Professional nodig? Wij zijn in heel Nederland actief en zijn niet regio gebonden. Wij bemiddelen ook in loondienst vacatures.

Werkgelukdeskundige | Freelance | Interim | ZZP

  • Home
  • Werkgelukdeskundige | Freelance | Interim | ZZP

Werkgelukdeskundige | Freelance | Interim | ZZP | Loondienst

Kies uit ervaren en beschikbare Werkgelukdeskundigen:

  • Beschikbaar op interim, freelance of ZZP basis, of als professional bij u in loondienst.
  • Normaliter binnen 48 uur meerdere geschikte en beschikbare Werkgelukdeskundigen.
  • Bij Bureau Ad Interim staan ervaren zelfstandige professionals ingeschreven die bij de KvK geregistreerd zijn, evenals professionals die beschikbaar zijn voor een loondienstverband bij uw organisatie.
  • No match no pay: u betaalt alleen als er een Overeenkomst van Opdracht tussen u en de zelfstandige (interimmer / freelancer / ZZP-professional) tot stand komt of als de professional bij u in loondienst gaat.
  • Onze bemiddelingsfee is aanzienlijk lager dan het landelijke gemiddelde van ruim 20%, zodat uw budget zo veel mogelijk in uw organisatie blijft. Klik hier voor onze tarieven.
  • Interimmers / freelancers / zzp'ers / professionals in loondienst uit uw regio.

Hoewel niet direct gerelateerd aan marketing, is het geluk van werknemers op de werkplek iets waaraan bedrijven steeds meer prioriteit aan geven. En ondanks het feit dat het nog steeds in opkomst is, is een van de belangrijkste functies de functie van Werkgelukdeskundige of Chief Happiness Officer (CHO) aan het worden. Bedrijven over de gehele wereld realiseren zich dat gelukkige werknemers productiever en gemotiveerder zijn. Laten we dus eens een blik werpen op de rol en verantwoordelijkheden van een CHO.

Als Werkgelukdeskundige ben je in feite een HR Manager met een speciale kwalificatie: je gelooft dat gelukkige werknemers betere werknemers maken. De betrokkenheid van werknemers, motivatie en het prestatieniveau verhogen zijn immers allemaal HR taken. Werkgelukdeskundigen rapporteren gewoonlijk aan de CEO of oprichter van een bedrijf en zijn belast met het creëren en uitvoeren van programma's die gericht zijn op het verbeteren van de tevredenheid, de motivatie en het algehele welzijn van de werknemers. Een CHO heeft meestal een achtergrond in psychologie, HR of organisatieontwikkeling. Je werkt met teams om verbeterpunten te identificeren en strategieën te ontwikkelen om deze aan te pakken.

Een CHO heeft als taak de bedrijfscultuur positief en opgewekt te houden en tegelijkertijd uit te kijken naar de tekenen van een giftige cultuur. In deze functie zul je werken aan het bevorderen van geluk op elk niveau van de organisatie door middel van een verscheidenheid aan initiatieven. Je bent verantwoordelijk voor het verspreiden van alles wat de werknemers gelukkig maakt, van secundaire arbeidsvoorwaarden tot het evenwicht tussen werk en privéleven of zelfs dat er heerlijk warme chocolademelk verkrijgbaar is op een koude winterdag.

Taken en verantwoordelijkheden van een Werkgelukdeskundige

  • Het meten van het geluksniveau op de werkplek en initiëren van programma's om de werknemers te waarderen en mensen te helpen zich goed te voelen als zowel professional en individu.
  • Zorgen dat aan de basisprincipes wordt voldaan zodat mensen tevreden en voldaan zijn.
  • Luisteren naar elk individu om te vinden en in kaart te brengen wat hen gelukkig maakt.
  • Ervoor zorgen dat iedereen weet dat wat hij doet ertoe doet en gewaardeerd wordt.
  • De organisatie helpen om het potentieel van elk individu te ontdekken en hen een zekere mate van vrijheid te bieden om hun eigen werk en planning te organiseren.
  • Individuen helpen groeien.
  • Zorgen voor een balans tussen werk en leven.
  • Het creëren van een leuke en positieve werkomgeving.
  • Initiëren van teambuilding activiteiten, retraites en alles wat het teamgevoel verhoogt.
  • Mensen in staat stellen hun emotionele energie en tevredenheid te verhogen.

Opleidingsvereisten en vaardigheden van een Werkgelukdeskundige

  • HBO werk- en denkniveau en opleiding/cursus in aanverwante richting.
  • Sterke vaardigheden en achtergrond op het gebied van communicatie.
  • Sterke verbale en schriftelijke communicatievaardigheden.
  • Meelevend en emotioneel intelligent zijn.
  • Uitstekende sociale vaardigheden.
  • Een uitstekende luisteraar zijn.
  • Uitstekende vaardigheden op het gebied van PR.
  • Een diep gevoel van cultureel bewustzijn.
  • Een sterk probleemoplossend vermogen.
  • Het vermogen om creatief te denken.
  • Het vermogen om anderen te motiveren en te inspireren.
  • De bereidheid om andere mensen te helpen.
  • Een goed zakelijk inzicht, want uiteindelijk moeten geluks initiatieven de bedrijfsprestaties van de organisatie stimuleren.
  • Goede analytische vaardigheden en besluitvaardigheid.
  • Vrolijk, benaderbaar en sympathiek zijn.

De 10 belangrijkste taken van een Werkgelukdeskundige

Een Chief Happiness Officer is, zoals de naam al zegt, de persoon die verantwoordelijk is voor het geluksniveau van de werknemers binnen een bedrijf. Bedrijven die deze functie hebben, beschouwen werk en werkgelegenheid duidelijk als een bron van persoonlijke voldoening. Hoewel deze verantwoordelijkheid op de schouders van de CHO rust, werkt hij of zij nooit alleen. Het is aan ieder lid van het bedrijf, van de raad van bestuur tot individuele werknemers, om zich in te spannen en actief deel te nemen aan het creëren van een gelukkig bedrijf. Dus wat doet een Chief Happiness Officer nu precies in zijn/haar dagelijkse werk? Dit zijn de 10 hoofdtaken:

1. Ervoor zorgen dat werknemers zich gewaardeerd voelen

Niet alleen als professionals, maar als mens. Onze emoties laten we niet achter bij de deur als we op het werk aankomen, ze komen mee naar binnen en blijven de hele dag bij ons. Dit realiseren is een fundamentele stap om een gelukkig bedrijf op te bouwen.

2. Garandeer de basis

Als werknemers gemotiveerd en tevreden willen zijn in hun werk, is het eerste wat ze nodig hebben een goed salaris en goede arbeidsomstandigheden. Zorg er dus voor dat deze zaken eerlijk en naar tevredenheid zijn geregeld om dergelijke spanningen uit de weg te ruimen.

3. Luisteren naar werknemers

Om te begrijpen wat werknemers gelukkig maakt, moet je naar hen luisteren. Het is de enige manier om erachter te komen wanneer iets niet goed gaat en wat er gedaan kan worden om het beter te maken.

4. Waardeer dagelijkse werkzaamheden

Niets brandt mensen sneller op dan het gevoel dat hun inspanningen niet gewaardeerd worden. Daarom is het een van de taken van de CHO om ervoor te zorgen dat werknemers weten dat hun werk ertoe doet. Zorg er dus voor dat je niet alleen de grote en belangrijke taken waardeert maar ook de dagelijkse kleine details die ervoor zorgen dat alles op de werkvloer soepel blijft verlopen.

5. Geef werknemers meer vrijheid

Als je wilt dat jouw teamleden je verrassen met hun vaardigheden en capaciteiten, geef hen dan de vrijheid om hun eigen werk en schema's te organiseren. Zo kunnen ze hun werk aanpassen aan hun privéleven, in plaats van andersom, waardoor ze veel productiever en gemotiveerder zullen zijn.

6. Ondersteun groei

Werk kan en moet een bron van persoonlijke voldoening zijn. Om dit te voelen, moeten mensen de ruimte hebben om te groeien, zichzelf te onderwijzen en voortdurend bij te leren. De CHO moet ervoor zorgen dat zij de middelen hebben om dit op hun werkplek te doen.

7. Help werknemers om hun tijd effectief te beheren

In tegenstelling tot strikte en rigide kantooruren, moet een gelukkig bedrijf het belang erkennen van een balans tussen werk en privé. Details zoals flexibele werktijden en vakanties zorgen ervoor dat werknemers zich verzorgd en tevreden voelen. Dit zal bijdragen aan betere prestaties en minder burn outs.

8. Creëer een positieve werkomgeving

Het gaat niet alleen om productiviteit en salaris: werknemers moeten ook plezier hebben in hun werk. Dit is het belangrijkste doel van de Chief Happiness Officer.

9. Moedig Teamwerk aan

Positieve, goed functionerende teams wijzen op een goed functionerend bedrijf, niet alleen in termen van productiviteit maar ook in termen van algeheel geluk. Om dit te bevorderen en aan te moedigen, moet de CHO evenementen organiseren zoals teambuilding activiteiten, retraites, en andere uitjes die een gemeenschapsgevoel opbouwen.

10. Geef werknemers meer zeggenschap

Hoe meer zeggenschap werknemers hebben over het bedrijf en de manier waarop het werkt, hoe meer emotionele energie ze erin zullen investeren en hoe tevredener ze zich elke dag zullen voelen. Als CHO binnen een kleinere organisatie kun je er bijvoorbeeld voor zorgen dat elke werknemer betrokken wordt bij het aanwervingsproces van een nieuwe collega en ook hun mening geven of helpen beslissen over de uitkomst van de sollicitatie.


Aan de slag als Werkgelukdeskundige?

Denk jij dat je de juiste kandidaat bent voor deze functie en ben je klaar voor een nieuwe uitdaging? Stuur ons jouw CV dan zo snel mogelijk toe en wij nemen direct contact op voor het maken van een kennismakingsgesprek.

Werkgelukdeskundige inhuren?

Ben je van mening dat de prestaties van de werknemers binnen jouw bedrijf of organisatie veel baat zullen hebben bij het inhuren van een freelance Werkgelukdeskundige, interim Werkgelukdeskundige of zzp Werkgelukdeskundige? Wij kunnen helpen. Neem dan vandaag nog contact op met Bureau Ad Interim voor meer informatie of het vinden van de meest geschikte kandidaat voor deze rol.