zeer ervaren en beschikbare Internet Marketeers:

  • Dit op interim, freelance of ZZP basis
  • Normaliter binnen 48 uur meerdere geschikte en beschikbare Internet Marketeers
  • Ervaren zelfstandige professionals staan bij Bureau Ad Interim ingeschreven. Zelfstandig wil zeggen: professionals die ook ingeschreven staan bij de KvK.
  • No match no pay: u betaalt pas als er een Overeenkomst van Opdracht tussen u en de zelfstandige (interimmer / freelancer / ZZP-professional) tot stand komt.
  • Wij hanteren een veel lagere bemiddelingsfee dan het landelijk gemiddelde van ruim 20%. Zo blijft het geld zoveel mogelijk in uw organisatie. Klik hier voor onze tarieven.
  • Interimmers / freelancers / zzp'ers uit uw regio.

12 kenmerken van een succesvolle internet marketeer

Een internet marketeer ontwikkelt creatieve digitale marketingstrategieën met behulp van onder andere SEO en PPC, om klanten naar de online platforms van het bedrijf te leiden en producten en diensten aan te schaffen. De verantwoordelijkheden van een freelance internet marketeer, interim internet marketeer of zzp internet marketeer omvatten het creëren van geschreven en grafische inhoud en het op de hoogte blijven van trends in de sector en sociale media.

Taken van een Internet Marketeer

  • Het genereren van content voor de website en social media.
  • Optimaliseren van de inhoud op het web.
  • Updaten van social media platformen.
  • Adviseren over en herzien van trends.
  • Het managen van de creatie en levering van marketing strategieën.
  • Opzetten en uitvoeren van e-mailcampagnes.
  • Analyseren van het succes van campagnes en ROI.

Vereisten vacatures Internet Marketeer

  • Marketing of communicatie kwalificaties.
  • Google Adwords en Analytics certificering is een bonus.
  • Ervaring in Online Marketing.
  • Sterke analytische vaardigheden.
  • Vermogen om zelfstandig en binnen een team te werken.

12 kenmerken van een succesvolle internet marketeer

1. Je houdt van een goede puzzel

Online marketing is als een grote, complexe puzzel, vooral als het gaat om SEO. Er zijn veel stukjes van deze "SEO-puzzel" -- trefwoordenonderzoek, linkbuilding, technische naleving, gebruikerservaring en social media integratie zijn de meest significante. Een succesvolle internet marketeer zal natuurlijk in staat zijn om te zien hoe deze stukjes naadloos in elkaar te laten passen.

Voorbeelden van wat een succesvolle internet marketeer herkent zijn hoe social media bereik organische linkbuilding beïnvloedt; hoe gebruikerservaring zoekresultaten beïnvloedt; en de beste manier om trefwoorden te integreren en toch technisch verantwoord te blijven. Als je aanleg hebt om puzzels op te lossen, is de kans groot dat je uitblinkt in SEO.

2. Je bent geduldig

Online marketing vereist de bereidheid om er nu hard aan te werken, ook al merk je de resultaten misschien pas over maanden (of zelfs jaren). Er zijn geen snelle oplossingen als het gaat om online marketing, dus je moet bereid zijn om voortdurend naar je doel toe te werken zonder stoom te verliezen. Een gebrek aan resultaten op korte termijn kan ontmoedigend zijn, maar als je geduldig bent, zullen de resultaten het wachten meer dan waard zijn.

3. Je stopt nooit met leren

SEO en sociale media veranderen voortdurend. Google wijzigt zijn ranking algoritme honderden keren per jaar, en er ontstaan voortdurend nieuwe sociale media platforms. Om gezaghebbend te blijven als het gaat om online marketing, moet je gepassioneerd zijn en bereid om te blijven leren. Dit betekent dat je op de hoogte moet blijven van industrieel nieuws, conferenties moet bijwonen en regelmatig moet netwerken met anderen in de digitale marketing branche.

4. Je bent betrouwbaar

Meer dan ooit tevoren kopen consumenten alleen van degenen die ze kennen en vertrouwen. Betrouwbaar zijn - en in staat zijn om deze eigenschap op anderen over te brengen is van cruciaal belang om een succesvolle online marketeer te zijn. Overdreven landingspagina's, schaamteloze zelfpromotie op sociale media en spam-achtige teksten vol trefwoorden zullen je online reputatie onvermijdelijk schaden of vernietigen. Door authentiek en betrouwbaar te zijn, onderscheidt je je en kunt je langdurige relaties met je klanten opbouwen.

5. Je bent een competente manager

De meeste online marketeers vinden het nodig om ten minste een paar van hun marketingtaken uit te besteden of te delegeren. Het is zeldzaam dat een individu zal uitblinken in (of alle tijd hebben voor) elk aspect van marketing: schrijven, communicatie, sociale media, technische SEO, enz. Om deze reden is het belangrijk om over goede managementvaardigheden te beschikken - in het bijzonder het vermogen om de mensen om je heen te inspireren en te motiveren om je te helpen om je doelen te bereiken.

6. Je geeft om je klanten

Een goede gebruikerservaring is niet alleen goed voor conversies, het is ook steeds belangrijker voor het bereiken en behouden van hoge organische rankings in zoekmachines. Succesvolle internet marketeers zijn er echter niet alleen op uit om snel geld te verdienen. Ze willen voldoen aan de verwachtingen van hun klanten en websitebezoekers - of deze overtreffen. Zij weten dat dit de manier is om lange termijn, winstgevende relaties op te bouwen, gebaseerd op vertrouwen.

7. Je bent een goede communicator

In staat zijn om effectief te communiceren is van cruciaal belang voor online marketing succes. Dit betekent niet dat je een expert moet zijn in schrijven of spreken, maar wel dat je jouw gedachten en verwachtingen duidelijk en professioneel moet kunnen overbrengen aan klanten, prospects en leden van je team. Het vereist ook het vermogen om te luisteren en daadwerkelijk te horen wat anderen zeggen, en om contact te maken, betrokken te zijn en na te denken over dingen vanuit het oogpunt van iemand anders.

8. Je krijgt zaken voor elkaar

Branchekennis en analytisch denken zijn beide essentieel voor online marketing succes. Maar als je niet bereid of in staat bent om je plannen daadwerkelijk uit te voeren, zul je nooit online succes boeken. Begin je vaak aan projecten of taken, maar slaag je er vervolgens niet in ze af te ronden? Verkies je de planningsfase van taken boven de daadwerkelijke uitvoering van die taken? Wordt je enthousiast van onderzoek, maar raakt je de draad kwijt als het op de uitvoering aankomt? Als dat zo is, is online marketing misschien niet het carrière pad voor jou.

9. Je weet hoe je een goed verhaal moet vertellen

Marketing wordt steeds moeilijker, omdat consumenten steeds huiveriger zijn geworden om "iets verkocht" te worden. Met het vertellen van verhalen kun je door de commerciële verkooppraatjes heen snijden en ze helpen om een emotionele investering in een bedrijf of product te creëren. In staat zijn om het verhaal achter een merk te bedenken en te verwoorden zal een bepalende eigenschap worden van succesvolle internet marketeers nu consumenten steeds cynischer worden.

10. Je wordt niet afgeleid door de 'next big thing'.

Voor online marketing moet je vaak een lange adem hebben. Om deze reden is het van cruciaal belang dat je je op de lange termijn concentreert. Dit betekent dat je haalbare doelen moet stellen - zowel op korte als op lange termijn - en dat je je niet laat afleiden door irrelevante trends of rages.

Het betekent dat je gefocust op je taak moet blijven en je plannen tot een goed einde moet brengen, zelfs wanneer de mensen om je heen nieuwe strategieën uitproberen en van koers veranderen. Hoewel het zeker belangrijk is om flexibel en aanpasbaar te blijven, kan het regelmatig veranderen van je focus je productiviteit aanzienlijk aantasten en je in een constante staat van verandering brengen.

11. Je kunt gegevens effectief analyseren

Door bij te houden welke websites mensen bezochten voordat ze op hun website kwamen en hoe ze zich gedragen als ze er eenmaal zijn, kunnen internet marketeers klanten beter leren kennen en campagnes snel aanpassen. Of het nu gaat om het kennen van geavanceerde Google Analytics of het ophalen van gegevens uit andere tools van derden, gegevensanalyse is altijd nodig om de prestaties te meten en campagnes te optimaliseren.

12. Je weet alles van SEO

Van Search Engine Optimization (SEO) wordt algemeen aangenomen dat het over betaalde campagnes gaat, in het bijzonder wanneer het gaat om Google AdWords. Een onderdeel van SEO is het strategisch toevoegen van relevante zoekwoorden op website pagina's. De prijs van Google AdWords wordt beïnvloed door iets genaamd de "kwaliteitsscore," dus hoe hoger de score, hoe goedkoper de advertentie. Hoe relevant de advertentie is voor de zoekopdracht die mensen intypen en de pagina van de website mensen landen op wordt beïnvloed door trefwoorden. Goede SEO zal resulteren in goedkopere advertenties voor jouw werkgever.

Conclusie

Een kernwaarde die je als internet marketeer ten allen tijde hoog in het vaandel moet hebben staan, is dat de waarde van klantervaring heilig is. Je moet dus altijd een servicegerichte instelling hebben en altijd bereid zijn een stapje extra te zetten om de opdrachtgever tevreden te houden.