Virtual Assistant | Freelance | Interim | ZZP | Loondienst
Kies uit ervaren en beschikbare Virtual Assistants:
- Beschikbaar op interim, freelance of ZZP basis, of als professional bij u in loondienst.
- Normaliter binnen 48 uur meerdere geschikte en beschikbare Virtual Assistants.
- Bij Bureau Ad Interim staan ervaren zelfstandige professionals ingeschreven die bij de KvK geregistreerd zijn, evenals professionals die beschikbaar zijn voor een loondienstverband bij uw organisatie.
- No match no pay: u betaalt alleen als er een Overeenkomst van Opdracht tussen u en de zelfstandige (interimmer / freelancer / ZZP-professional) tot stand komt of als de professional bij u in loondienst gaat.
- Onze bemiddelingsfee is aanzienlijk lager dan het landelijke gemiddelde van ruim 20%, zodat uw budget zo veel mogelijk in uw organisatie blijft. Klik hier voor onze tarieven.
- Interimmers / freelancers / zzp'ers / professionals in loondienst uit uw regio.
Taken en verantwoordelijkheden van een Virtual Assistant
De taken en verantwoordelijkheden van een Virtual Assistant kunnen uiteraard per organisatie verschillen. Hieronder staan een aantal taken en verantwoordelijkheden die Virtual Assistants, bij Bureau Ad Interim ingeschreven, uitvoer(d)en:
- Reageren en afhandelen van e-mails (email management);
- Telefoon beantwoorden;
- Plannen / organiseren van vergaderingen;
- Proactief klanten benaderen;
- Events organiseren;
- Klantenservice;
- Database management;
- (Financiële) administratie bijhouden;
- Salarisadministratie;
- Bewaken debiteuren;
- Betalingen klaarzetten;
- Boeken van reizen en accommodaties;
- Bijhouden van actie- en takenlijsten;
- Organiseren van de agenda's van managers (agendabeheer);
- Invoeren en verwerken van enquêtes;
- Maken van presentaties;
- Drukwerk realiseren;
- Vertalen van teksten / documenten;
- Opstellen van werkdocumenten (checklists, procesbeschrijvingen, formulieren, etc.)
- Digitaliseren van documenten en het juist archiveren daarvan;
- Uitvoeren van marktonderzoek;
- Redigeren van teksten;
- Schrijven van blogs;
- Bijhouden van de bedrijfswebsite;
- Bieden van klantenservice als eerste aanspreekpunt;
- Registreren en afhandelen van klachtmeldingen;
- Klantcontactbeheer;
- Bijhouden van emaillijsten ten behoeve van nieuwsbrieven;
- Statistieken verstuurde nieuwsbrieven analyseren en bespreken;
- Gegevens bijhouden in verschillende spreadsheets en andere softwaresystemen / CRM pakketten;
- Bijhouden van social media kanalen en reageren op berichten die via deze social media kanalen binnenkomen. Verder ook het opstellen van een content kalender en het schrijven van content voor social media berichten.
- Organiseren van attenties voor klantrelaties;
- Ondersteunen bij acquisitie werkzaamheden;
- Opstellen van offertes, verzenden en nabellen;
- Aftersales.
Competenties van een Virtual Assistant
- Goede communicatieve eigenschappen
- Zakelijke instelling
- Goed kunnen netwerken
- Stressbestendig
- Dienstbaar
- Goede administratieve vaardigheden
- Kennis van ICT
- Samenwerken
- Representatief
1. Virtual assistant: Wat zijn de markttrends?
Men zegt dat virtuele assistentie het beroep van de toekomst is, maar het is een realiteit die steeds meer aanwezig is op de professionele markt. virtual assistant zijn is veel meer dan een zelfstandige zijn.
Het is de mogelijkheid hebben om je eigen werk te creëren, waardoor de droom van professionele autonomie mogelijk wordt.
De virtual assistant is de vrije beroepsbeoefenaar die op afstand werkt, hetzij van thuis uit, hetzij vanuit een coworking. Met hun eigen werkinstrumenten heeft deze professional het voordeel van flexibele roosters, alsook de rust om te werken met wat zij het liefste doen.
2. De opkomst van de virtual assistant carrière
Voor degenen die twijfels hebben over de gebieden waarop een virtual assistant kan werken, weet dat deze zeer breed zijn en de neiging hebben om elke dag meer te groeien. Aanvankelijk dacht men dat een virtuele assistent alleen op administratief, financieel, commercieel en secretarieel gebied werkzaam kon zijn.
Met de toename van de vraag naar digitale diensten zijn er nieuwe gebieden bijgekomen, zoals: Communicatie, HR, Digitale Marketing, Sociale Media, Klantenservice en nog veel meer!
De tendens is dat deze gebieden nog groter worden, omdat ook het profiel van de klanten die deze diensten nodig hebben, verandert. Het zijn micro-ondernemers, kleine en middelgrote bedrijven, freelancers, startups, youtubers, bloggers...
Er zijn verschillende soorten klanten op de digitale markt en voor elk van deze klanten zal er zeker een professional zijn die bereid is te helpen met zijn of haar vaardigheden.
3. Wat is virtuele assistentie?
Wanneer we het hebben over virtuele assistentie, is het gebruikelijk dat er verwarring bestaat tussen de uitgevoerde functies en de contractmodellen. De term kan ook worden verward met soortgelijke termen.
Dit is het geval met de digitale assistent, die geen beroep is maar een technologie om activiteiten op geautomatiseerde wijze, d.w.z. door middel van robots, uit te voeren.
Hoewel virtuele assistenten op afstand werken, blijft de menselijke factor bestaan. Integendeel, de vakman is een fundamenteel onderdeel van het proces, aangezien hij zijn eigen bedrijf is.
Dit aspect komt zeer duidelijk tot uiting, vooral bij het prospecteren van klanten, wanneer de virtual assistant wordt geleid om naar hun behoeften te luisteren, alvorens zelfs maar zijn diensten aan te bieden.
4. Wat zijn de werkterreinen van virtuele assistenten?
De gebieden waarop virtuele assistenten werkzaam zijn, zijn zeer breed en nemen steeds meer toe. Ze variëren van de meest elementaire zoals Administratie, Financiën, Verkoop en Secretariaat, tot de nieuwste zoals Communicatie, Digitale Marketing, HR, Klantenservice, enz.
Op het gebied van administratie en financiën, bijvoorbeeld, worden de meeste activiteiten door virtuele assistenten verricht:
- Rapportage en spreadsheet productie;
- Financiële controle;
- Cash flow;
- Crediteuren en debiteuren;
- Uitreiking van facturen;
- E-mail beheer;
- Transcriptie, productie en revisie van teksten.
Voor degenen die in de commerciële sector werken, kunt je werkzaamheden verrichten zoals:
- Prospectie en beheer van klanten en leveranciers;
- Aftersales relatie;
- Planning van acties met cliënten.
De prestaties van virtuele assistenten op het gebied van communicatie, digitale marketing en sociale media, zijn steeds meer aanwezig. Op deze gebieden worden de volgende activiteiten uitgevoerd:
- Beheer van e-mails en contacten;
- Programmering van berichten in blogs en sociale media;
- Volledig advies voor bloggers, youtubers en digitale communicator.