Professional nodig? Wij zijn in heel Nederland actief en zijn niet regio gebonden.

Support Engineer

  • Home
  • Support Engineer

Support Engineer

Kies uit zeer ervaren en beschikbare Support Engineers:

  • Dit op interim, freelance of ZZP basis
  • Normaliter binnen 48 uur meerdere geschikte en beschikbare Support Engineers
  • Ervaren zelfstandige professionals staan bij Bureau Ad Interim ingeschreven. Zelfstandig wil zeggen: professionals die ook ingeschreven staan bij de KvK.
  • No match no pay: u betaalt pas als er een Overeenkomst van Opdracht tussen u en de zelfstandige (interimmer / freelancer / ZZP-professional) tot stand komt.
  • Wij hanteren een veel lagere bemiddelingsfee dan het landelijk gemiddelde van ruim 20%. Zo blijft het geld zoveel mogelijk in uw organisatie. Klik hier voor onze tarieven.
  • Interimmers / freelancers / zzp'ers uit uw regio.

Wat doet een Support Engineer?

Een (technische) support engineer helpt bij het oplossen van technische problemen binnen verschillende componenten van computersystemen, zoals software, hardware en andere netwerkgerelateerde IT-gerelateerde problemen.

Een technisch support engineer is werkzaam in een breed scala van industrieën, zoals telecom, auto-, medische en gezondheidsdiensten, informatietechnologie en nog veel meer.

De functieomschrijving van een technisch support engineer is sterk afhankelijk van de branche. Een technisch ingenieur lost netwerkproblemen op en installeert nieuwe hardware, terwijl hij ook klantenservice biedt. Een support engineer wordt ingezet om hoogwaardige klantenservice te bieden aan de organisatie en de klanten.

Een support engineer beschikt over uitstekende analytische en probleemoplossende vaardigheden, maar ook over goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden. Een support engineer moet onder druk rustig kunnen werken en zijn goede teamspelers. Een support engineer is eindverantwoordelijk voor het oplossen van alle technische problemen.

Taken Support Engineer

De taken die een support engineer heeft kunnen soms onderling verschillen. Over het algemeen zijn onderstaande taken van toepassing:

  • Installeren en configureren van computertoepassingen.
  • Bewaken en onderhouden van computernetwerken.
  • Configureren van besturingssystemen.
  • Oplossen van netwerkproblemen.
  • Workflow beheren en prioriteiten aanbrengen.
  • Diagnosticeren en oplossen van problemen door klanten gedetailleerd te ondervragen over de problemen waarmee ze worden geconfronteerd, zodat de kern van het probleem in kaart gebracht wordt.
  • Ontwerpen computersystemen om te voldoen aan de specifieke eisen van hun organisatie of klanten.
  • Werken met veranderende en nieuwe technologieën.
  • Eerste contactpersoon voor klanten die technische problemen ervaren met hun computersystemen en apparatuur.
  • Bijhouden van systeemproblemen van de gebruikers totdat deze zijn opgelost.
  • Onderhouden van procedurele documenten en rapporten.
  • Snel en goede feedback aan klanten geven.
  • Zorgen voor een goede registratie van alle technische problemen.
  • After sales.
  • Documenteren van technische kennis in de kennisdatabase.
  • Opleiden collega's en medewerkers van klanten in het gebruik van verschillende soorten systemen.
  • Bewaken van de dagelijkse prestaties van de technische systemen.
  • Support aan klanten bij het implementeren van nieuwe software of hardwaresystemen.