Professional nodig? Wij zijn in heel Nederland actief en zijn niet regio gebonden.

Marketing manager

  • Home
  • Marketing manager

Marketing manager

Kies uit zeer ervaren en beschikbare Marketing managers:

  • Dit op interim, freelance of ZZP basis
  • Normaliter binnen 48 uur meerdere geschikte en beschikbare Marketing managers
  • Ervaren zelfstandige professionals staan bij Bureau Ad Interim ingeschreven. Zelfstandig wil zeggen: professionals die ook ingeschreven staan bij de KvK.
  • No match no pay: u betaalt pas als er een Overeenkomst van Opdracht tussen u en de zelfstandige (interimmer / freelancer / ZZP-professional) tot stand komt.
  • Wij hanteren een veel lagere bemiddelingsfee dan het landelijk gemiddelde van ruim 20%. Zo blijft het geld zoveel mogelijk in uw organisatie. Klik hier voor onze tarieven.
  • Interimmers / freelancers / zzp'ers uit uw regio.

Een marketing manager is iemand die de leiding heeft over de marketingafdeling of over de marketing activiteiten binnen een organisatie. Het doel is om diensten of producten van de organisatie te verkopen.

Marketing managers werken vaak samen met andere marketingmedewerkers, marketeers, sales managers, directeuren, pr adviseurs, copywriters en nog vele anderen. Ze zijn actief in alle sectoren en branches. Zij zijn verantwoordelijk voor de geplande en de ongeplande acties van de organisatie en de medewerkers. Geplande acties kunnen zijn: online advertenties, drukwerk, online presentaties, webinars, spreekbeurten, etc. Ongeplande situaties kunnen ontstaan als er door de organisatie fouten worden gemaakt, als het bedrijf negatief in het nieuws komt of als er fouten in het product aanwezig zijn die aan het licht komen bij gebruik. Vooral dan is het belangrijk dat de marketingmanager er alles aan doet om de fouten te laten herstellen. De inspanning is er dan met name op gericht om de reputatie van het bedrijf te herstellen.

Marketingmanagers werken samen met andere collega's om zowel eenvoudige als complexe advertentiecampagnes te maken. Ze werken samen met andere teamleden om te bepalen wat de beste en de meest creatieve manieren zijn om reclame te maken voor de producten en/of diensten van de organisatie.

Taken Marketingmanager

De taken die een marketing manager heeft kunnen soms onderling verschillen. Over het algemeen zijn onderstaande taken van toepassing:

  • Opstellen van een marketingbegroting (marketingcampagnes) en marketingplannen en deze door het hoger management laten goedkeuren
  • Beheren van de budgetten van de marketingcampagnes
  • Het ontwikkelen van strategieën voor verschillende soorten klanten
  • Samenwerken met andere reclamebureaus
  • Voorbereiden verkoop- en advertentiecontracten
  • Beoordelen reclame materiaal (tv commercials, online advertenties, printmateriaal, give-a-ways, etc.)
  • Onderhouden van goede relaties, ook met de media
  • Coördineren van verschillende kanalen met betrekking tot de verschillende marketingstrategieën van een organisatie
  • Het beoordelen en testen van nieuwe marketingmogelijkheden
  • Regisseren van social media strategieën
  • Evalueren van de prestaties van de marketingcampagnes
  • Niet goed presterende marketingcampagnes bijsturen
  • Verbeteren van de SEO en het blijven monitoren
  • Nieuwe mogelijkheden onderzoeken / bedenken om de producten en/of diensten te promoten
  • Collega's informeren over nieuwe trends in de marketing en collega's opleiden
  • ROI van de advertenties en campagnes analyseren en rapporteren aan het management

Competenties Marketingmanager

  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden
  • Goede organisatorische vaardigheden
  • Innovatief, je bent in staat om nieuwe product- en prijsstrategieën te ontwikkelen
  • Samenwerken
  • Besluitvaardig
  • Commercieel inzicht
  • Leidinggeven
  • Visionair / inspirator
  • Analytisch (analyseren van markttrends)
  • Initiatiefrijk
  • Je kunt goed presenteren
  • Competitief ingesteld, je wilt immers beter zijn dan de concurrenten
  • Klantgericht (hoe voldoen we aan de behoeften van de klant?)
  • Kritische blik