Professional nodig? Wij zijn in heel Nederland actief en zijn niet regio gebonden. Wij bemiddelen ook in loondienst vacatures.

Tijdelijke Manager | Freelance | Interim | ZZP

  • Home
  • Tijdelijke Manager | Freelance | Interim | ZZP

Tijdelijke Manager | Freelance | Interim | ZZP | Loondienst

Kies uit ervaren en beschikbare Tijdelijke Managers:

  • Beschikbaar op interim, freelance of ZZP basis, of als professional bij u in loondienst.
  • Normaliter binnen 48 uur meerdere geschikte en beschikbare Tijdelijke Managers.
  • Bij Bureau Ad Interim staan ervaren zelfstandige professionals ingeschreven die bij de KvK geregistreerd zijn, evenals professionals die beschikbaar zijn voor een loondienstverband bij uw organisatie.
  • No match no pay: u betaalt alleen als er een Overeenkomst van Opdracht tussen u en de zelfstandige (interimmer / freelancer / ZZP-professional) tot stand komt of als de professional bij u in loondienst gaat.
  • Onze bemiddelingsfee is aanzienlijk lager dan het landelijke gemiddelde van ruim 20%, zodat uw budget zo veel mogelijk in uw organisatie blijft. Klik hier voor onze tarieven.
  • Interimmers / freelancers / zzp'ers / professionals in loondienst uit uw regio.

Tijdelijke managers, ook wel interim managers genoemd, zijn managers die op korte termijn worden aangesteld en de volledige operationele management verantwoordelijkheid op zich nemen. Ze overtuigen ook met hun professionele en persoonlijke autoriteit. Snel en duurzaam effectief zijn is een belangrijke succesfactor bij interim-management.

In de meeste sectoren van de economie heeft de trend naar individuele, flexibele en op maat gesneden werkoplossingen de overhand gekregen. Terwijl uitzendwerk wereldwijd een wijdverbreide activiteit is geworden, wordt Interim Management vooral in bijzondere situaties toegepast, met een sterk groeiende tendens.

Tekorten in managementfuncties

Ondernemingen met een vooruitziende blik willen eenvoudigweg management op maat in speciale situaties. Ze willen optimale resultaten, waar voor hun geld, weinig risico en meer flexibiliteit.

In situaties van tekorten of openstaande vacatures voor management functies maken opdrachtgevers steeds vaker gebruik van interim management om lacunes te overbruggen of om hun eigen managementcapaciteit te ondersteunen. Dit geeft bedrijven de tijd om de best mogelijke opvolger voor de functie te vinden of om een belangrijk project op tijd af te ronden.

Op het juiste moment op de juiste plaats zijn

De interim manager fungeert als brug. Traditioneel zetten bedrijven bij een crisis vaak interim managers in. Deze interim managers worden dan ook vaak gezien als de "brandjesblusser" van het bedrijfsmanagement. Zij voeren vaak onaangename taken uit zoals herstructureringen of de sluiting en liquidatie van een bedrijf (de zogenaamde "vuile werkjes").

In de afgelopen 20 jaar zijn interim-managers steeds vaker ingezet bij lacunes in het management of om projecten te leiden, vanwege hun bovengemiddelde ervaring, project- of algemene management competentie of specifieke knowhow. Hetzelfde geldt voor speciale onderwerpen waarvoor een bedrijf niet permanent extra capaciteit kan of wil reserveren.

Interim-management wordt gedefinieerd als het proces waarbij personen met deskundigheid op managementniveau in een organisatie worden ingehuurd om ideeën uit te voeren of een cruciaal hiaat in het topmanagement op te vullen. Het idee is om een manager met voldoende ervaring aan het werk te zetten voor een organisatie die een grote verandering ondergaat, als gevolg van situaties in de bedrijfsvoering of als gevolg van een niet ingevulde topfunctie. De interim managers kunnen stabiliteit brengen in het bedrijf en er wordt van hen verwacht dat zij over een breed scala van vaardigheden beschikken om in de schoenen te stappen en aan de rol te beginnen.

Een interim manager kan in een organisatie worden ingehuurd voor een periode van bijvoorbeeld 3 tot 9 maanden, afhankelijk van de behoefte. Een tijdelijke manager inhuren heeft immense voordelen voor de organisaties, maar hoe zorg je ervoor dat je als beste kandidaat uit de bus komt? We hebben voor jou enkele tips op een rijtje gezet om je volgende baan als tijdelijke manager in de wacht te slepen.

1. Wees volwassenen

Een tijdelijke manager moet lekker in zijn vel zitten. Hij/zij moet in staat zijn zijn/haar eigen waarde te erkennen en moet klaar zijn voor alle soorten uitdagingen. Hij/zij moet begrip hebben en volwassen genoeg zijn bezitten om zowel individuele als organisatorische doelstellingen te bereiken.

2. Gebrek aan Ego

Hoewel een interim manager wordt geïdentificeerd door zijn/haar ervaring en expertise, kan het zich verkneukelen daarover schadelijk zijn voor het bedrijf. Als je te druk bezig bent met het verdedigen van je eigen ego, zal de werkgever uitkijken naar een andere kandidaat. Je moet een praktische en een goede teamspeler zijn om te slagen in deze functie.

3. Veelzijdig en flexibel

Een interim manager moet het vermogen hebben om zich aan te passen aan de eisen van de functie. Veelzijdigheid en flexibiliteit zijn wat hen succesvol maakt, en is waar werkgevers naar uitkijken als ze je in dienst willen nemen.

4. Gemotiveerd en gedreven

Het bieden van motivatie is niet alleen belangrijk voor je ondergeschikten, maar ook voor zichzelf. Het is belangrijk dat een manager geïnspireerd is om hard te werken en een voorbeeld kan zijn voor anderen. In plaats van anderen te vragen een taak te vervullen, moet hij/zij bereid zijn zelf het initiatief nemen om die taak te volbrengen. De drang om het beter te doen, te leren en te groeien moet inherent zijn aan goede interim-managers.

5. Vermogen om een visie te creëren

Interim managers moeten een vooruitziende blik hebben en het vermogen om plannen te maken die de organisatie ten goede kunnen veranderen. Het vereenvoudigen van complexe ideeën en het uitwerken van hun visies zouden hun belangrijkste kenmerken moeten zijn. Zij zouden een erfenis in de organisatie moeten creëren, zelfs nadat zij de organisatie hebben verlaten.

6. Enthousiasme

Een interim manager moet enthousiast zijn en een hoog energie niveau hebben om anderen betrokken te houden bij de veranderingen die de organisatie heeft ondernomen.

7. In staat om anderen te helpen

Net als in de positie van een manager, is het de taak van een interim manager om anderen te helpen zich te ontwikkelen en te groeien in hun respectieve loopbaan. Hij moet andere mensen motiveren en hen in staat stellen het beste van hun kunnen te laten zien.

4 tips voor interim managers om tijd te besparen

Als je deze baan dan eindelijk in je zak hebt is elke minuut kostbaar wanneer je een bedrijf runt. Dat is waarom succesvolle interim managers elke minuut laten tellen. "Ik heb geen tijd" is een zin die een tijdelijke manager zichzelf vaak hoort zeggen tijdens hun dagelijkse activiteiten. Ze hebben inderdaad veel verantwoordelijkheden en beslissingen te nemen, maar dat is niet de reden waarom ze tijd tekort komen. De werkelijke reden is vaak slecht time management.

1. Interim managers prioriteren taken

Maak aan het begin van elke dag een lijst van alle taken die je moet volbrengen en rangschik ze vervolgens op urgentie. Taken die niet zo belangrijk zijn en door een teamlid kunnen worden uitgevoerd, moeten onmiddellijk worden gedelegeerd. Zo kan de manager zich concentreren op dringende taken die het bedrijf echt vooruit stuwen.

2. Interim managers plannen van te voren

Neem 15 minuten voor en na de werkdag om vooruit te plannen. Ruim aan het eind van de dag je bureau op en maak een lijst van taken die de volgende dag moeten worden uitgevoerd. Kom ook 15 minuten eerder naar het kantoor om je taken in te plannen en te prioriteren. Zo heb je altijd controle over je tijd en raak je niet overbelast als er iets onverwachts tussenkomt.

3. Interim managers verwijderen onderbrekingen

Telkens wanneer je onderbroken wordt op het werk, duurt het gemiddeld 23 minuten en 15 seconden om terug te keren naar waar je was. Sluit daarom je de deur en zet je je telefoon op stil wanneer wanneer je gefocust moet blijven op een belangrijke activiteit. Als je bang bent belangrijke berichten te missen, vraag dan iemand op kantoor om je telefoon in de gaten te houden of zet hem op ‘Niet Storen’.

4. Interim managers nemen tijd voor zichzelf

Een gezonde levensstijl houdt in dat je een evenwicht bewaart tussen het werk en je privéleven. Neem je werk niet mee naar huis en maak tijd voor ontspannende activiteiten zoals lichaamsbeweging, lezen of meditatie. Een goed uitgeruste geest is een alerte geest die minder snel fouten zal maken en vervolgens tijd moet besteden aan het corrigeren hiervan.

Conclusie

Houd deze punten in gedachten om er zeker van te zijn dat je de beste freelance manager, interim manager of zzp manager bent voor de job. Ervaring is belangrijk, maar ook het vermogen om te laten zien dat je met een team kunt samenwerken en van ganser harte je bijdrage levert, ongeacht het tijdsbestek. Zo weet jouw werkgever dat hij de juiste interim manager inhuurt om zijn organisatie te laten groeien, zelfs wanneer deze ingrijpende veranderingen ondergaat.