Verandermanagement
Bureau Ad Interim kan u ondersteunen bij verandermanagement processen. Het gaat vooral om de lange(re) termijn, in tegenstelling tot bijvoorbeeld bij crisismanagement. Het gaat vaak om het inrichten van een organisatie om te kunnen voldoen aan de nieuwe eisen die de omgeving of wetgeving aan de organisatie stelt. Bij een interim verandermanagement opdracht zijn een aantal punten van belang. Onze interimmers zijn ervaren en houden onderstaande punten als leidraad:
- Alle relevante medewerkers worden bij het proces betrokken;
- Goede communicatie met het personeel en het team;
- De medewerkers worden uitgedaagd in een stuk eigenaarschap;
- Oog voor de betrokkenheid van de medewerkers bij het implementatieproces;
- Ontwikkeling van huidige medewerkers staat centraal (groei, POP);
- Duidelijk Plan van Aanpak (PvA), dit wordt helder gecommuniceerd, ook op het gebied van personeelsontwikkeling;
- Metingen rondom de kwaliteit;
- Monitoren en bijsturen van de geboekte resultaten.
Lees meer over de andere managementvormen.