Service Delivery Manager | Freelance | Interim | ZZP | Loondienst
Kies uit ervaren en beschikbare Service Delivery Managers:
- Beschikbaar op interim, freelance of ZZP basis, of als professional bij u in loondienst.
- Normaliter binnen 48 uur meerdere geschikte en beschikbare Service Delivery Managers.
- Bij Bureau Ad Interim staan ervaren zelfstandige professionals ingeschreven die bij de KvK geregistreerd zijn, evenals professionals die beschikbaar zijn voor een loondienstverband bij uw organisatie.
- No match no pay: u betaalt alleen als er een Overeenkomst van Opdracht tussen u en de zelfstandige (interimmer / freelancer / ZZP-professional) tot stand komt of als de professional bij u in loondienst gaat.
- Onze bemiddelingsfee is aanzienlijk lager dan het landelijke gemiddelde van ruim 20%, zodat uw budget zo veel mogelijk in uw organisatie blijft. Klik hier voor onze tarieven.
- Interimmers / freelancers / zzp'ers / professionals in loondienst uit uw regio.
11 vaardigheden van een service delivery manager
Service delivery managers gebruiken verschillende vaardigheden om hun taken uit te voeren. Deze vaardigheden, zoals communicatie en leiderschap, zijn essentieel voor deze professionals om hun rollen en verantwoordelijkheden te vervullen. Het begrijpen en ontwikkelen van deze vaardigheden kan je carrière vooruitzichten als service delivery manager verbeteren.
In dit artikel bespreken we wat service delivery manager vaardigheden zijn door er voorbeelden van te geven, uit te leggen hoe je deze vaardigheden kunt verbeteren en te beschrijven hoe je deze vaardigheden kunt benadrukken tijdens het wervingsproces.
Wat doet een service delivery manager?
Een service delivery manager of SDM, leidt het service delivery team van een bedrijf en reageert op problemen met de klantenservice. Hij beoordeelt klachten van klanten en smeedt sterke relaties met interne en externe belanghebbenden. Deze professionals begeleiden ook teamleden door hen advies te geven en werkschema's voor hen op te stellen. Service delivery managers werken rechtstreeks met klanten terwijl ze ook een service delivery team leiden.
Welke vaardigheden heb je nodig voor deze functie?
SDM vaardigheden zijn de skills die deze professionals gebruiken op een dagelijkse basis om hun taken uit te voeren. Enkele voorbeelden van SDM vaardigheden zijn klantenservice, communicatie en leiderschap. Deze professionals beschikken ook over computer- en schrijfvaardigheden. Zij gebruiken deze skills en nog veel meer om hun taken doeltreffend uit te voeren.
11 voorbeelden van vaardigheden van service delivery managers
Hier zijn 11 voorbeelden van vaardigheden van service delivery managers die deze professionals gebruiken om hun dagelijkse taken uit te voeren:
1. Klantenservice
Klantenservice is het vermogen om naar klanten te luisteren en hun problemen op te lossen. Dit is belangrijk voor service delivery managers omdat een van hun belangrijkste rollen het helpen van klanten en het oplossen van hun problemen is. Als SDM is het nuttig om empathie te oefenen, zodat je beter kunt begrijpen wat de klant nodig heeft.
2. Communicatie
Effectieve communicatie houdt in dat je duidelijke taal met iemand spreekt om een boodschap over te brengen. Als SDM communiceer je met verschillende mensen, zoals klanten en de mensen aan wie je leiding geeft. Het is dus belangrijk dat je effectief kunt communiceren en luisteren naar anderen.
3. Leiderschap
Leiderschap is het vermogen om een groep mensen te begeleiden om taken op een productieve manier te voltooien. Sommige mensen hebben natuurlijke leiderschapskwaliteiten, terwijl anderen moeten leren hoe ze deze talenten kunnen ontwikkelen. Aangezien de positie van een SDM een gevorderde rol is, is het essentieel voor deze professionals om over leiderschapsvaardigheden te beschikken.
4. Organisatie
Organisatie verwijst naar het vermogen om taken te plannen, te structureren en te prioriteren. Als SDM heb je veel verschillende taken. Organisatievaardigheden helpen je bij het prioriteren van verschillende taken door middel van delegatie en time management.
5. Aandacht voor detail
Aandacht voor detail is het vermogen om taken nauwkeurig uit te voeren zonder fouten te maken. Aangezien een SDM een leidinggevende rol heeft, is het belangrijk dat je weinig fouten maakt tijdens het uitvoeren van je werk. Als je bijvoorbeeld vragen van klanten beantwoordt, wil je ervoor zorgen dat je hen de juiste informatie geeft, zodat er geen verdere problemen ontstaan.
6. Tijdmanagement
Time management houdt in hoe je je verantwoordelijkheden prioriteert zodat je ze binnen de deadlines afgewerkt hebt. Als SDM heb je vaak tijdgevoelige taken, wat betekent dat je time management gebruikt om ze op tijd af te ronden. Het is belangrijk dat je geen deadlines mist en daarom is time management een essentiële vaardigheid om te hebben.
7. Samenwerking
Samenwerken is het vermogen om goed met anderen samen te werken. Service delivery managers gebruiken samenwerkingsvaardigheden wanneer ze hun teams leiden. In deze rol geef je leiding aan een groep, dus moet je goed met hen kunnen samenwerken om je taken te voltooien.
8. Probleemoplossend
Het belangrijkste doel van een SDM is het onderhouden van relaties met klanten door hun problemen op te lossen. Het is dus essentieel dat je probleemoplossende vaardigheden hebt, zodat je oplossingen kunt ontwikkelen voor klachten of zorgen van klanten.
9. Prioriteiten stellen
Prioriteiten stellen is het vermogen om te bepalen welke taken het belangrijkst zijn om eerst af te werken. Een SDM kan verschillende taken tegelijk moeten vervullen. Hij gebruikt prioritering om te beslissen wat er als eerst gedaan moet worden. Hij moet bijvoorbeeld beslissen of hij eerst moet reageren op verzoeken van klanten of eerst de dienstregelingen moet opstellen.
10. Computervaardigheid
Service delivery managers gebruiken vaak technologie voor hun dagelijkse taken. Zo kunnen zij bijvoorbeeld computers gebruiken om verzoeken of klachten van klanten te beheren of om roosters voor werknemers op te stellen.
11. Schrijfvaardigheden
Service delivery managers maken in hun carrière vaak gebruik van schrijfvaardigheden. Dit verwijst naar het vermogen om duidelijke boodschappen over te brengen via schriftelijke communicatie. Deze professionals kunnen bijvoorbeeld rapporten schrijven voor klanten. In een leidinggevende rol kunnen service delivery managers ook rapporten schrijven over hoe hun groep presteert.
Hoe kun je jouw vaardigheden als SDM verbeteren?
Er zijn verschillende stappen die je kunt nemen om deze vaardigheden te verbeteren, zoals:
1. Volg cursussen
Je kunt lessen volgen, zoals workshops of seminars, om verschillende sociale vaardigheden te verbeteren, zoals leiderschap, time management of het oplossen van problemen. Soms bieden bedrijven de mogelijkheid om workshops te volgen. Je kunt ook online een dergelijke cursus vinden. Het volgen van lessen is een gunstige manier om je capaciteiten als een service delivery manager te bevorderen.
2. Stel doelen
Probeer doelen te stellen terwijl je je vaardigheden als service delivery manager verbetert. Doelen helpen je te motiveren om taken op een productieve manier uit te voeren. Als je doel is om je organisatorische vaardigheden te verbeteren, kun je specifieke manieren bedenken om dat doel te bereiken. Dit helpt je te focussen op je doel, waardoor het waarschijnlijker is dat je het bereikt.
3. Gebruik lichaamstaal
Het gebruik van lichaamstaal kan je communicatievaardigheden verbeteren. Lichaamstaal is wanneer je fysieke signalen gebruikt om te laten zien dat je oplet wanneer iemand aan het woord is. Je kunt bijvoorbeeld verbale boodschappen, zoals bevestigende woorden, gebruiken om aan te geven dat je luistert wanneer een klant met je praat.
SDM vaardigheden op de werkplek
Overweeg deze tips voor het gebruik van vaardigheden op de werkplek:
- Rapporten schrijven voor klanten: Je gebruikt je schrijfvaardigheid bij het maken van rapporten voor klanten. Probeer duidelijke taal te gebruiken, zodat het rapport gemakkelijk te begrijpen is.
- Inwerken van nieuwe teamleden: Het trainen van nieuwe teamleden is hoe je je leiderschapsvaardigheden kunt uitoefenen. Door teamleden te leren hoe ze hun werk moeten doen, laat je hen zien dat je een capabele leider bent die weet wat hij doet.
- Problemen van klanten oplossen: Het oplossen van problemen van klanten is een van de meest effectieve en directe manieren om klantenservice vaardigheden aan te scherpen. Zorg ervoor dat je naar klanten luistert en de nodige stappen onderneemt om hun klachten op te lossen.
Hoe kun je jouw SDM vaardigheden onder de aandacht brengen?
Als je een service delivery manager wilt worden, kun je op je cv je vaardigheden benadrukken tijdens het wervingsproces.
Je kunt je vaardigheden als SDM op je cv zetten door een onderdeel vaardigheden toe te voegen. Gebruik een lijst met opsommingstekens en voeg zowel beroeps- als sociale vaardigheden toe om je capaciteiten te tonen. Probeer in deze sectie trefwoorden op te nemen, dat zijn woorden die werkgevers gebruiken om te beschrijven wat ze in een kandidaat zoeken. Met deze informatie en tips kun je als freelance service delivery manager, interim service delivery manager of zzp service delivery manager de plank niet meer mis slaan.