Supply Chain Consultant | Freelance | Interim | ZZP | Loondienst
Kies uit ervaren en beschikbare Supply Chain Consultants:
- Beschikbaar op interim, freelance of ZZP basis, of als professional bij u in loondienst.
- Normaliter binnen 48 uur meerdere geschikte en beschikbare Supply Chain Consultants.
- Bij Bureau Ad Interim staan ervaren zelfstandige professionals ingeschreven die bij de KvK geregistreerd zijn, evenals professionals die beschikbaar zijn voor een loondienstverband bij uw organisatie.
- No match no pay: u betaalt alleen als er een Overeenkomst van Opdracht tussen u en de zelfstandige (interimmer / freelancer / ZZP-professional) tot stand komt of als de professional bij u in loondienst gaat.
- Onze bemiddelingsfee is aanzienlijk lager dan het landelijke gemiddelde van ruim 20%, zodat uw budget zo veel mogelijk in uw organisatie blijft. Klik hier voor onze tarieven.
- Interimmers / freelancers / zzp'ers / professionals in loondienst uit uw regio.
1. Hoe kan een supply chain consultant organisatie en hefboomwerking in jouw bedrijf brengen?
Elke dag groeit de vraag naar bedrijven die een Supply Chain consultant nodig hebben, waardoor professionals die dit soort diensten verlenen veel gevraagd zijn en steeds meer worden bijgeschoold. Maar niet iedereen weet wat het is, hoe het werkt en of dit soort dienst nuttig kan zijn voor het bedrijfsleven. In dit artikel zullen we begrijpen hoe de Supply Chain consultancy tools worden gebruikt.
2. Wat is Supply Chain Consulting
Dit soort advies is wat wij kunnen classificeren als nuttig voor alle bedrijven, met name logistieke bedrijven, die zeker meer zouden moeten investeren op dit gebied. De Supply Chain Consultant is, zoals de naam al zegt, verantwoordelijk voor het beheer van de logistieke keten van een bedrijf.
Dit betekent dat het proces van fabricage tot uiteindelijke levering aan de klant wordt gecontroleerd, waarbij aandacht wordt besteed aan de kwaliteit en in welke sectoren verbeteringen kunnen worden aangebracht voor een steeds doeltreffender prestatie.
De Supply Chain consultant gaat na of de bestelling van de klant op tijd, in de ideale vorm en binnen de ideale termijn wordt geleverd, waarbij hij ernaar streeft elke nieuwe bestelling te optimaliseren en nog efficiënter te zijn ten opzichte van de concurrentie.
Deze efficiëntie is niet alleen een kwestie van verbetering van de reputatie van de onderneming, maar ook van een snellere facturering. De vergelijking is: hoe sneller en met kwaliteit de levering, hoe sneller de facturering voor de geleverde dienst.
3. Wat is het belang van goede Supply Chain consulting?
Allereerst moet men begrijpen dat het hoofddoel van Supply Chain consultancy bestaat in het maximaliseren van de globale waarde die voor de klant wordt gegenereerd, waardoor de winstgevendheid als gevolg van de supply chain toeneemt. Kortom, hoe hoger de totale winst van de keten, hoe concurrerender de bedrijven zijn die er deel van uitmaken.
In dit verband is een succesvolle toeleveringsketen die welke affiniteit dan ook heeft tussen haar schakels, waardoor de uitoefening van de functies van elk van hen kan worden geoptimaliseerd, verspilling kan worden verminderd en informatie op een steeds doeltreffender wijze kan worden gedeeld. Zo kunnen bedrijven niet alleen meer doen met minder, maar winnen zij ook aan productiviteit, assertiviteit en concurrentievermogen.
Indien bijvoorbeeld degenen die verantwoordelijk zijn voor de rechtstreekse contacten met de eindgebruikers de ontvangen informatie doorgeven aan andere schakels in de voorzieningsketen, kunnen de voorraden beter worden beheerd - wat leidt tot een betere programmering van de acties.
4. Hoe kan een Supply Chain consultancy helpen?
Wanneer het onderwerp toeleveringsketen is, is het belangrijk te onthouden dat de matrix ervan altijd de vraag is. Als er geen vraag is, is er geen toeleveringsketen.
Met dit in het achterhoofd is een van de belangrijkste onderdelen - en een onderdeel waaraan door consultants steeds meer moet worden gewerkt - de kritische blik in relatie tot de vraag van het bedrijf. In die zin moeten enkele relevante vragen worden gesteld:
- Wat is het kenmerk van de vraag van de onderneming?
- Is het een regelmatige vraag?
- Zijn er seizoensgebonden patronen te onderkennen?
Om deze vragen te beantwoorden, maken de consultants gebruik van robuuste vraagprognosetechnieken, waarmee goed kan worden geanticipeerd op wat er op korte, middellange en lange termijn zou kunnen gebeuren. Aldus kan beter worden begrepen hoe het doelpubliek zich gedraagt en kan op basis van de verzamelde informatie een nauwkeuriger voorraadplanning worden uitgewerkt.