Professional nodig? Wij zijn in heel Nederland actief en zijn niet regio gebonden. Wij bemiddelen ook in loondienst vacatures.

Manager operations | Freelance | Interim | ZZP

  • Home
  • Manager operations | Freelance | Interim | ZZP

Manager Operations | Freelance | Interim | ZZP | Loondienst

Kies uit ervaren en beschikbare Managers Operations:

  • Beschikbaar op interim, freelance of ZZP basis, of als professional bij u in loondienst.
  • Normaliter binnen 48 uur meerdere geschikte en beschikbare Managers Operations.
  • Bij Bureau Ad Interim staan ervaren zelfstandige professionals ingeschreven die bij de KvK geregistreerd zijn, evenals professionals die beschikbaar zijn voor een loondienstverband bij uw organisatie.
  • No match no pay: u betaalt alleen als er een Overeenkomst van Opdracht tussen u en de zelfstandige (interimmer / freelancer / ZZP-professional) tot stand komt of als de professional bij u in loondienst gaat.
  • Onze bemiddelingsfee is aanzienlijk lager dan het landelijke gemiddelde van ruim 20%, zodat uw budget zo veel mogelijk in uw organisatie blijft. Klik hier voor onze tarieven.
  • Interimmers / freelancers / zzp'ers / professionals in loondienst uit uw regio.

Wat is een Manager Operations?

De rol van een Operations Manager bestaat voornamelijk uit het implementeren van de juiste processen en praktijken in de hele organisatie.

De specifieke taken van een Operations Manager zijn onder andere het formuleren van een strategie, het verbeteren van de prestaties, het aanschaffen van materiaal en middelen en het waarborgen van compliance. Een Manager Operations heeft als taak de teamleden te begeleiden, manieren te vinden om de kwaliteit van de klantenservice te verbeteren en best practices op alle niveaus te implementeren.

Managers Operations zijn verantwoordelijk voor het beheren van activiteiten die deel uitmaken van de productie van goederen en diensten. De directe verantwoordelijkheden omvatten het beheren van zowel het operationele proces als het omarmen van ontwerp, planning, controle, prestatieverbetering en operationele strategie. Ook omvatten de verantwoordelijkheden de interactie met managers in andere functionele gebieden binnen de organisatie van wie de taken en verantwoordelijkheden invloed hebben op de bedrijfsvoering. Dergelijke gebieden omvatten bijvoorbeeld marketing, financiën, boekhouding, personeel en techniek.

Taken en verantwoordelijkheden van een Manager Operations

De taken en verantwoordelijkheden van een Manager Operations kunnen uiteraard per organisatie verschillen. Hieronder staan een aantal taken en verantwoordelijkheden die Managers Operations, bij Bureau Ad Interim ingeschreven, uitvoer(d)en:

  • Ervoor zorgen dat alle werkzaamheden op een gepaste, kosteneffectieve manier worden uitgevoerd;
  • Verbeteren van de operationele managementsystemen, processen en best practices;
  • Inkopen van materialen, voorraadbeheer en toezicht houden op de efficiëntie van het magazijn;
  • Zorgdragen dat de processen van de organisatie aan de wettelijke normen blijven voldoen;
  • Formuleren van strategische en operationele doelstellingen;
  • Onderzoeken van financiële gegevens en deze gebruiken om de winstgevendheid te verbeteren;
  • Beheren van budgetten en opstellen van prognoses;
  • Uitvoeren van kwaliteitscontroles en bewaken van de productie-KPI's;
  • Werven van personeel, opleiden en begeleiden;
  • Continu zoeken naar mogelijkheden om de kwaliteit van de klantenservice te verbeteren;
  • Beheren en leiding geven aan het operationele team om de zakelijke doelen te bereiken;
  • Helpen bij het ontwikkelen of bijwerken van standaard operationele procedures voor alle zakelijke operationele activiteiten;
  • Bouwen aan een sterke relatie zodat problemen en klachten van klanten tijdig aangepakt kunnen worden;
  • Bieden van operationele ondersteuning en begeleiding aan het personeel;
  • Bewaken en beheren van de uitgaven volgens het toegewezen budget;
  • Zorgen voor nauwkeurige en duidelijke documentatie voor operationele procedures en activiteiten;
  • Werken in overeenstemming met het beleid en de procedures van het bedrijf;
  • Periodiek overleg houden met het team om problemen, updates enz. te bespreken.

Competenties van een Manager Operations

  • Uitstekende communicatievaardigheden
  • Leiderschap
  • Uitstekende organisatorische vaardigheden
  • Besluitvaardig
  • Betrouwbaar
  • Kritisch denkvermogen
  • Probleemoplossend vermogen
  • Plannen en organiseren
  • Overredingskracht
  • Beïnvloeden en leiden
  • Delegeren
  • Teamspeler
  • Onderhandelen
  • Groot aanpassingsvermogen
  • Stressbestendig