Professional nodig? Wij zijn in heel Nederland actief en zijn niet regio gebonden. Wij bemiddelen ook in loondienst vacatures.

Online marketing specialist | Freelance | Interim | ZZP

  • Home
  • Online marketing specialist | Freelance | Interim | ZZP

Online Marketing Specialist | Freelance | Interim | ZZP | Loondienst

Kies uit ervaren en beschikbare Online Marketing Specialisten:

  • Beschikbaar op interim, freelance of ZZP basis, of als professional bij u in loondienst.
  • Normaliter binnen 48 uur meerdere geschikte en beschikbare Online Marketing Specialisten.
  • Bij Bureau Ad Interim staan ervaren zelfstandige professionals ingeschreven die bij de KvK geregistreerd zijn, evenals professionals die beschikbaar zijn voor een loondienstverband bij uw organisatie.
  • No match no pay: u betaalt alleen als er een Overeenkomst van Opdracht tussen u en de zelfstandige (interimmer / freelancer / ZZP-professional) tot stand komt of als de professional bij u in loondienst gaat.
  • Onze bemiddelingsfee is aanzienlijk lager dan het landelijke gemiddelde van ruim 20%, zodat uw budget zo veel mogelijk in uw organisatie blijft. Klik hier voor onze tarieven.
  • Interimmers / freelancers / zzp'ers / professionals in loondienst uit uw regio.

6 manieren om een goede Online Marketing Specialist te worden

Ons leven is meer verweven met het digitale domein dan tien jaar geleden. Technologie alleen is echter niet de toekomst van marketing; het is een combinatie van talent en technologie, die voor bedrijven de komende jaren vruchten zal afwerpen.

Nu zoveel mensen online spelen, werken en winkelen, is het geen wonder dat het digitale voorop staat als het gaat om de prioriteiten van een marketingafdeling. Van het relevant blijven in de gedachten van klanten tot het creëren van een winstgevend merk, dat organisaties veel tijd en geld in digitale marketing investeren zal voorlopig niet veranderen. In 2022 zullen de uitgaven voor digitale reclame naar verwachting meer dan 200 miljard euro bedragen.

Of je nu je zinnen hebt gezet op een carrière als Online Marketing Specialist of gewoon je vaardigheden wilt verbeteren, je kunt altijd bepaalde tactieken en stappen ondernemen om succesvol te zijn in dergelijke functies. En als je graag aan de slag wil als freelance Online Marketing Specialist of een vergelijkbare hoge positie in digitale marketing bekleden, zijn er veel banen beschikbaar die relevante en actuele vaardigheden vereisen en een goed salaris bieden.

Maar wat kun je doen om die flexibele, veelgevraagde Online Marketing Specialist te worden die bedrijven tegenwoordig zoeken? Hier zijn zes tips om je te helpen je te specialiseren, strategieën te bepalen en je carrière als Digitale Marketing Specialist te stroomlijnen.

1. Netwerkevenementen bijwonen

Hoewel de kennis en de middelen met betrekking tot digitale marketing ruimschoots beschikbaar zijn via bronnen zoals podcasts en online artikelen, levert een investering in registratie of deelname aan een conferentie je enkele voordelen die andere bronnen gewoon niet kunnen bieden.

Op deze conferenties of netwerkevenementen krijg je de kans om te luisteren naar wereldwijde industrie experts, advies in te winnen van de beste digitale marketing professionals en inzicht te krijgen in de toekomstige trends in de digitale marketing industrie. Dit soort evenementen verzorgen ook presentaties, workshops en lessen die erop gericht zijn je te helpen je online vaardigheden te ontwikkelen en je een beter begrip te geven van waarom je doet wat je doet. Niet alleen kunnen lokale of internationale conferenties je professionele vaardigheden vernieuwen, maar ze bieden je ook de mogelijkheid om relaties op te bouwen met collega's en mentoren.

2. Leer van merken in digitale marketing en ondernemers

Als je een carrière in online marketing overweegt of net begint, kan de investering in een professionele digitale marketing conferentie een te grote stap zijn. Gelukkig is er online veel goede content te vinden die gericht is op een succesvolle digitale marketing carrière.

Digitale marketing specialisten hebben de ervaring, expertise en kennis die nodig is om inhoud te creëren die toegankelijk is voor beginners. En aangezien de meeste van deze industrie leiders zelf Online Marketing Specialisten zijn, weten ze precies hoe ze hun inhoud gemakkelijk vindbaar moeten maken via zoekmachines en social media platformen.

Vaak bieden hun websites ook toegang tot toolkits, e-Books en podcasts die elk onderwerp en merk behandelen dat je maar kunt bedenken als het gaat om online marketing. Deze bronnen zijn ontworpen voor zowel nieuwkomers in de industrie als marketeers van hoog niveau om je te helpen je carrière doelen te bereiken.

3. Leg contact met gelijkgestemde mensen en collega's

Als Online Marketing Specialist is een groot deel van wat je doet het ontwikkelen van ‘online communities’. Of het nu voor je persoonlijke merk is of voor een wereldwijde organisatie, een sterke gemeenschap kan je bedrijf/carrière maken of breken. Dus waarom zou je niet actief betrokken willen zijn bij een community van gelijkgestemden?

Actieve online marketing communities kunnen je helpen het belang in te zien van wat je doet en hoe het kan passen binnen het 'grotere plaatje' van je bedrijf en je leven. Als lid maak je namelijk deel uit van een wereldwijde digitale marketing community waar je kunt posten op forums, netwerken, samenwerken en steun vinden van collega’s.

Door je frustraties te uiten of een vraag te stellen over een gebied van digitale marketing waar je onbekend mee bent, kun je meer vertrouwen krijgen in je capaciteiten en jezelf pushen om nieuwe strategieën en processen aan te leren en uit te proberen.

4. Zoek een stageplek

Veel mensen lopen stage omdat ze zo de kans krijgen om te werken in een professionele omgeving die hun capaciteiten stimuleert. Een stage kan uitdagend zijn, maar als je omringd wordt door het juiste team, kun je leren van hun fouten en successen. Niet alleen kan een stage je digitale marketing portfolio en -ervaring helpen uitbreiden, maar het kan je ook helpen bepalen wat je waardeert in een werkomgeving.

Aangezien online marketing vele facetten heeft, kun je erachter komen of je eenzaamheid waardeert tijdens het schrijven van creatieve content, of dat je beter gedijt bij het samenwerken met een team aan een nieuwe campagne om een nieuw product of dienst op de markt te brengen.

Je kunt uiteraard ook zelf leren, maar een stage geeft je praktijkervaring en helpt je de uitdagingen te begrijpen waarmee marketeers dagelijks worden geconfronteerd. Als je zo'n rol krijgt, zorg dan dat je de juiste manieren vindt om je stage optimaal te benutten. Je kunt ook zelf wat onderzoek doen achter de schermen om indruk te maken op je nieuwe baas of team.

5. Lid worden van een beroepsorganisatie

Wist je dat een gecertificeerd lid worden van een professionele organisatie niet alleen voor carrières zoals architect, advocaat of arts is? Digitale marketing is een professionele wereldwijde industrie, wat betekent dat lid zijn van een professionele digitale marketing organisatie kan helpen je geloofwaardigheid aan te tonen en je te onderscheiden van concurrenten wanneer je op zoek gaat naar die droombaan.

Vaak kan een lidmaatschap van een professionele organisatie alleen worden bereikt na het voltooien van een programma of een cursus, waarvoor je een certificaat behaald. Voor digitale marketeers kan een dergelijke cursus je kwalificeren als een gecertificeerde professional. Deze cursussen behandelen alle belangrijke elementen van digitale marketing, waaronder:

  • SEO - Zoekmachineoptimalisatie
  • Pay-Per-Click marketing
  • E-mail marketing strategie
  • Beheer van sociale media
  • Website optimalisatie
  • Content marketing en online schrijven

6. Blijf op de hoogte van de laatste trends in online marketing

Net zoals programma's, apps en social media platformen blijven evolueren, geldt dat ook voor de manier waarop Online Marketing Specialisten met hun publiek moeten omgaan. Van het bijhouden van populaire acroniemen tot het kennen van de impact van AI (Artificial Intelligence) en ‘machine learning’, online marketing staat nooit stil en het vergt aanpassingsvermogen om bij te blijven.

Het goede nieuws? Bijblijven is in de industrie niet zo moeilijk. Informatieve podcasts over digitale marketing zijn overal beschikbaar, en websites zoals HubSpot publiceren geregeld duidelijke en goed onderzochte stukken over alles wat je over het onderwerp wilt weten om je op de hoogte te houden van nieuwe ontwikkelingen zoals TikTok, de belangrijkste beïnvloeders van social media, en meer gedetailleerde onderwerpen zoals Core Web Vitals en de cookie vrije toekomst.

Door je te abonneren op je favoriete publicaties of af te stemmen op een podcast als onderdeel van je ochtendroutine, kan dit diepgaande begrip van deze industrie je helpen een online marketing expert te worden.


Werken als Online Marketing Specialist?

Wil jij graag aan de slag als interim Online Marketing Specialist of zzp Online Marketing Specialist en kun je wel wat hulp gebruiken bij het vinden van je droombaan? Stuur ons dan zo snel mogelijk jouw CV toe en wij nemen contact met je op voor het inplannen van een kennismakingsgesprek.

Online Marketing Specialist inhuren?

Heeft jouw bedrijf of organisatie behoefte aan een ervaren en professionele freelance Online Marketing Specialist? Dan kunnen wij helpen. Neem vandaag nog contact op met Bureau Ad interim en wij helpen je bij het vinden van de juiste kandidaat.