Marketing Manager | Freelance | Interim | ZZP | Loondienst
Kies uit ervaren en beschikbare Marketing Managers:
- Beschikbaar op interim, freelance of ZZP basis, of als professional bij u in loondienst.
- Normaliter binnen 48 uur meerdere geschikte en beschikbare Marketing Managers.
- Bij Bureau Ad Interim staan ervaren zelfstandige professionals ingeschreven die bij de KvK geregistreerd zijn, evenals professionals die beschikbaar zijn voor een loondienstverband bij uw organisatie.
- No match no pay: u betaalt alleen als er een Overeenkomst van Opdracht tussen u en de zelfstandige (interimmer / freelancer / ZZP-professional) tot stand komt of als de professional bij u in loondienst gaat.
- Onze bemiddelingsfee is aanzienlijk lager dan het landelijke gemiddelde van ruim 20%, zodat uw budget zo veel mogelijk in uw organisatie blijft. Klik hier voor onze tarieven.
- Interimmers / freelancers / zzp'ers / professionals in loondienst uit uw regio.
Een marketing manager is iemand die de leiding heeft over de marketingafdeling of over de marketing activiteiten binnen een organisatie. Het doel is om diensten of producten van de organisatie te verkopen.
Marketing managers werken vaak samen met andere marketingmedewerkers, marketeers, sales managers, directeuren, pr adviseurs, copywriters en nog vele anderen. Ze zijn actief in alle sectoren en branches. Zij zijn verantwoordelijk voor de geplande en de ongeplande acties van de organisatie en de medewerkers. Geplande acties kunnen zijn: online advertenties, drukwerk, online presentaties, webinars, spreekbeurten, etc. Ongeplande situaties kunnen ontstaan als er door de organisatie fouten worden gemaakt, als het bedrijf negatief in het nieuws komt of als er fouten in het product aanwezig zijn die aan het licht komen bij gebruik. Vooral dan is het belangrijk dat de marketingmanager er alles aan doet om de fouten te laten herstellen. De inspanning is er dan met name op gericht om de reputatie van het bedrijf te herstellen.
Marketingmanagers werken samen met andere collega's om zowel eenvoudige als complexe advertentiecampagnes te maken. Ze werken samen met andere teamleden om te bepalen wat de beste en de meest creatieve manieren zijn om reclame te maken voor de producten en/of diensten van de organisatie.
Taken Marketingmanager
De taken die een marketing manager heeft kunnen soms onderling verschillen. Over het algemeen zijn onderstaande taken van toepassing:
- Opstellen van een marketingbegroting (marketingcampagnes) en marketingplannen en deze door het hoger management laten goedkeuren
- Beheren van de budgetten van de marketingcampagnes
- Het ontwikkelen van strategieën voor verschillende soorten klanten
- Samenwerken met andere reclamebureaus
- Voorbereiden verkoop- en advertentiecontracten
- Beoordelen reclame materiaal (tv commercials, online advertenties, printmateriaal, give-a-ways, etc.)
- Onderhouden van goede relaties, ook met de media
- Coördineren van verschillende kanalen met betrekking tot de verschillende marketingstrategieën van een organisatie
- Het beoordelen en testen van nieuwe marketingmogelijkheden
- Regisseren van social media strategieën
- Evalueren van de prestaties van de marketingcampagnes
- Niet goed presterende marketingcampagnes bijsturen
- Verbeteren van de SEO en het blijven monitoren
- Nieuwe mogelijkheden onderzoeken / bedenken om de producten en/of diensten te promoten
- Collega's informeren over nieuwe trends in de marketing en collega's opleiden
- ROI van de advertenties en campagnes analyseren en rapporteren aan het management
Competenties Marketingmanager
- Uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden
- Goede organisatorische vaardigheden
- Innovatief, je bent in staat om nieuwe product- en prijsstrategieën te ontwikkelen
- Samenwerken
- Besluitvaardig
- Commercieel inzicht
- Leidinggeven
- Visionair / inspirator
- Analytisch (analyseren van markttrends)
- Initiatiefrijk
- Je kunt goed presenteren
- Competitief ingesteld, je wilt immers beter zijn dan de concurrenten
- Klantgericht (hoe voldoen we aan de behoeften van de klant?)
- Kritische blik