Orthopedagoog | Freelance | Interim | ZZP | Loondienst
Kies uit ervaren en beschikbare Orthopedagogen:
- Beschikbaar op interim, freelance of ZZP basis, of als professional bij u in loondienst.
- Normaliter binnen 48 uur meerdere geschikte en beschikbare Orthopedagogen.
- Bij Bureau Ad Interim staan ervaren zelfstandige professionals ingeschreven die bij de KvK geregistreerd zijn, evenals professionals die beschikbaar zijn voor een loondienstverband bij uw organisatie.
- No match no pay: u betaalt alleen als er een Overeenkomst van Opdracht tussen u en de zelfstandige (interimmer / freelancer / ZZP-professional) tot stand komt of als de professional bij u in loondienst gaat.
- Onze bemiddelingsfee is aanzienlijk lager dan het landelijke gemiddelde van ruim 20%, zodat uw budget zo veel mogelijk in uw organisatie blijft. Klik hier voor onze tarieven.
- Interimmers / freelancers / zzp'ers / professionals in loondienst uit uw regio.
Wij zetten geen orthopedagogen in voor zorgboerderijen.
Taken en verantwoordelijkheden van een Orthopedagoog
De taken en verantwoordelijkheden van een Orthopedagoog kunnen uiteraard per organisatie verschillen. Hieronder staan een aantal taken en verantwoordelijkheden die Orthopedagogen, bij Bureau Ad Interim ingeschreven, uitvoer(d)en:
- Uitvoeren van handelingsgerichte diagnostiek bij jeugdigen;
- Uitvoeren van behandeling bij kinderen en jeugdigen middels geïntegreerde cognitieve gedragstherapie;
- Screenen van aanmeldingen op zorgzwaarte, het geven van advies over plaatsing;
- Risicotaxatie bij besluit tot plaatsing, het geven van advies over de beheersing van risico’s;
- Zorgplanning (doelstelling, bejegeningsadvies) en periodieke evaluatie van de resultaten van de zorg voor geplaatste kinderen via een digitaal rapportagesysteem;
- Periodiek evalueren van vastgelegde incidenten en het adviseren over te nemen verbeteringsmaatregelen;
- Indien noodzakelijk voor behandelplanning of risicotaxatie, het doen van nadere diagnostiek;
- Indien noodzakelijk gezien behandelplanning / behandeldoelen, het bieden van behandeling;
- Het bieden van ambulante gezinsbehandeling en begeleiding aan kinderen, jongeren en ouders die vastlopen in het leven;
- Uitvoering van handelingsgerichte diagnostiek bij jeugdigen;
- Screenen van aanmeldingen op zorgzwaarte en het geven van advies aan de desbetreffende jeugd- en gezinsprofessionals over inzet zorg bij start zorgtraject;
- Coachen en adviseren van jeugd- en gezinsprofessionals binnen hun werkzaamheden in de gezinnen;
- Ondersteunen van de jeugd- en gezinsprofessionals bij het opstellen van behandelplannen;
- Onderhouden van contact met betrokken jeugdconsulenten en/of (gezins)voogd medewerker over de geboden en / of te bieden zorg;
- Monitoren caseload van jeugd- en gezinsprofessionals;
- Vormgeven en verzorgen van intervisiebijeenkomsten.
Toetsen van aanvragen voor arrangementen
- Toetsen van nieuwe aanvragen op de criteria die gelden voor de aanvraag van een arrangement of specialistische begeleiding;
- Checken van de aangeleverde ontwikkelingsperspectieven (OPP’s) van de scholen op de ondersteuningsbehoefte van de leerling en uitvoeren van een scan van het dossier om de handelingsverlegenheid van de aanvragende school te bevestigen;
- Overleg houden met de aanvragende school, in overleg met de zorgcoördinator, om zaken te verhelderen, door
te vragen en compleet te maken; - Aanvullend dossier- en/of persoonlijkheids- en/of psychodiagnostisch onderzoek uitvoeren;
- Voor evidente dossiers een onafhankelijke deskundigenverklaring opstellen en voorbereiden van de beslissing;
- Signaleren van complexe dossiers en deze agenderen voor de vergadering;
- Opstellen van adviezen ten aanzien van de ondersteuningsbehoefte van leerlingen en opstellen van mogelijk kritische prestatie-indicatoren voor verdere uitvoering van het arrangement;
- Bewaken van het proces van verwijzing en uitvoering van het arrangement;
- Toetsen, analyseren, verhelderen en verdiepen van de hulpvragen vanuit de OPP’s en aangeleverde documentatie indien nodig;
- Op basis van (gedragsmatige) ondersteuningsbehoefte voorstellen doen voor inhoud van het arrangement.
Opbouw en onderhoud van een netwerk van relevante scholen en instellingen
- Deelnemen aan teamoverleg en multidisciplinair overleg ten aanzien van leerlingen;
- Onderhouden van contacten met scholen, ouders en dienstverleners;
- Ondersteunen van het onderwijs ten aanzien van leerlingen met specifieke ondersteuningsbehoeften;
- Houden van individuele gesprekken met docenten, mentoren, coördinatoren, afdelingsleiders en directies.
Analyse van data op het gebied van leerlingenstromen
- Een bijdrage leveren aan de analyse van data op gebied van leerlingenstromen, ondersteuningsbehoeften en arrangementen.