Purchasing Manager | Freelance | Interim | ZZP | Loondienst
Kies uit ervaren en beschikbare Purchasing Managers:
- Beschikbaar op interim, freelance of ZZP basis, of als professional bij u in loondienst.
- Normaliter binnen 48 uur meerdere geschikte en beschikbare Purchasing Managers.
- Bij Bureau Ad Interim staan ervaren zelfstandige professionals ingeschreven die bij de KvK geregistreerd zijn, evenals professionals die beschikbaar zijn voor een loondienstverband bij uw organisatie.
- No match no pay: u betaalt alleen als er een Overeenkomst van Opdracht tussen u en de zelfstandige (interimmer / freelancer / ZZP-professional) tot stand komt of als de professional bij u in loondienst gaat.
- Onze bemiddelingsfee is aanzienlijk lager dan het landelijke gemiddelde van ruim 20%, zodat uw budget zo veel mogelijk in uw organisatie blijft. Klik hier voor onze tarieven.
- Interimmers / freelancers / zzp'ers / professionals in loondienst uit uw regio.
Wat is een Purchasing Manager?
Purchasing Managers (Inkoopmanager) plannen, leiden of coördineren de activiteiten van kopers, inkoopfunctionarissen en aanverwante medewerkers die betrokken zijn bij de aankoop van materialen, producten en diensten. Purchasing Managers vertegenwoordigen ook bedrijven bij het onderhandelen over contracten en het formuleren van beleid met leveranciers.
Een van de belangrijkste taken voor inkoopmanagers op dit moment zijn:
- Bepalen hoe vaak een product of dienst nodig is;
- Het bepalen van de volgorde van belangrijkheid voor de criteria die worden gebruikt om leveranciers te beoordelen;
- Het definiëren van de verzendvereisten voor het benodigde product of de benodigde service;
- Controleren of het geselecteerde product of de geselecteerde dienst voldoet aan de geprioriteerde criteria, waaronder prijs, veiligheidskenmerken, milieu kwalificaties en functionele mogelijkheden;
- Bepalen aan welke criteria niet wordt voldaan door de best beoordeelde product- of dienstoptie.
Taken en verantwoordelijkheden van een Purchasing Manager
De taken en verantwoordelijkheden van een Purchasing Manager kunnen uiteraard per organisatie verschillen. Hieronder staan een aantal taken en verantwoordelijkheden die Purchasing Managers, bij Bureau Ad Interim ingeschreven, uitvoer(d)en:
- Vervanging van de Purchasing Manager tijdens diens afwezigheid;
- Dagelijkse inventarisatie van lopende orders en indien nodig bijsturen;
- Inkopen van nieuw ontwikkelde spel elementen, licentie spelen en halffabricaten;
- Onderhandelen met leveranciers over prijzen, levertijden, betalingstermijnen en verzendmethoden;
- Strategisch en operationeel inkopen van de totale NPR spend (inclusief MRO en facilities);
- Contracteren van logistieke dienstverleners;
- Global on time delivery van materialen en gereedschappen voor eigen engineers;
- Sourcing van benodigde materialen, gereedschappen en diensten;
- Inkoopstrategieën ontwikkelen, leiden en uitvoeren;
- Volgen en rapporteren van belangrijke functionele statistieken om kosten te verlagen en de effectiviteit te verbeteren;
- Opstellen van onderhandelingsstrategieën en deals sluiten onder optimale voorwaarden;
- Samenwerken met belanghebbenden om te zorgen dat duidelijke documentatie van vereisten vastliggen;
- Voorspellen van prijs- en markttrends om veranderingen in het evenwicht in de macht van afnemers en leveranciers te identificeren;
- Uitvoeren van kosten- en scenarioanalyses en benchmarking;
- Beoordelen, beheren en beperken van de risico's;
- Zoeken van en samenwerken met betrouwbare verkopers en leveranciers;
- Bepalen van de hoeveelheid en timing van de leveringen;
- Volgen en voorspellen van de aankomende vraag.
Competenties van een Purchasing Manager
- Zakelijk inzicht;
- Talent voor onderhandelen;
- Netwerken;
- In staat zijn om gegevens te verzamelen en te analyseren en om met cijfers te werken;
- Solide oordeelsvermogen en besluitvormingsvaardigheden;
- Sterke leiderschapscapaciteiten.