Logistiek Administratief Medewerker | Freelance | Interim | ZZP | Loondienst
Kies uit ervaren en beschikbare Logistiek Administratief Medewerkers:
- Beschikbaar op interim, freelance of ZZP basis, of als professional bij u in loondienst.
- Normaliter binnen 48 uur meerdere geschikte en beschikbare Logistiek Administratief Medewerkers.
- Bij Bureau Ad Interim staan ervaren zelfstandige professionals ingeschreven die bij de KvK geregistreerd zijn, evenals professionals die beschikbaar zijn voor een loondienstverband bij uw organisatie.
- No match no pay: u betaalt alleen als er een Overeenkomst van Opdracht tussen u en de zelfstandige (interimmer / freelancer / ZZP-professional) tot stand komt of als de professional bij u in loondienst gaat.
- Onze bemiddelingsfee is aanzienlijk lager dan het landelijke gemiddelde van ruim 20%, zodat uw budget zo veel mogelijk in uw organisatie blijft. Klik hier voor onze tarieven.
- Interimmers / freelancers / zzp'ers / professionals in loondienst uit uw regio.
Solliciteren voor de functie interim logistiek administratief medewerker? Wij helpen je met je cv!
Logistiek administratief medewerkers bieden administratieve ondersteuning aan de logistieke leidinggevenden van hun organisatie. Indien je in aanmerking wenst te komen voor deze functie is het uiteraard van essentieel belang om alle taken in kaart te brengen. Hun verantwoordelijkheden kunnen bestaan uit administratieve taken op vrij hoog niveau, receptietaken, klantenservice werkzaamheden en het onderhouden van de algemene behoeften van het kantoor ten behoeve van hun leidinggevenden.
Die regelen namelijk de personeelsvergaderingen, houden de agenda's van managers bij en beheren reisdetails. Logistiek administratief medewerkers kunnen ook rapporten samenstellen, helpen bij het maken van presentaties met collega's, records organiseren en bijhouden, zorgen voor een schoon kantoor en zelfs de pauzeruimte bevoorraad en netjes houden.
Bijkomende taken van zijn het plannen van en helpen bij bedrijfsvergaderingen en evenementen, het regelen van de logistiek voor vergaderingen en evenementen, en het helpen bij het maken van reisarrangementen zoals vluchten en hotelreserveringen.
Ze kunnen gevraagd worden om toezicht te houden op de vervanging van kapotte kantoorapparatuur, en om post te verzamelen, sorteren en distribueren. Logistiek administratief medewerkers organiseren ook prikborden en beheren lidmaatschappen en vernieuwingen voor detailhandelaars. Zelfs algemene kantoorplanning, zoals het bijhouden van een lijst van verjaardagen van het personeel, kan ook deel uitmaken van de eisen voor deze functie.
Een relevante MBO diploma heeft over het algemeen de voorkeur voor deze positie, evenals drie tot vijf jaar van administratieve ondersteuning ervaring in een professionele kantooromgeving. Je moet goed overweg kunnen met basissoftware zoals de Microsoft Office suite, en je moet flexibel zijn en je kunnen aanpassen aan steeds veranderende prioriteiten.
Wat zijn de 13 belangrijkste kenmerken van een logistiek administratief medewerker?
Zoals op elk werkterrein, kan specialistische kennis je carrière altijd vooruit helpen. Sommige technische vaardigheden kunnen worden aangeleerd via formeel onderwijs en andere kunnen worden opgedaan door werkervaring op andere gebieden. Hier zijn in elk geval 13 waardevolle sociale vaardigheden voor jouw kersverse carrière in de logistiek.
1. Gegevensanalyse
In deze sector zijn gegevens van cruciaal belang - elke goede logistiek administratief medewerker moeten gegevens kunnen lezen en analyseren om verschillende trends en patronen te herkennen die nuttig zijn voor hun bedrijf. Het vermogen om spreadsheets te gebruiken om projecten te plannen en uit te voeren is ook belangrijk, samen met sterke wiskundige vaardigheden, die waardevol zijn als het gaat om het berekenen van prijzen en levertijden.
2. Kennis van de industrie
Als je op de hoogte bent van de laatste trends, technologieën en ontwikkelingen in de sector, kan dat je een voorsprong geven op het werk of tijdens het aanwervingsproces. Kennis van de sector helpt ervoor te zorgen dat de processen van een bedrijf concurrerend en efficiënt zijn en de beste waarde voor de klant opleveren.
3. Het vermogen om nieuwe technologie te omarmen
Technologie heeft invloed op iedereen en dit is vooral het geval in de logistieke sector. Bedrijven blijven altijd met elkaar concurreren en daarom is de invoering van nieuwe technologie in deze sector bijzonder relevant. Dit biedt uitstekende mogelijkheden om hun vaardigheden te vergroten naarmate de tijd verstrijkt.
Hoewel de logistieke sector de reputatie heeft sterk op data en technologie te zijn gericht, is het belangrijk te onthouden dat toeleveringsketens niet kunnen functioneren zonder de mensen die bij elke fase betrokken zijn. Logistiek administratief medewerkers moeten effectief kunnen communiceren met veel verschillende mensen - van belangrijke klanten tot chauffeurs, leveranciers, collega's en het management.
4. Conflicthantering
De kern van logistiek is mensenwerk en soms kan het coördineren van veel mensen conflicten veroorzaken (zoals we allemaal weten). Een succesvolle logistiek medewerker zal conflicten tot een minimum proberen te beperken en waar nodig helpen met oplossingen.
5. Teamwork
Logistieke bedrijven zijn altijd doelgericht, en een logistiek administratief medewerker zal moeten samenwerken met een grote en diverse groep mensen om deze doelen te bereiken. Daarom zijn solide teamwork vaardigheden van essentieel belang.
6. Klantenservice
De klant staat altijd centraal in de logistiek. Klantenservice is een belangrijke drijfveer voor deze sector, aangezien consumenten altijd verwachten dat goederen op tijd en efficiënt worden geleverd. Grote logistieke bedrijven zijn voortdurend op zoek naar manieren om de relatie met de klant te verbeteren en de klanttevredenheid te vergroten.
7. Interpersoonlijke vaardigheden
Tijdens de loopbaan van een logistiek medewerker moet hij een groot aantal mensen ontmoeten, met hen samenwerken en op hen vertrouwen. Om dit effectief te kunnen doen, moeten zij over sterke interpersoonlijke vaardigheden beschikken, die kunnen worden gebruikt voor het opbouwen van relaties.
8. Organisatorische vaardigheden
Logistieke bedrijven zijn afhankelijk van een zeer hoge mate van organisatie. Succesvolle logistieke administratieve medewerkers hebben het vermogen hun leidinggevenden te helpen om voorraden van goederen te plannen en op tijd te leveren. Een slechte organisatie kan immers leiden tot hogere kosten en ontevreden klanten.
9. Oplossingsgericht
Problemen zullen zich altijd voordoen in de logistiek. Succesvolle mensen zijn oplossingsgericht en proberen problemen te minimaliseren voor ze zich voordoen en snel te reageren als ze zich toch voordoen. Zij passen logica toe op situaties en kijken naar veel mogelijke oplossingen voor problemen.
10. Verantwoordingsplicht
Iedereen in het logistieke team heeft een belangrijke rol te spelen, want zoals we weten is een ketting slechts zo sterk als de zwakste schakel. Door verantwoording af te leggen en verantwoordelijk te zijn voor zijn werk, draagt een logistiek professional bij tot het algemene succes van het team en het bedrijf.
11. Resultaatgericht
De meeste werkplekken zijn tegenwoordig doelgericht en in de logistiek is dat niet anders. Succesvolle werknemers streven ernaar hun doelstellingen te overtreffen, maar moeten ook voortdurend hun werkproces verbeteren om deze resultaten efficiënter te bereiken.
12. Innovatie
Logistieke bedrijven zijn afhankelijk van werknemers die kunnen innoveren en de oude manieren om dingen te doen beter kunnen maken. Dit is een van de redenen waarom logistiek een boeiende sector is om in te werken, want het werk evolueert voortdurend en is nooit saai.
13. Online cursussen volgen
Een van de beste manieren om de vaardigheden te verwerven die je nodig hebt om een logistiek administratief medewerker te worden, is het volgen van een online cursus. Aangezien logistiek administratief medewerkers profiteren van het hebben van vaardigheden zoals logistiek, veiligheidsprocedures, en voorraadbeheer, zullen deze cursussen die helpen je vaardigheden te ontwikkelen en jouw leidinggevende op professioneel niveau bij te staan.
Hoe ziet het cv van een logistiek administratief medewerker eruit?
Wanneer je eerder als logistiek assistent hebt gewerkt of momenteel deze functie bekleed en een cv voor een nieuwe sollicitatie wilt schrijven, zul je het gedeelte beroepservaring in jouw cv moeten opnemen. Dit deel van het cv laat Bureau Ad Interim zien welke taken en verantwoordelijkheden je met succes hebt uitgevoerd tijdens je werk als logistiek medewerker. En dit helpt uiteraard weer je om ons ervan te overtuigen dat je de ervaring en competentie hebt om te slagen als logistiek assistent in een organisatie.
Conclusie
Je kunt de taken en verantwoordelijkheden van een freelance logistiek administratief medewerker, interim logistiek administratief medewerker of zzp logistiek administratief medewerker uit het bovenstaande gebruiken bij het schrijven van het gedeelte over je werkervaring in je cv. Zo kun je je kansen vergroten om voor de baan te worden geselecteerd.
Dit artikel heeft de functieomschrijving van een logistiek administratief medewerker nu tot in de laatste details behandeld. Het presenteert de belangrijkste taken en verantwoordelijkheden die de werkomschrijving in de meeste organisaties definiëren. Het heeft ook betrekking op de belangrijkste eisen die ons bureau stelt aan de positie van een logistiek administratief medewerker en de eisen die werkgevers stellen om in aanmerking te komen voor deze functie. Je bent er nu dus helemaal klaar voor om jouw nieuwe baan in de wacht te slepen.