• darkblurbg

Supervisor | Freelance | Interim | ZZP

Ik zoek een Supervisor     Ik ben een Supervisor

Kies uit zeer ervaren en direct beschikbare Supervisors:

  • Dit op interim, freelance of ZZP basis
  • Normaliter binnen 48 uur meerdere geschikte en beschikbare Supervisors
  • Ervaren zelfstandige professionals staan bij Bureau Ad Interim ingeschreven. Zelfstandig wil zeggen: professionals die ook ingeschreven staan bij de KvK.
  • No match no pay: u betaalt pas als er een Overeenkomst van Opdracht tussen u en de zelfstandige (interimmer / freelancer / ZZP-professional) tot stand komt.
  • Wij hanteren een veel lagere bemiddelingsfee dan het landelijk gemiddelde van ruim 20%. Zo blijft het geld zoveel mogelijk in uw organisatie. Klik hier voor onze tarieven.
  • Interimmers / freelancers / zzp'ers uit uw regio.

Interim Freelance ZZP Supervisor

Wil je meer inzicht in jezelf?

Wil jij jezelf en anderen beter leren begrijpen? Wil jij betere resultaten op het werk en in jouw dagelijks leven? Wil jij succesvoller zijn? Krijg meer inzicht in jouw persoonlijkheidsprofiel. Meer informatie.

Ik wil meer informatie over assessments


Supervisors geven instructies aan en houden toezicht op het werk van andere werknemers en kunnen tot taak hebben ervoor te zorgen dat er een goede klantenservice wordt verleend. In tegenstelling tot managers zijn zij meestal niet verantwoordelijk voor het aannemen of ontslaan van werknemers. Supervisors hebben dus simpelweg de leiding over één of meerdere werkploegen en de taken draaien voornamelijk om het algemene beheer van je directe medewerkers, waaronder, maar niet uitsluitend, het geven en demonstreren van taakinstructies, het bijhouden van aanwezigheid en het meten van belangrijke prestatie indicatoren.

Je primaire taak is het bijhouden van gegevens en het opstellen van rapporten opstellen om de prestaties van je team te kunnen beoordelen. Om op auccesvolle wijze invulling te geven aan deze rol dien je te beschikken over uitzonderlijke communicatieve vaardigheden en een passie voor perfectie. Eerdere leidinggevende ervaring is hierbij altijd een pluspunt.

Taken en verantwoordelijkheden van een Supervisor

  • Ervoor zorgen dat jouw team voldoet aan de prestatieverwachtingen.
  • Taken indelen en leiding geven aan ondergeschikte werknemers.
  • Ervoor zorgen dat de werkomgeving veilig is.
  • Deadlines behalen.
  • Goedkeuren van werktijden.
  • Zorg dragen voor uitstekende klantenservice op diverse niveaus.

Opleidingsvereisten en vaardigheden van een Supervisor

  • MBO werk- en denkniveau of een verkorte opleiding voor Supervisors.
  • Eerdere ervaring als leidinggevende.
  • Uitzonderlijke communicatieve vaardigheden.
  • Detailgericht en nauwkeurig kunnen werken.
  • Betrouwbaaren integer met een solide werkethiek.
  • Kunnen werken in teamverband.
  • Professionele uitstraling en houding.
  • Computervaardigheden.
  • Proactieve organisatorische vaardigheden.
  • Vermogen om een positieve houding aan te nemen in een omgeving die op een hoog tempo opereert.

5 Handige tips voor de startende Supervisor

Wordt je voor het eerst Supervisor? Voel je je paniekerig en ben je bang of je alles wel in goede banen zal kunnen leiden? Maak je geen zorgen. Wij staan voor je klaar met enkele belangrijke tips om je nieuwe rol effectief en efficiënt te vervullen.

De eerste stap om een succesvolle Supervisor te worden is begrijpen dat je nieuwe rol vereist dat je met nieuwe uitdagingen omgaat. Ten tweede moet je beseffen dat je om bepaalde redenen voor deze specifieke rol bent gekozen - het kan gaan om je sociale vaardigheden, je drang tot leiderschap, je authentieke persoonlijkheid, je vaardigheden op het gebied van projectbeheer, je vermogen om problemen op te lossen enzovoort. Als je je dit beseft, kun je jouw sterke punten aanscherpen en gebruiken om goed te presteren en ook om een goede relatie met je ondergeschikten te onderhouden. Dus door naar de hamvraag: wat moeten nieuwe Supervisors doen?

1. Wees comfortabel in jouw rol

Ja, het is volkomen normaal dat je even flipt als je nog nooit eerder een leidinggevende functie bekleed hebt. Je denkt misschien dat je jouw stijl van de ene dag op de andere moet veranderen, dat je je relatie met ondergeschikten moet veranderen of dat je een nieuwe werkstrategie nodig hebt. Als dat je allemaal dwars zit - STOP.

De eerste stap is altijd de belangrijkste. Je kunt alleen een goede Supervisor zijn als jij je prettig voelt bij de rol en de verandering geleidelijk op je af laat komen terwijl je leert spelen met de teugels. Je kunt niet verwachten dat je een wild paard in één keer onder controle krijgt. Evenzo kun je niet verwachten dat je ondergeschikten je onmiddellijk aardig vinden, dat je baas je managementvaardigheden de hemel in prijst of dat je drastische veranderingen in het bedrijf brengt. Langzaam aan, dan breekt het lijntje niet. Dus als je net de job hebt gekregen - doe het rustig aan.

2. Besteed tijd aan het begrijpen van je ondergeschikten

De meeste beginnende supervisors maken de fout orders uit te delen of bazig te zijn tegen hun ondergeschikten. Dit werkt averechts. Voordat je hun steun verwacht, moet je hen jouw steun geven. Je moet je werknemers kennen, hun uitdagingen en hun problemen in kaart brengen. Dat gezegd zijnde, hoef je geen uren te besteden aan het voortdurend luisteren naar en oplossen van alledaagse problemen. Je hoeft ook niet 90% van je energie te steken in het luisteren naar boze uitlatingen, gekheid, klachten of negativiteit, want dat is wat de meeste werknemers doen met beginnende leidinggevenden.

Wat je wel moet doen, is een open-deurbeleid voeren en mensen uitnodigen om naar je toe te komen met echte problemen die om een oplossing vragen. Je kunt ook proberen hen beter te leren kennen door hen uit te nodigen voor een lunch of misschien een picknick, een uitstapje, enz. Het is de bedoeling dat je ondergeschikten je leren kennen, maar zonder de grens van respect te overschrijden.

3. Begrijp de werking van het bedrijf

Je hebt je rol aanvaard en je belangrijke problemen van je ondergeschikten in kaart gebracht, maar nu moet je ook de business begrijpen. Als je nieuw bent, moet je wellicht extra tijd besteden aan het bekijken van rapporten, het begrijpen van het bredere landschap van het bedrijf en leren wat er in het bedrijf gebeurt.

Je kunt dit doen door tijd door te brengen met jouw eigen leidinggevenden en vragen te stellen. Maar val hen niet lastig met alledaagse vragen! Laat zien dat je in staat bent onderzoek te doen, dingen zelf te begrijpen en hen alleen te vragen waarom bepaalde beslissingen zijn genomen en wat er van jou en je team wordt verwacht. Hoe beter je de onderneming begrijpt, de rol die jij hierin speelt, de rol van je teamleden en de verwachte resultaten, hoe gemakkelijker het voor jou is om je eigen team te helpen focussen, taken te creëeren en succes te verzekeren.

4. Creëer eenvoudige processen voor maximale productiviteit

In de meeste organisaties ontbreekt het aan een gedefinieerd proces. Dit is een potentieel probleem op lange termijn. Medewerkers gaan verslappen, nemen hun werk niet serieus of volgen bepaalde procedures niet omdat er geen specifiek proces is om iedereen op één lijn te houden. Als we het over processen hebben, betekent dat niet dat je je moet verdiepen in Excel-sheets, grafieken of complexe software. Het betekent gewoon dat je orde aanbrengt en ervoor zorgt dat elke actie een gevolg heeft. Introduceer het concept van deadlines. Introduceer het concept van voordelen voor het halen van deadlines, van consequenties voor het missen van deadlines. Wanneer je orde implementeert, introduceert je verantwoordelijkheden en als je redelijke consequenties eraan verbind, introduceer je zelfbewustzijn.

5. Leer vastberaden beslissingen te nemen

Als je te slordig bent in het nemen van beslissingen, kan dat negatieve gevolgen hebben. Zowel je ondergeschikten als je werkgever moeten vertrouwen op je vermogen om solide beslissingen te nemen. Als je geen goed doordachte beslissingen neemt, zullen zowel je team als de baas het vertrouwen verliezen in je vermogen om de organisatie strategisch naar het bereiken van doelen te leiden. Je moet weten hoe je praktische en weloverwogen beslissingen neemt in plaats van emotionele en impulsieve beslissingen. Neem dus nooit een beslissing wanneer je boos bent. Gebruik nooit je humeur om een punt te beargumenteren en gebruik nooit geweld om een overeenkomst te bereiken. Diplomatie, professionalisme en praktisch inzicht in het bedrijf, de rol, de taak en de teamleden is wat je moet ontwikkelen.


Werken als Supervisor?

Weet je zeker dat je naar aanleiding van het bovenstaande de perfecte kandidaat bent om als freelance Supervisor aan de slag te gaan? Stuur ons dan zo snel mogelijk jouw CV toe en wij nemen binnenkort contact met je op om je te helpen bij het vinden van jouw nieuwe baan.

Supervisor inhuren?

Heeft jouw onderneming of organisatie behoefte aan een interim Supervisor of zzp Supervisor die over bovenstaande kwaliteiten beschikt? Neem dan vandaag nog contact op met Bureau Ad Interim voor het vinden van de juiste kandidaat voor deze job.